داستان

میهن های جدید: جوامع هندو در موریس، گویان، ترینیداد، آفریقای جنوبی، فیجی و شرق آفریقا

New Homelands: Hindu Communities in Mauritius, Guyana, Trinidad, South Africa, Fiji, and East Africa

دانلود کتاب New Homelands: Hindu Communities in Mauritius, Guyana, Trinidad, South Africa, Fiji, and East Africa (به فارسی: میهن های جدید: جوامع هندو در موریس، گویان، ترینیداد، آفریقای جنوبی، فیجی و شرق آفریقا) نوشته شده توسط «Paul Younger»


اطلاعات کتاب میهن های جدید: جوامع هندو در موریس، گویان، ترینیداد، آفریقای جنوبی، فیجی و شرق آفریقا

موضوع اصلی: تاریخ

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press, USA

نویسنده: Paul Younger

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2009

تعداد صفحه: 304

حجم کتاب: 6 مگابایت

کد کتاب: 0195391640 , 9780195391640

توضیحات کتاب میهن های جدید: جوامع هندو در موریس، گویان، ترینیداد، آفریقای جنوبی، فیجی و شرق آفریقا

هنگامی که تجارت برده استعماری و سپس خود برده داری در اوایل قرن نوزدهم منسوخ شد، امپراتوری بریتانیا با گستاخی نظام تجارت جدیدی را با استفاده از کارگران هندی و نه آفریقایی ایجاد کرد. قرار بود سیستم جدید کار «قراردادی» با برده داری متفاوت باشد، زیرا قرارداد، یا قرارداد، برای یک دوره اولیه پنج ساله نوشته شده بود و شامل دستمزد ثابت و برخی شرایط مشخص کار بود. از دیدگاه کارگران، یکی از ویژگی‌های رهایی بخش این سیستم این بود که اکثر همکارانشان به زبان آنها صحبت می‌کردند و از همان منطقه هند آمده بودند. از آنجایی که این به آنها اجازه داد تا حس اجتماعی را توسعه دهند، در پایان پنج سال اولیه، اکثر کارگران هندی ترجیح دادند در سرزمینی که به آنجا برده شده بودند بمانند. با گذشت زمان، آن سرزمین به محلی تبدیل شد که در آن با دیگران برای ساختن یک وطن جدید ملحق شدند. در این مطالعه مبتنی بر کار میدانی، پل یانگر به نوادگان امروزی این کارگران و جوامع پس از معامله آنها در موریس، گویان، ترینیداد، آفریقای جنوبی، فیجی و شرق آفریقا نگاه می‌کند. او متوجه می شود که آنها هنوز به این واقعیت چسبیده اند که این تصمیم خودسرانه بریتانیا بود که آنها را به آنجا کشاند و جامعه را کثرت گرا کرد. به نظر می رسد که این کثرت از آنها می خواهد که در حافظه خود برای یافتن یک سنت مذهبی متمایز که بتوانند به فرزندان خود منتقل کنند، جستجو کنند. آن‌ها می‌دانند که در انتقال آنها به این مکان‌ها، فرهنگ از دست رفته است و جبران آن را مهم می‌دانند. اما آنها همچنین به شدت به هویت جدید خود افتخار می کنند و اصرار دارند که سنت دینی جدیدی را در سرزمین جدید خود پایه گذاری کرده اند. یونگر می‌گوید نسل‌ها این افراد در موقعیت خود دست و پنجه نرم می‌کردند و اکنون به یک جامعه و هدف رسیده بودند و آماده بودند تا این ادعای تاریخی را مطرح کنند که یک سنت مذهبی مناسب برای جامعه خاص خود ایجاد کرده‌اند.


When the colonial slave trade, and then slavery itself, were abolished early in the 19th century, the British empire brazenly set up a new system of trade using Indian rather than African laborers. The new system of ”indentured” labor was supposed to be different from slavery because the indenture, or contract, was written for an initial period of five years and involved fixed wages and some specified conditions of work. From the workers’ point of view, the one redeeming feature of the system was that most of their workmates spoke their language and came from the same area of India. Because this allowed them to develop some sense of community, by the end of the initial five years most of the Indian laborers chose to stay in the land to which they had been taken. In time that land became the place in which they joined with others to build a new homeland. In this fieldwork-based study, Paul Younger looks at the present day descendents of these workers and their post-indenture societies in Mauritius, Guyana, Trinidad, South Africa, Fiji, and East Africa. He finds that they still cling to the fact that it was an arbitrary British decision that took them there and made the society pluralistic. This plurality seems to require them to search their memory for a distinctive religious tradition that they can pass on to their children. They know that there was a loss of culture involved in their move to these locations and consider it important to recover from that loss. But they are also intensely proud of their new identity, and insist that they have established a new religious tradition in their new homeland. For generations, says Younger, these people had struggled in their situation and now they had come up with a sense of community and purpose and were prepared to make the historical claim that they had developed an appropriate religious tradition for their specific community.

دانلود کتاب «میهن های جدید: جوامع هندو در موریس، گویان، ترینیداد، آفریقای جنوبی، فیجی و شرق آفریقا»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.