داستان

مبارزه با ترافیک: طلوع عصر موتور در شهر آمریکا

Fighting Traffic: The Dawn of the Motor Age in the American City

دانلود کتاب Fighting Traffic: The Dawn of the Motor Age in the American City (به فارسی: مبارزه با ترافیک: طلوع عصر موتور در شهر آمریکا) نوشته شده توسط «Peter D. Norton»


اطلاعات کتاب مبارزه با ترافیک: طلوع عصر موتور در شهر آمریکا

موضوع اصلی: تاریخ

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: The MIT Press

نویسنده: Peter D. Norton

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2008

تعداد صفحه: 409

حجم کتاب: 3 مگابایت

کد کتاب: 0262141000 , 9780262141000 , 9781435643505

نوبت چاپ: illustrated edition

توضیحات کتاب مبارزه با ترافیک: طلوع عصر موتور در شهر آمریکا

قبل از ظهور خودرو، کاربران خیابان‌های شهر متنوع بودند و شامل کودکان در حال بازی و عابران پیاده بودند. تا سال 1930، بیشتر خیابان‌ها عمدتاً معابر موتوری بودند که در آن کودکان تعلق نداشتند و عابران پیاده به عنوان «جای‌واکر» محکوم می‌شدند. پیتر نورتون در مبارزه با ترافیک استدلال می‌کند که برای جا دادن خودروها، شهر آمریکا نه تنها نیاز به تغییر فیزیکی دارد، بلکه نیاز به تغییر فیزیکی نیز دارد. اجتماعی: قبل از اینکه شهر به خاطر رانندگان بازسازی شود، خیابان‌های آن باید به‌عنوان مکان‌هایی که رانندگان به آن تعلق دارند، از نظر اجتماعی بازسازی می‌شد. او می نویسد که این یک تکامل نبود، بلکه یک انقلاب خونین و گاه خشن بود. نورتون توضیح می‌دهد که چگونه کاربران خیابانی برای تعریف و بازتعریف خیابان‌ها تلاش کردند. او به بررسی تحولات در سال‌های انتقالی حیاتی از دهه 1910 تا 1930 می‌پردازد و یک کمپین گسترده ضد اتومبیل را کشف می‌کند که رانندگان را به عنوان «گرازهای جاده» یا «شیاطین سرعت» و اتومبیل‌ها را به‌عنوان «جنگ‌ران» یا ماشین‌های مرگ.” او دیدگاه همه کاربران را در نظر می‌گیرد – عابران پیاده، پلیس (که باید به “پلیس راهنمایی و رانندگی” تبدیل می‌شدند)، راه‌آهن‌های خیابانی، مشاغل مرکز شهر، مهندسان ترافیک (که اغلب اتومبیل‌ها را مشکل می‌دانستند، نه راه‌حل). و مروج خودرو. او متوجه می‌شود که عابران پیاده و والدین از لحاظ اخلاقی مبارزات انتخاباتی کردند و برای «عدالت» مبارزه کردند. استناد به “آزادی” موضعی لفاظی از قدرت خاص در ایالات متحده. Fighting Traffic نگاهی جدید به منشأ شهر خودروسازی در آمریکا و نحوه شکل‌دهی گروه‌های اجتماعی به تغییرات تکنولوژیکی ارائه می‌دهد.


Before the advent of the automobile, users of city streets were diverse and included children at play and pedestrians at large. By 1930, most streets were primarily motor thoroughfares where children did not belong and where pedestrians were condemned as ”jaywalkers.” In Fighting Traffic, Peter Norton argues that to accommodate automobiles, the American city required not only a physical change but also a social one: before the city could be reconstructed for the sake of motorists, its streets had to be socially reconstructed as places where motorists belonged. It was not an evolution, he writes, but a bloody and sometimes violent revolution. Norton describes how street users struggled to define and redefine what streets were for. He examines developments in the crucial transitional years from the 1910s to the 1930s, uncovering a broad anti-automobile campaign that reviled motorists as ”road hogs” or ”speed demons” and cars as ”juggernauts” or ”death cars.” He considers the perspectives of all users—pedestrians, police (who had to become ”traffic cops”), street railways, downtown businesses, traffic engineers (who often saw cars as the problem, not the solution), and automobile promoters. He finds that pedestrians and parents campaigned in moral terms, fighting for ”justice.” Cities and downtown businesses tried to regulate traffic in the name of ”efficiency.” Automotive interest groups, meanwhile, legitimized their claim to the streets by invoking ”freedom”—a rhetorical stance of particular power in the United States. Fighting Traffic offers a new look at both the origins of the automotive city in America and how social groups shape technological change.

دانلود کتاب «مبارزه با ترافیک: طلوع عصر موتور در شهر آمریکا»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.