داستان

عدم قطعیت در بازی ها

Uncertainty in Games

دانلود کتاب Uncertainty in Games (به فارسی: عدم قطعیت در بازی ها) نوشته شده توسط «Greg Costikyan»


اطلاعات کتاب عدم قطعیت در بازی ها

موضوع اصلی: داستان – طنز

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: The MIT Press

نویسنده: Greg Costikyan

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2013

تعداد صفحه: 152 / 145

حجم فایل: 3.10 مگابایت

کد کتاب: 0262018969 , 9780262018968

توضیحات کتاب عدم قطعیت در بازی ها

در زندگی، عدم اطمینان ما را احاطه کرده است. چیزهایی که فکر می کردیم برای ما خوب است برای ما بد است (و بالعکس). افرادی که فکر می‌کردیم به خوبی می‌شناسیم، رفتارهای مرموزی دارند. بازار سهام دچار رکود می شود. به لطف یک خوش بینی غیرقابل توضیح، اکثر اوقات ما نسبتاً در مورد همه چیز خوشحال هستیم. اما ما تلاش زیادی را صرف مدیریت و بهبود عدم اطمینان می کنیم. پس آیا جای تعجب است که از گرگ کوستیکیان می پرسد که ما این جنبه از زندگی خود را در نظر گرفته ایم و آن را از نظر فرهنگی متحول کرده ایم، و مجموعه ای از ساختارهای مفصلی ساخته ایم که ما را در معرض عدم قطعیت قرار می دهد، اما به شیوه ای ساختگی و غیر تهدیدآمیز؟ یعنی: ما بازی می سازیم. در این کتاب مختصر و سرگرم‌کننده، Costikyan، یک طراح بازی برنده جایزه، استدلال می‌کند که بازی‌ها برای حفظ علاقه ما به عدم اطمینان نیاز دارند، و مبارزه برای تسلط بر عدم قطعیت برای جذابیت آن‌ها مرکزی است. او پیشنهاد می کند که طراحان بازی می توانند از ایده عدم قطعیت برای هدایت کار خود استفاده کنند. Costikyan منابع متعدد عدم قطعیت را در بسیاری از انواع بازی ها بررسی می کند – از Super Mario Bros تا Rock/Paper/Scissors، از Monopoly تا CityVille، از بازی FPS Deathmatch تا شطرنج. او انواع عدم قطعیت را توصیف می کند، از جمله عدم قطعیت اجرایی، پیچیدگی تحلیلی، و پیش بینی روایت. و او راه‌هایی را پیشنهاد می‌کند که طراحان بازی که می‌خواهند تجربه‌های بدیع بازی را ایجاد کنند، می‌توانند از درک عدم قطعیت بازی در اشکال مختلف آن برای بهبود طراحی‌های خود استفاده کنند.


In life, uncertainty surrounds us. Things that we thought were good for us turn out to be bad for us (and vice versa); people we thought we knew well behave in mysterious ways; the stock market takes a nosedive. Thanks to an inexplicable optimism, most of the time we are fairly cheerful about it all. But we do devote much effort to managing and ameliorating uncertainty. Is it any wonder, then, asks Greg Costikyan, that we have taken this aspect of our lives and transformed it culturally, making a series of elaborate constructs that subject us to uncertainty but in a fictive and nonthreatening way? That is: we create games. In this concise and entertaining book, Costikyan, an award-winning game designer, argues that games require uncertainty to hold our interest, and that the struggle to master uncertainty is central to their appeal. Game designers, he suggests, can harness the idea of uncertainty to guide their work. Costikyan explores the many sources of uncertainty in many sorts of games — from Super Mario Bros. to Rock/Paper/Scissors, from Monopoly to CityVille, from FPS Deathmatch play to Chess. He describes types of uncertainty, including performative uncertainty, analytic complexity, and narrative anticipation. And he suggest ways that game designers who want to craft novel game experiences can use an understanding of game uncertainty in its many forms to improve their designs.

دانلود کتاب «عدم قطعیت در بازی ها»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید