کتاب الکترونیکی

پرایمر ریاضی سه بعدی برای گرافیک و توسعه بازی، ویرایش دوم

3D Math Primer for Graphics and Game Development, 2nd Edition

دانلود کتاب 3D Math Primer for Graphics and Game Development, 2nd Edition (به فارسی: پرایمر ریاضی سه بعدی برای گرافیک و توسعه بازی، ویرایش دوم) نوشته شده توسط «Fletcher Dunn [Dunn – Fletcher]»


اطلاعات کتاب پرایمر ریاضی سه بعدی برای گرافیک و توسعه بازی، ویرایش دوم

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: A K Peters/CRC Press

نویسنده: Fletcher Dunn [Dunn – Fletcher]

زبان: english

فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2011

حجم فایل: 15.39 مگابایت

کد کتاب: 2860003134 , 9782860003131

توضیحات کتاب پرایمر ریاضی سه بعدی برای گرافیک و توسعه بازی، ویرایش دوم

این کتاب جذاب، ریاضیات ضروری مورد نیاز برای توصیف، شبیه سازی، و ارائه یک دنیای سه بعدی را ارائه می دهد. نویسندگان با انعکاس تجربه عملی آکادمیک و درون سنگر، ​​به شما می آموزند که چگونه اشیا و موقعیت ها، جهت گیری ها و مسیرهای آنها را به صورت سه بعدی با استفاده از ریاضیات توصیف کنید. این متن مقدمه ای بر ریاضیات برای طراحان بازی، از جمله مبانی فضاهای مختصات، بردارها و ماتریس ها ارائه می دهد. همچنین جهت گیری را در سه بعد، محاسبات و دینامیک، گرافیک و منحنی های پارامتری پوشش می دهد.

**

بررسی

“دان و پاربری با تئوری و منابع محکم، همراه با توصیه‌های عملی حاصل از چندین دهه تجربه، که همگی به سبکی غیررسمی و راز زدایی ارائه شده‌اند، رویکردی قابل دسترس و مفید برای عملیات کلیدی ریاضی مورد نیاز در گرافیک کامپیوتری سه بعدی ارائه می‌کنند.

—اریک هینز، نویسنده *Real-Time Rendering

“این کتاب ریاضیات درگیر در توسعه بازی را به روشی بسیار واضح و قابل درک، که لایه لایه بر روی پس زمینه عملی سال ها تجربه برنامه نویسی موتور بازی است، توصیف می کند.”

— Wolfgang Engel، ویرایشگر GPU Pro*

درباره نویسنده

فلچر دان از سال 1996 به طور حرفه ای بازی های ویدیویی را برنامه نویسی می کند. او به عنوان برنامه نویس اصلی در ترمینال واقعیت در دالاس، جایی که یکی از معماران موتور Infernal و برنامه نویس اصلی در BloodRayne بود، خدمت کرد. او مدیر فنی شرکت والت دیزنی در Wideload Games در شیکاگو بود، جایی که او برنامه نویس اصلی Disney Guilty Party بود، که برنده بازی خانوادگی سال IGN در E3 2010 شد. او در حال حاضر یک توسعه دهنده در Valve Software در Bellevue است. واشنگتن.

ایان پاربری استاد گروه علوم و مهندسی کامپیوتر در دانشگاه تگزاس شمالی است. دکتر پاربری بیش از ربع قرن تجربه در زمینه تحقیق و تدریس دارد و در سطح ملی به عنوان یکی از پیشگامان برنامه نویسی بازی در آموزش عالی شناخته می شود.


This engaging book presents the essential mathematics needed to describe, simulate, and render a 3D world. Reflecting both academic and in-the-trenches practical experience, the authors teach you how to describe objects and their positions, orientations, and trajectories in 3D using mathematics. The text provides an introduction to mathematics for game designers, including the fundamentals of coordinate spaces, vectors, and matrices. It also covers orientation in three dimensions, calculus and dynamics, graphics, and parametric curves.

**

Review

“With solid theory and references, along with practical advice borne from decades of experience, all presented in an informal and demystifying style, Dunn & Parberry provide an accessible and useful approach to the key mathematical operations needed in 3D computer graphics.”

—Eric Haines, author of *Real-Time Rendering

“The book describes the mathematics involved in game development in a very clear and easy to understand way, layered on the practical background of years of game engine programming experience.”

—Wolfgang Engel, editor of GPU Pro*

About the Author

Fletcher Dunn has been programming video games professionally since 1996. He served as principle programmer at Terminal Reality in Dallas, where he was one of the architects of the Infernal engine and lead programmer on BloodRayne. He was a technical director for the Walt Disney Company at Wideload Games in Chicago, where he was the lead programmer for Disney Guilty Party, which won IGN’s Family Game of the Year at E3 2010. He is currently a developer at Valve Software in Bellevue, Washington.

Ian Parberry is a professor in the Department of Computer Science and Engineering at the University of North Texas. Dr. Parberry has more than a quarter century of experience in research and teaching and is nationally known as one of the pioneers of game programming in higher education.

دانلود کتاب «پرایمر ریاضی سه بعدی برای گرافیک و توسعه بازی، ویرایش دوم»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید