داستان

ماریان در بازار: تصور جامعه مصرف کننده در فین دی سیکل

Marianne in the Market: Envisioning Consumer Society in Fin-de-Siecle

دانلود کتاب Marianne in the Market: Envisioning Consumer Society in Fin-de-Siecle (به فارسی: ماریان در بازار: تصور جامعه مصرف کننده در فین دی سیکل) نوشته شده توسط «Lisa Tiersten»


اطلاعات کتاب ماریان در بازار: تصور جامعه مصرف کننده در فین دی سیکل

موضوع اصلی: تاریخ

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: University of California Press

نویسنده: Lisa Tiersten

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2001

تعداد صفحه: 337

حجم کتاب: 3 مگابایت

کد کتاب: 0520225295 , 9780520225299 , 9780585466064

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب ماریان در بازار: تصور جامعه مصرف کننده در فین دی سیکل

در اواخر قرن نوزدهم، مجادله بر سر پیامدهای اجتماعی بازار مصرف در حال ظهور، کشورهای صنعتی غرب را فراگرفت. در فرانسه، مفسران مختلف ابراز نگرانی کردند که تجاری‌سازی افسارگسیخته، آرمان جمهوری‌خواهان در مورد تفکر مدنی و نیز شهرت فرانسوی‌ها به خاطر خوش سلیقه‌ای را تهدید می‌کند. مصرف‌کننده بورژوای زن به‌ویژه چهره‌ای پرمشقت بود، زیرا او نشان‌دهنده مصرف بی‌نظمی بود. منتقدان می ترسیدند که بازار اخلاقیات و تشخیص زیبایی شناختی او را به خطر بیاندازد و عواقب بدی بر زندگی داخلی و نظم عمومی داشته باشد. ماریان در بازار بحث‌هایی را درباره مصرف‌کننده زن دنبال می‌کند تا رویارویی پیچیده بین بازار و جمهوری در فرانسه قرن نوزدهم را بررسی کند. این بررسی می‌کند که چگونه عوامل سرمایه‌داری – تبلیغ‌کنندگان، مدیران فروشگاه‌های بزرگ، روزنامه‌نگاران مد، کارشناسان ذائقه‌ی خودخوانده – به ترس مصرف‌گرایی از طریق جعل زیبایی‌شناسی بازار پرداختند: «مدرنیسم بازار». آنها تصویری از زن بورژوا به عنوان راه حلی برای مشکل مصرف بی بند و بار، فردی و غیرمنطقی ساختند. حرفه ای های تجاری از سلیقه برای متمدن کردن بازار و تولید مصرف کنندگانی استفاده می کردند که میراث زیبایی شناسی فرانسوی را حفظ کنند. مصرف سلیقه ای حضور زنان را در جامعه شهری مشروعیت بخشید و نقش آنها به عنوان مصرف کننده را با مسئولیت های خانگی و مدنی آنها تطبیق داد. یک مطالعه موردی جذاب، ماریان در بازار بر روی طیف گسترده ای از منابع مانند مطبوعات زنانه، کتاب های راهنما تزئینی، گزارش های نمایشگاهی، مواد تبلیغاتی، رمان ها و کتاب های آداب استوار است. لیزا تیرستن از این مواد استفاده می کند تا این استدلال قانع کننده را بیان کند که متخصصان بازار از جذابیت مصرف گرایی آگاهانه از نظر زیبایی شناختی برای ترویج مدل های جدید مصرف کننده زن و بازار مطابق با آرمان های جمهوری خواه استفاده کردند.


In the late nineteenth century, controversy over the social ramifications of the emerging consumer marketplace beset the industrialized nations of the West. In France, various commentators expressed concern that rampant commercialization threatened the republican ideal of civic-mindedness as well as the French reputation for good taste. The female bourgeois consumer was a particularly charged figure because she represented consumption run amok. Critics feared that the marketplace compromised her morality and aesthetic discernment, with dire repercussions for domestic life and public order. Marianne in the Market traces debates about the woman consumer to examine the complex encounter between the market and the republic in nineteenth-century France. It explores how agents of capitalism — advertisers, department store managers, fashion journalists, self-styled taste experts — addressed fears of consumerism through the forging of an aesthetics of the marketplace: a ”marketplace modernism.” In so doing, they constructed an image of the bourgeois woman as the solution to the problem of unrestrained, individualized, and irrational consumption. Commercial professionals used taste to civilize the market and to produce consumers who would preserve the French aesthetic patrimony. Tasteful consumption legitimized women’s presence in the urban public and reconciled their roles as consumers with their domestic and civic responsibilities. A fascinating case study, Marianne in the Market builds on a wide range of sources such as the feminine press, decorating handbooks, exposition reports, advertising materials, novels, and etiquette books. Lisa Tiersten draws on these materials to make the compelling argument that market professionals used the allure of aesthetically informed consumerism to promote new models of the female consumer and the market in keeping with Republican ideals.

دانلود کتاب «ماریان در بازار: تصور جامعه مصرف کننده در فین دی سیکل»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.