داستان

معمای رساله هیوم: شک گرایی، طبیعت گرایی و بی دینی

The riddle of Hume's Treatise: skepticism, naturalism, and irreligion

دانلود کتاب The riddle of Hume’s Treatise: skepticism, naturalism, and irreligion (به فارسی: معمای رساله هیوم: شک گرایی، طبیعت گرایی و بی دینی) نوشته شده توسط «Paul Russell»


اطلاعات کتاب معمای رساله هیوم: شک گرایی، طبیعت گرایی و بی دینی

موضوع اصلی: تاریخ

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press

نویسنده: Paul Russell

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2008

تعداد صفحه: 441

حجم کتاب: 4 مگابایت

کد کتاب: 0195110331 , 9780195110333 , 9781435628557

توضیحات کتاب معمای رساله هیوم: شک گرایی، طبیعت گرایی و بی دینی

اگرچه به طور گسترده شناخته شده است که دیوید هیوم رساله طبیعت انسان (1729-1729) یکی از بزرگترین آثار فلسفه است، توافق کمی در مورد راه درست برای تفسیر مقاصد اساسی او وجود دارد. راه حل این معما بستگی به به چالش کشیدن دیگری دارد از نزدیک مرتبط است، نکته ارتدکس: یعنی اینکه هیوم قبل از انتشار رساله تقریباً تمام مطالب مربوط به مسائل دین را حذف کرد. راسل، برخلاف این دیدگاه، استدلال می‌کند که اهداف و مقاصد غیردینی برای رساله اساسی هستند و وحدت و انسجام اساسی آن را توضیح می‌دهند. این اهداف و مقاصد اساسی ضد مسیحی هیوم است که به تعهدات شکاکانه و طبیعت گرایانه او شکل می دهد و هدایت می کند. وقتی به استدلال‌های هیوم از این منظر نگاه می‌شود، می‌توانیم نه تنها معماهایی را که از بحث او درباره موضوعات مختلف ناشی می‌شود، حل کنیم، بلکه می‌توانیم پیوندهای صمیمی و پیچیده‌ای را که کل پروژه او را در کنار هم نگه می‌دارد، توضیح دهیم. این تفسیر «غیر مذهبی» یک تفسیر جامع ارائه می‌کند. شرح تازه ای از ماهیت اهداف و جاه طلبی های اساسی هیوم در رساله. همچنین تصویری کاملاً متفاوت از روشی ارائه می‌کند که پروژه هیوم در بحث‌ها و مجادلات زمان خودش ریشه داشت و رساله را در یک سنت فلسفی غیر مذهبی یا ضد مسیحی قرار می‌دهد که شامل هابز، اسپینوزا و پیروان آزاداندیش است. با در نظر گرفتن این شرایط، رساله هیوم تاج دستاورد روشنگری رادیکال را تشکیل می دهد.


Although it is widely recognized that David Hume’s A Treatise of Human Nature (1729-40) belongs among the greatest works of philosophy, there is little aggreement about the correct way to interpret his fundamental intentions.The solution to this riddle depends on challenging another, closely related, point of orthodoxy: namely, that before Hume published the Treatise he removed almost all material concerned with problems of religion. Russell argues, contrary to this view, that irreligious aims and objectives are fundamental to the Treatise and account for its underlying unity and coherence. It is Hume’s basic anti-Christian aims and objectives that serve to shape and direct both his skeptical and naturalistic commitments. When Hume’s arguments are viewed from this perspective we can solve, not only puzzles arising from his discussion of various specific issues, we can also explain the intimate and intricate connections that hold his entire project together.This ”irreligious” interpretation provides a comprehensive fresh account of the nature of Hume’s fundamental aims and ambitions in the Treatise. It also presents a radically different picture of the way in which Hume’s project was rooted in the debates and controversies of his own time, placing the Treatise in an irreligious or anti-Christian philosophical tradition that includes Hobbes, Spinoza and freethinking followers. Considered in these terms, Hume’s Treatise constitutes the crowning achievement of the Radical Enlightenment.

دانلود کتاب «معمای رساله هیوم: شک گرایی، طبیعت گرایی و بی دینی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.