داستان

چارچوب های زمانی: سینمای ژاپن و آشکار شدن تاریخ

Time Frames: Japanese Cinema and the Unfolding of History

دانلود کتاب Time Frames: Japanese Cinema and the Unfolding of History (به فارسی: چارچوب های زمانی: سینمای ژاپن و آشکار شدن تاریخ) نوشته شده توسط «Scott Nygren»


اطلاعات کتاب چارچوب های زمانی: سینمای ژاپن و آشکار شدن تاریخ

موضوع اصلی: داستان – طنز

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Univ Of Minnesota Press

نویسنده: Scott Nygren

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2007

تعداد صفحه: 321

حجم فایل: 3.85 مگابایت

کد کتاب: 0816697973 , 9780816697977

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب چارچوب های زمانی: سینمای ژاپن و آشکار شدن تاریخ

تا سال 1951، زمانی که راشومون کوروساوا برنده جایزه شیر طلایی بهترین فیلم جشنواره ونیز شد، سینمای ژاپن از توزیع جهانی و گفتمان بین المللی درباره فیلم جدا بود. پس از این اتفاق تاریخی اما دیگر نمی شد سینمای ژاپن را نادیده گرفت. در تایم فریم ها، اسکات نایگرن بررسی می کند که چگونه نقد و تاریخ فیلم ژاپنی در داخل و خارج از ژاپن، قبل و بعد از راشومون نوشته شده است. او این پرسش اصلی را مطرح می‌کند که منتقدان و مورخان در بررسی سینمای این کشور چه و چه ژاپنی را مطرح می‌کنند – موضوعی که با فرضیات مربوط به خلوص فرهنگی، تصاحب ایده‌ها و فناوری‌های غربی توسط ژاپن، و وجود غرب و مستشرق غیرغربی. نایگرن که ماهرانه از جشنواره مهم 1951 به عقب و جلو حرکت می کند، اختراع تاریخ فیلم ژاپنی را به عنوان شیوه ای انضباطی از دانش دنبال می کند. تحلیل او شامل موضوعاتی مانند پیکربندی مجدد فیلم های قبل از جنگ در پرتو شناخت پس از جنگ، کاربرد نظریه روانکاوی در هنر و فرهنگ ژاپن، و تلاقی کانجی و سینما است. او کتیبه تاریخی ژاپن دهه 1950 را «عصر طلایی فیلم اومانیستی»، شناسایی موج نوی ژاپنی و پیامدهای طبقه‌بندی فیلم ژاپنی از طریق قیاس با سایر سینماهای ملی می‌داند. نایگرن با آوردن بحث به استقبال ژاپن از پست مدرنیسم، به ظهور ویدئوآرت و انیمیشن و پایان تاریخ فیلم ژاپن به عنوان مفهومی معنادار در ظهور اینترنت و جهانی شدن نگاه می کند. نایگرن مبادلات خلاقانه میان رسانه‌های آمریکای شمالی، اروپایی و آسیایی را برجسته می‌کند، فیلم ژاپنی را در مرکز این گفتمان قرار می‌دهد، و در نهایت، نقش جهانی آن را به‌عنوان رسانه‌ای فرهنگی که می‌تواند نظریه را دگرگون کند، آشکار می‌کند. اسکات نایگرن دانشیار مطالعات فیلم و رسانه در دانشگاه فلوریدا است.


Until 1951, when Kurosawa’s Rashomon won the Golden Lion award for best film at the Venice Film Festival, Japanese cinema was isolated from world distribution and the international discourse on film. After this historic event, however, Japanese cinema could no longer be ignored. In Time Frames, Scott Nygren explores how Japanese film criticism and history has been written both within and beyond Japan, before and after Rashomon. He takes up the central question of which, and whose, Japan do critics and historians mean when reviewing the country’s cinema—an issue complicated by assumptions about cultural purity, Japan’s appropriation of Western ideas and technologies, and the very existence of a West and an Orientalist non-West. Deftly moving backward and forward from the pivotal 1951 festival, Nygren traces the invention of Japanese film history as a disciplinary mode of knowledge. His analysis includes such topics as the reconfiguration of prewar films in light of postwar recognition, the application of psychoanalytic theory to Japanese art and culture, and the intersection of kanji and cinema. He considers the historical inscription of 1950s Japan as “the golden age of the humanist film,” the identification of a Japanese New Wave and the implications of categorizing Japanese film through analogy to other national cinemas. Bringing the discussion to Japan’s reception of postmodernism, Nygren looks at the emergence of video art and anime and the end of Japanese film history as a meaningful concept in the rise of the Internet and globalization. Nygren highlights the creative exchange among North American, European, and Asian media, places Japanese film at the center of this discourse, and, ultimately, reveals its global role as a cultural medium, capable of transforming theory. Scott Nygren is associate professor of film and media studies at the University of Florida.

دانلود کتاب «چارچوب های زمانی: سینمای ژاپن و آشکار شدن تاریخ»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید