داستان

فرهنگ دزدی دریایی، 1580-1630: ادبیات انگلیسی و جنایات دریایی

The Culture of Piracy, 1580-1630: English Literature and Seaborne Crime

دانلود کتاب The Culture of Piracy, 1580-1630: English Literature and Seaborne Crime (به فارسی: فرهنگ دزدی دریایی، 1580-1630: ادبیات انگلیسی و جنایات دریایی) نوشته شده توسط «Claire Jowitt»


اطلاعات کتاب فرهنگ دزدی دریایی، 1580-1630: ادبیات انگلیسی و جنایات دریایی

موضوع اصلی: داستان

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Routledge

نویسنده: Claire Jowitt

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2016

تعداد صفحه: 246

حجم فایل: 4.55 مگابایت

کد کتاب: 1409400441 , 9781409400448

نوبت چاپ: Reprint

توضیحات کتاب فرهنگ دزدی دریایی، 1580-1630: ادبیات انگلیسی و جنایات دریایی

اولین بار در سال 2010 توسط انتشارات Ashgate منتشر شد.

کلر جوویت در این مطالعه با گوش دادن به آنچه او در ادبیات اولیه انگلیسی مدرن «صدای دزدان دریایی سرکش» می‌نامد، تحلیلی بدیع و قانع‌کننده از معانی فرهنگی «دزدی دریایی» ارائه می‌کند. جوویت با بررسی چهره غالباً حاشیه ای دزد دریایی (و همچنین شخصی که گاهی اوقات به سختی قابل تشخیص است)، نشان می دهد که این چهره ها چقدر انعطاف پذیرانه در مورد ناسیونالیسم انگلیسی، روابط بین الملل و سیاست معاصر اظهار نظر می کردند. او راه‌هایی را در نظر می‌گیرد که دزدی دریایی می‌تواند، گاهی اوقات به روش‌های شگفت‌انگیز و مدبرانه، با برخی از پایه‌های زیربنای ارتدکس‌های رنسانس مانند مطلق‌گرایی، پدرسالاری، سلسله‌مراتب تولد، و برتری اروپایی‌ها و مسیحی‌ها همپوشانی داشته باشد و با آنها ارتباط برقرار کند، و نه صرفاً به چالش بکشد. دین بر سایر افراد و نظام های اعتقادی.

بحث جوویت بر انواع اشکال عمومی از جمله نمایش عمومی، صفحات گسترده و تصنیف، رمان های عاشقانه منثور، سفرنامه نویسی، و شعر از دوره پنجاه ساله که در سراسر سلطنت سه پادشاه انگلیسی: الیزابت تودور، و جیمز و چارلز استوارت امتداد دارد، گسترده است. از جمله نویسندگان اولیه مدرن که آثارشان مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد عبارتند از هیوود، هاکلوت، شکسپیر، سیدنی، و راث. و از جمله شخصیت های تاریخی چند وجهی مورد بحث می توان به فرانسیس دریک، جان وارد، هنری مینوارینگ، پرسر و کلینتون اشاره کرد.

آنچه او «معناشناسی دزدی دریایی» می‌نامد، یک رگه نمادین غنی را معرفی می‌کند که در آن این چهره‌ها، که در فهرست‌های فرهنگی مختلف فعالیت می‌کنند و به طرق مختلف برای مخاطبان جذاب هستند، بسیاری از گفتمان‌های در حال تغییر، سیاسی و هنری، در اوایل انگلستان مدرن را بازنمایی و منعکس می‌کنند. اولین مطالعه کتابی که به تأثیر فرهنگی دزدی دریایی رنسانس نگاه می کند، “فرهنگ دزدی دریایی، 1580-1630” نشان می دهد که چگونه شخصیت دزد دریایی رنسانس نه تنها پر شور، بلکه از نظر فرهنگی نیز قابل توجه بود. دزدی دریایی با وجود ماهیت متجاوزانه آن، به عنوان یکی از مکانیسم های کلیدی که در این دوره برای ارتباط مردم و مناطق خدمت کرده است، دیده می شود.


First published 2010 by Ashgate Publishing.

Listening to what she terms ‘unruly pirate voices’ in early modern English literature, in this study Claire Jowitt offers an original and compelling analysis of the cultural meanings of ‘piracy’. By examining the often marginal figure of the pirate (and also the sometimes hard-to-distinguish privateer), Jowitt shows how flexibly these figures served to comment on English nationalism, international relations, and contemporary politics. She considers the ways in which piracy can, sometimes in surprising and resourceful ways, overlap and connect with, rather than simply challenge, some of the foundations underpinning Renaissance orthodoxies-absolutism, patriarchy, hierarchy of birth, and the superiority of Europeans and the Christian religion over other people and belief systems.

Jowitt’s discussion ranges over a variety of generic forms including public drama, broadsheets and ballads, prose romance, travel writing, and poetry from the fifty-year period stretching across the reigns of three English monarchs: Elizabeth Tudor, and James and Charles Stuart. Among the early modern writers whose works are analyzed are Heywood, Hakluyt, Shakespeare, Sidney, and Wroth; and among the multifaceted historical figures discussed are Francis Drake, John Ward, Henry Mainwaring, Purser and Clinton.

What she calls the ‘semantics of piracy’ introduces a rich symbolic vein in which these figures, operating across different cultural registers and appealing to audiences in multiple ways, represent and reflect many changing discourses, political and artistic, in early modern England. The first book-length study to look at the cultural impact of Renaissance piracy, “The Culture of Piracy, 1580-1630” underlines how the figure of the Renaissance pirate was not only sensational, but also culturally significant. Despite its transgressive nature, piracy also comes to be seen as one of the key mechanisms which served to connect people and regions during this period.

دانلود کتاب «فرهنگ دزدی دریایی، 1580-1630: ادبیات انگلیسی و جنایات دریایی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید