داستان

عشق، خودفریبی و پول: تجارت و اخلاق در روشنگری اولیه ناپل

Love, Self-Deceit and Money: Commerce and Morality in the Early Neapolitan Enlightenment

دانلود کتاب Love, Self-Deceit and Money: Commerce and Morality in the Early Neapolitan Enlightenment (به فارسی: عشق، خودفریبی و پول: تجارت و اخلاق در روشنگری اولیه ناپل) نوشته شده توسط «Koen Stapelbroek»


اطلاعات کتاب عشق، خودفریبی و پول: تجارت و اخلاق در روشنگری اولیه ناپل

موضوع اصلی: تاریخ

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: University of Toronto Press

نویسنده: Koen Stapelbroek

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2007

تعداد صفحه: 263 / 272

حجم فایل: 2.03 مگابایت

کد کتاب: 0802092888 , 9780802092885

توضیحات کتاب عشق، خودفریبی و پول: تجارت و اخلاق در روشنگری اولیه ناپل

“عشق به تجارت بشریت محرک و حیات می بخشد.” بنابراین، فردیناندو گالیانی شانزده ساله (1728-1787) پروژه خود را برای درک ماهیت اجتماعی انسان ارائه کرد. این مشاهدات، بازتابی از موضع خود او در مورد رابطه بین تجارت و فضیلت، نشان می‌دهد که آثار بالغ گالیانی، یکی از برجسته‌ترین اقتصاددانان و خردمندان قرن هجدهم ایتالیا، در نهایت چه نتیجه‌ای خواهند داشت.

در عشق، خودفریبی و پول، کوئن استپلبروک بحث روشنگری اولیه ناپل را در مورد اخلاقیات جوامع بازار بازسازی می کند، بحثی که به حفظ دولت مستقل ناپل در یک عرصه جهانی تجارت بستگی دارد. و رقابت نظامی گالیانی ایده‌های اخلاقی و سوداگرانه معاصران خود را در مورد خطراتی که ناپل را تهدید می‌کرد، رد کرد و در Della moneta (1751)، سیستم‌هایی را که توسط دولت ناپل وضع شده بود را توجیه کرد. کوئن استاپلبروک با اشاره به سخنرانی‌های اولیه و قبلا مطالعه نشده درباره «عشق افلاطونی» خودفریبنده، نقش گالیانی را در بحث گسترده‌تر بررسی می‌کند و استدلال می‌کند که کار فلسفی و تاریخی اخلاقی اولیه او اطلاعات زیادی در مورد موضع سیاسی-اقتصادی او از جمله ادعای او دارد. که پول اصلی ترین اصل نظم در جهان است.

به عنوان مطالعه یکی از عجیب ترین ذهن های دوره روشنگری، عشق، خودفریبی، و پول نشان می دهد که چقدر متنوع است. ایده‌های توسعه علایق فردی در گرایش‌های اجتماعی، بازرگانی، و سیاست‌های اصلاحی به طور یکپارچه در فضای فکری اروپای قرن هجدهم منطبق شد.


“Love drives and gives life to the commerce of mankind.” Thus, the sixteen year old Ferdinando Galiani (1728-1787) presented his project to understand the sociable nature of man. This observation, a reflection of his own position on the relation between trade and virtue, hinted at what the mature works of Galiani, one of the most noteworthy economists and wits in eighteenth-century Italy, would eventually yield.

In Love, Self-Deceit, and Money, Koen Stapelbroek reconstructs the Early Neapolitan Enlightenment debate on the morality of market societies, a debate that hinged on the preservation of Naples’ independent statehood in a global arena of commercial and military competition. Galiani rejected the moralizing and mercantile ideas of his contemporaries regarding the dangers threatening Naples, and, in his Della moneta (1751), he justified the systems set in place by the Neapolitan government. With reference to early, previously unstudied lectures on self-deceptive ‘Platonic love, ‘ Koen Stapelbroek examines Galiani’s role in the wider debate, arguing that his early moral philosophical and historical work suggests a great deal about his political-economic stance, including his assertion that money is the ultimate ordering principle in the universe.

As a study of one of the most idiosyncratic minds of the Enlightenment period, Love, Self-Deceit, and Money shows how diverse ideas of the development of individual passions into social dispositions, commerce, and reform politics dovetailed seamlessly in the intellectual climate of eighteenth-century Europe.

دانلود کتاب «عشق، خودفریبی و پول: تجارت و اخلاق در روشنگری اولیه ناپل»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید