داستان

راه آهن حجاز و امپراتوری عثمانی: مدرنیته، صنعتی شدن و انحطاط عثمانی

The Hejaz Railway and the Ottoman Empire: Modernity, Industrialisation and Ottoman Decline

دانلود کتاب The Hejaz Railway and the Ottoman Empire: Modernity, Industrialisation and Ottoman Decline (به فارسی: راه آهن حجاز و امپراتوری عثمانی: مدرنیته، صنعتی شدن و انحطاط عثمانی) نوشته شده توسط «Murat Özyüksel»


اطلاعات کتاب راه آهن حجاز و امپراتوری عثمانی: مدرنیته، صنعتی شدن و انحطاط عثمانی

موضوع اصلی: تاریخ

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: I. B. Tauris

نویسنده: Murat Özyüksel

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2014

تعداد صفحه: 256 / 321

حجم فایل: 2.80 مگابایت

کد کتاب: 1780763646 , 9781780763644

نوبت چاپ: Hardcover

توضیحات کتاب راه آهن حجاز و امپراتوری عثمانی: مدرنیته، صنعتی شدن و انحطاط عثمانی

گسترش راه‌آهن نمادی از مدرن‌سازی در اواخر قرن نوزدهم بود و بریتانیا، آلمان و فرانسه راه‌آهن‌هایی را با سرعت فوق‌العاده ساختند و از مزایای تجاری زیادی برخوردار شدند. در خاورمیانه، راه آهن از اهمیت کمتری برخوردار نبود و راه آهن حجاز امپراتوری عثمانی اولین پروژه بزرگ صنعتی قرن بیستم بود. مسیری که از دمشق به مکه می‌رفت، طولانی‌تر از خط برلین به بغداد بود و به‌عنوان شریان جهان عرب طراحی شد – قسطنطنیه را به عربستان متصل می‌کرد. این خط آهن که توسط مهندسان آلمانی ساخته شد و توسط سلطان عبدالحمید دوم تأسیس شد، از نظر مالی برای دولت عثمانی فلج کننده بود و توقف نهایی آن در فاصله 250 مایلی مکه (راه آهن به مدینه ختم می شد) نمادی از ثروت اقتصادی و دیپلماتیک در حال فروپاشی امپراتوری عثمانی بود. . این اولین کتاب به زبان انگلیسی در این زمینه است و خواندن آن برای کسانی که به تاریخ صنعتی، مطالعات عثمانی و ژئوپلیتیک خاورمیانه قبل از جنگ جهانی اول علاقه مند هستند ضروری است.


Railway expansion was symbolic of modernization in the late 19th century, and Britain, Germany and France built railways at enormous speed and reaped great commercial benefits. In the Middle East, railways were no less important and the Ottoman Empire’s Hejaz Railway was the first great industrial project of the 20th century. A route running from Damascus to Mecca, it was longer than the line from Berlin to Baghdad and was designed to function as the artery of the Arab world – linking Constantinople to Arabia. Built by German engineers, and instituted by Sultan Abdul Hamid II, the railway was financially crippling for the Ottoman state and the its eventual stoppage 250 miles short of Mecca (the railway ended in Medina) was symbolic of the Ottoman Empire’s crumbling economic and diplomatic fortunes. This is the first book in English on the subject, and is essential reading for those interested in Industrial History, Ottoman Studies and the geopolitics of the Middle East before World War I.

دانلود کتاب «راه آهن حجاز و امپراتوری عثمانی: مدرنیته، صنعتی شدن و انحطاط عثمانی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید