داستان

شرکت هلندی هند شرقی: تاریخچه اولین شرکت چند ملیتی جهان

The Dutch East India Company: The History of the World’s First Multinational Corporation

دانلود کتاب The Dutch East India Company: The History of the World’s First Multinational Corporation (به فارسی: شرکت هلندی هند شرقی: تاریخچه اولین شرکت چند ملیتی جهان) نوشته شده توسط «Charles River Editors»


اطلاعات کتاب شرکت هلندی هند شرقی: تاریخچه اولین شرکت چند ملیتی جهان

موضوع اصلی: تاریخ – تاریخ اروپا

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Charles River Editors

نویسنده: Charles River Editors

زبان: english

فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2016

تعداد صفحه: 68

حجم فایل: 2.29 مگابایت

توضیحات کتاب شرکت هلندی هند شرقی: تاریخچه اولین شرکت چند ملیتی جهان

*شامل تصاویر
*شامل گزارش های معاصر از اکتشافات و درگیری های VOC
*شامل منابع آنلاین و کتابشناسی برای مطالعه بیشتر
*شامل فهرست مطالب

“در حالی که فلفل چیزی در چیزی که می تواند به عنوان توصیه ای به میوه یا توت باشد، تنها کیفیت مطلوب آن یک تندی خاص است. و با این حال به همین دلیل است که ما آن را تماماً از هند وارد می کنیم!» – Pliny the Elder

از گوشت کبابی کلاسیک گرفته تا غذاهای 5 ستاره عجیب و غریب و خوش طعم، فلفل برای مدت طولانی ادویه اصلی اصلی بوده است. در حالی که امروزه ممکن است فلفل فله به راحتی در سوپرمارکت ها و فروشگاه های رفاه ذخیره شود، زمانی این ادویه معمولی یکی از با ارزش ترین کالاهای جهان به حساب می آمد. بازرگانان برای گرفتن مهره های سیاه ریز که در خوشه های رنگارنگ پوسته های توت مانند که یادآور چراغ های کریسمس هستند، روی یکدیگر کوبیدند. آنها آنقدر گرانبها بودند که تعداد بی شماری از مردان برای آنها از دریاهای متلاطم و ناشناخته عبور کردند. در واقع، ادویه گرمسیری به قدری مورد توجه قرار گرفت که خون بر سر طلای خوراکی ریخته شد.

برای بسیاری، ذکر بازرگانان دریایی تصویری از دزدان دریایی غرغر می‌کند که در کلاه‌های کلیشه‌ای خود و طوطی رنگارنگ نشسته بودند. بر شانه های آنها این راسکاهای دریایی در دریاهای آزاد در جستجوی گنج و ماجراجویی سرگردان هستند. اگرچه این تصویر ممکن است نادرست باشد، اما شرکت‌های واقعی که زمانی بر آب‌های بین‌المللی تسلط داشتند، با عطش مشابهی برای فتح و ثروت فعالیت می‌کردند.

شاید معروف‌ترین – یا به قول خیلی‌ها بدنام – از این شرکت‌های دریایی شرکت هلندی هند شرقی بود که به عنوان VOC نیز شناخته می شد. این غول دریایی یک شرکت که در اوایل قرن هفدهم تأسیس شد، مصمم بود همه افراد دیگر را از بازار خارج کند. با داشتن قدرت جنگ و نابودی هر کسی که جرأت ایستادگی در راه آنها را داشته باشد، بقیه جهان در حالی که نیروی غیرقابل توقف کل تجارت بین المللی دریایی را تحت کنترل خود در آورد، ایستادگی کردند. این شرکت با ایجاد انحصار در تجارت جهانی ادویه که نه تنها جهان را تکان می دهد، بلکه برای همیشه مسیر تاریخ تجارت مدرن را تغییر می دهد، مخالفان خود را در راه رسیدن به قله شکست خواهد داد.

این کتاب به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه میل شدید مصرف‌کننده به یک ادویه خاص باعث شروع یک شرکت افسانه‌ای شد و چگونه شرکت هند شرقی هلند از طریق ترکیبی بی‌رحمانه از هوش مالی، خشونت بی‌رحمانه و تاکتیک‌های تجاری بسیار بحث برانگیز به شهرت رسید. همراه با تصاویری از افراد، مکان ها و رویدادهای مهم، در کمترین زمان با شرکت هند شرقی هلند آشنا خواهید شد.


*Includes pictures
*Includes contemporary accounts of the VOC’s expeditions and conflicts
*Includes online resources and a bibliography for further reading
*Includes a table of contents

“Whereas pepper has nothing in it that can plead as a recommendation to fruit or berry, its only desirable quality being a certain pungency; and yet it is for this that we import it all the way from India!” – Pliny the Elder

From classic grilled meat to exotic and savory 5-star dishes, pepper has long been the ultimate staple spice. While bulk pepper may be readily stocked in supermarkets and convenience stores today, there was once a time when the common spice was considered one of the most valuable commodities in the world. Merchants tripped over one another to get their hands on the tiny black beads, which live in colorful clusters of berry-like shells reminiscent of Christmas lights. They were so precious that an uncountable number of men crossed the turbulent and uncharted seas for them. In fact, the tropical spice was so highly sought after that blood was shed over the edible gold.

To many, the mention of maritime merchants evokes an imagery of growling pirates donned in their stereotypical hats and a colorful parrot perched upon their shoulders. These nautical rascals wander the high seas in search of treasure and adventure. Though that imagery may be inaccurate, the real life companies that once dominated international waters operated on a similar thirst for conquest and riches.

Perhaps the most famous – or as many would put it, infamous – of these naval corporations was the Dutch East India Company, also known as VOC. Established around the beginning of the 17th century, this nautical behemoth of a corporation was determined to squeeze everyone else out of the market. Vested with the power to wage war and exterminate any who dared stand in their way, the rest of the world stood by as the unstoppable force took over the whole of international maritime trade. The company would crush its opponents on the way to the top, establishing a monopoly on the global spice trade that would not only rock the world but forever change the course of modern business history.

This book examines how the rabid consumer craving of a particular spice jumpstarted the legendary corporation, and how the Dutch East India Company rose to prominence through a brutal mix of financial acumen, merciless violence, and highly controversial business tactics. Along with pictures of important people, places, and events, you will learn about the Dutch East India Company like never before, in no time at all.

دانلود کتاب «شرکت هلندی هند شرقی: تاریخچه اولین شرکت چند ملیتی جهان»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید