دانلود کتاب Arresting Development: The power of knowledge for social change (به فارسی: مهار توسعه: قدرت دانش برای تغییر اجتماعی) نوشته شده توسط «Craig Johnson»
اطلاعات کتاب مهار توسعه: قدرت دانش برای تغییر اجتماعی
موضوع اصلی: تحصیلات
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Routledge
نویسنده: Craig Johnson
زبان: English
فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2009
تعداد صفحه: 209
حجم کتاب: 2 مگابایت
کد کتاب: 0415381541 , 9780415381543 , 9780203086018
توضیحات کتاب مهار توسعه: قدرت دانش برای تغییر اجتماعی
دانشمندان به طور فزاینده ای در مورد تأثیر نئولیبرالیسم بر حوزه توسعه نگران شده اند. دولتها در سرتاسر جهان برای مدتی در معرض نیروهای جهانیسازی و اصلاحات کلان اقتصادی قرار گرفتهاند که نشاندهنده قدرت و نفوذ نهادهای اصلی اقتصادی بینالمللی جهان و تعهد گستردهتر به اصول اقتصاد نئوکلاسیک و تجارت آزاد است. همچنین نگرانیهایی مطرح شده است که نظریه نئوکلاسیک اکنون بر روشهایی که محققان در آن طرحبندی میکنند و پرسشهای خود را در زمینه توسعه میپرسند، تسلط دارد.
این کتاب در مورد راه هایی است که ایدئولوژی ها بر اساس آن ساخت دانش برای توسعه را شکل می دهند. یک موضوع اصلی به تأثیر نئولیبرالیسم بر نظریه و تحقیقات توسعه معاصر مربوط می شود. اهداف اصلی کتاب دو چیز است. یکی درک روش هایی است که نئولیبرالیسم اهداف و مفروضات «فرا نظری» را در مورد آنچه مرتبط، مهم و مناسب برای مطالعه توسعه تلقی می شود، چارچوب بندی و تعریف کرده است. مورد دوم، کاوش در اصطلاحات نظری و ایدئولوژیکی است که بر اساس آنها می توان جایگزینی برای نظریه نئوکلاسیک نظریه پردازی، ایده آل سازی و پیگیری کرد. با ردیابی تأثیر مارکسیسم، پست مدرنیسم و لیبرالیسم بر مطالعه توسعه، بازداشت توسعه ادعا می کند که توسعه به طور فزاینده ای از نظر نظریه ها و روش شناسی هایی که برای درک و توضیح پیچیده و با زمینه خاص استفاده می کند، چندپاره شده است. فرآیندهای توسعه اقتصادی و تغییرات اجتماعی خارج از اقتصاد نئوکلاسیک (و حوزههای انتخاب عقلانی مرتبط)، این تصور که علم اجتماعی میتواند یا باید به دنبال توسعه نظریههای عمومی و پیشبینیکننده در مورد توسعه باشد، در جهتگیری فلسفی و سیاسی گرفتار شده است که توانایی دانشمندان را برای جهانیسازی زیر سوال میبرد. یا اظهارات مقایسه ای در مورد ماهیت تاریخ، تنوع فرهنگی و پیشرفت.
برای پیشبرد بحث، موردی مطرح میشود که توسعه نیاز دارد تا آنچه را که پیتر ایوانز جامعهشناس آمریکایی زمانی «روش نهادی مقایسهای» مینامید، دوباره به تصویر بکشد. رویکرد یک روش استقرایی است که به دنبال مشترکات و ارتباط با روندها و مشکلات تاریخی گسترده تر است و در عین حال دیدگاه های متفاوت و بالقوه رقابتی در مورد ماهیت تاریخ، فرهنگ و توسعه را در خود جای می دهد. این کتاب مورد توجه محققان و دانشجویان مطالعات توسعه، اجتماعی و سیاسی خواهد بود و همچنین برای متخصصان علاقه مند به چالش ایجاد “دانش برای توسعه” مفید خواهد بود.
Scholars have become increasingly concerned about the impact of neo-liberalism on the field of development. Governments around the world have for some time been exposed to the forces of globalization and macro-economic reform, reflecting the power and influence of the world’s principal international economic institutions and a broader commitment to the principles of neo-classical economics and free trade. Concerns have also been raised that neo-classical theory now dominates the ways in which scholars frame and ask their questions in the field of development.
This book is about the ways in which ideologies shape the construction of knowledge for development. A central theme concerns the impact of neo-liberalism on contemporary development theory and research. The book’s main objectives are twofold. One is to understand the ways in which neo-liberalism has framed and defined the ‘meta-theoretical’ aims and assumptions of what is deemed relevant, important and appropriate to the study of development. A second is to explore the theoretical and ideological terms on which an alternative to neo-classical theory may be theorized, idealized and pursued. By tracing the impact of Marxism, postmodernism and liberalism on the study of development, Arresting Development contends that development has become increasingly fragmented in terms of the theories and methodologies it uses to understand and explain complex and contextually-specific processes of economic development and social change. Outside of neo-classical economics (and related fields of rational choice), the notion that social science can or should aim to develop general and predictive theories about development has become mired in a philosophical and political orientation that questions the ability of scholars to make universal or comparative statements about the nature of history, cultural diversity and progress.
To advance the debate, a case is made that development needs to re-capture what the American sociologist Peter Evans once called the ‘comparative institutional method.’ At the heart of this approach is an inductive methodology that searches for commonalities and connections to broader historical trends and problems while at the same time incorporating divergent and potentially competing views about the nature of history, culture and development. This book will be of interest to scholars and students of Development, Social and Political Studies and it will also be beneficial to professionals interested in the challenge of constructing “knowledge for development.”
دانلود کتاب «مهار توسعه: قدرت دانش برای تغییر اجتماعی»
برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.