داستان

در روح زمین: بازاندیشی تاریخ و زمان

In the Spirit of the Earth: Rethinking History and Time

دانلود کتاب In the Spirit of the Earth: Rethinking History and Time (به فارسی: در روح زمین: بازاندیشی تاریخ و زمان) نوشته شده توسط «Calvin Luther Martin»


اطلاعات کتاب در روح زمین: بازاندیشی تاریخ و زمان

موضوع اصلی: تاریخ

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Johns Hopkins University Press

نویسنده: Calvin Luther Martin

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1993

تعداد صفحه: 176 / 167

حجم فایل: 34.80 مگابایت

کد کتاب: 0801847095 , 9780801847097

توضیحات کتاب در روح زمین: بازاندیشی تاریخ و زمان

این مراقبه توسط یک مورخ برنده جایزه، خواستار شیوه‌ای جدید از نگرش به جهان طبیعی و جایگاه ما در آن است، در حالی که به طور جسورانه مفروضاتی را به چالش می‌کشد که اساس شیوه آموزش و تفکر ما در مورد تاریخ و زمان است. کتاب در روح زمین اثر کالوین لوتر مارتین، روایتی تحریک‌آمیز از چگونگی از بین رفتن تصویر شکارچی-گردآورنده از طبیعت است – با پیامدهای ویرانگر برای محیط زیست و روح انسان.

بر اساس مارتین، ایده های کنونی ما درباره طبیعت در دوران نوسنگی پدیدار شد، زیرا انسان ها شروع به اهلی کردن حیوانات و کشاورزی زمین کردند. در ذهن شکارچی-گردآورنده، حیوانات و گیاهان موجودات روحانی بودند و زمین تأمین کننده قابل اعتمادی بودند. اما در ابداعات نوسنگی، مارتین ریشه‌های روابط غریبانه خودمان را با دیگر موجودات زنده و با خود زمین می‌یابد. این بیگانگی نه تنها در هنر ما آشکار می‌شود – فناوری که ما را بیشتر و بیشتر از طبیعت دور می‌کند – بلکه حتی در نحوه صحبت ما درباره جهان نیز آشکار می‌شود. شاید در تخریب هولناکی که بر روی حیوانات و مناظر دیده‌ایم، به طرز چشمگیری آشکار می‌شود. مارتین تغییر به سمت اقتصاد کشاورزی را تغییری در تخیل معنوی می داند. این رویکرد جدید برای تهیه غذا به معنای درک جدیدی از خود و جهان بود – تصویری جدید و قدرتمند از خود نسبت به گیاهان و حیوانات. این امر منجر به مازاد غذا، رونق جمعیت، ظهور شهرها و مراکز تشریفاتی، و ظهور طبقات کشیشی و حاکمان شد – به طور خلاصه، به همه دستاوردها، حماقت ها و وحشت “تمدن”.

مارتین استدلال می کند که تاریخ – رشته خود او – و آگاهی تاریخی محور انسان در قلب این ایدئولوژی در نهایت ویرانگر نهفته است. مفاهیم نظم و پیشرفت، مردم برگزیده و زمان خطی، به این احساس ما دامن می‌زند که جهان از آن ماست که باید آن را بهبود بخشیم، بهره‌برداری کنیم و حتی نابود کنیم. ما نیاز داریم که خرد و عقل ایده‌های کمتر متکبرانه در مورد طبیعت را کشف کنیم – فرآیندی که روایتی بسیار وسیع‌تر از آنچه مورخان نوشته‌اند و گفته‌اند می‌طلبد. بدون درخواست برای بازگشت به شکار و جمع‌آوری، اگر برخی از چیزهایی که در گذشته‌های دور از دست داده‌ایم – یا پشت سر گذاشته‌ایم – ممکن است دوباره از دست داده و دوباره استفاده شود، مارتیناس می‌پرسد. برای صلح با زمین. برای اینکه خودمان صلح کنیم.

“بسیاری با آن پاسخی که اغلب شنیده می شود پاسخ خواهند داد، اما ما نمی توانیم به عقب برگردیم! که من پاسخ می دهم، اما ما هرگز ترک نکردیم – هرگز زمینه واقعی و واقعی خود را ترک نکردیم، یعنی. هومو هنوز اینجا در این سیاره زمین است و در بنیادی ترین و ضروری ترین ماهیت ما با شرایط اساسی و ضروری آن پایبند است. ما همه اینها را فقط، واقعاً در تخیل تب دار خود رها کردیم. همه چیز به عنوان یک عمل تخیل آغاز شد. تصویری توهم‌آمیز – اساساً تصویری از ترس – و بنابراین فرآیند اصلاحی نیز باید با یک تصویر آغاز شود. اجازه دهید دوباره یاد بگیریم، همانطور که شکارچی‌ها تا هسته‌ی وجود خود می‌دانستند، که این مکان و فرآیندهای آن (حتی در هنگام مرگ ما) ) همیشه از ما مراقبت می کند—که تابعیت و مأموریت همو، نه به هیچ عقیده یا حالتی، بلکه به «جوهر ستاره ای که از آن برخاسته است» استوار است.»—از در روح زمین


This meditation by an award winning historian calls for a new way oflooking at the natural world and our place in it, while boldly challenging theassumptions that underlie the way we teach and think about both history andtime. Calvin Luther Martin’s In the Spirit of the Earth is a provocativeaccount of how the hunter-gatherer image of nature was lost―with devastatingconsequences for the environment and the human spirit.

According to Martin, our current ideas about nature emerged during neolithictimes, as humans began to domesticate animals and farm the land. In thehunter-gatherer mind, animals and plants were spiritual beings and the earth areliable provider. But in neolithic innovations Martin finds the roots of ourown curiously alienated relationship with other living things and with theearth itself. This alienation is revealed not only in our artifice―thetechnology that moves us further and further away from nature―but even in theway we speak about the world. It is revealed most dramatically, perhaps, inthe horrific destruction we have visited on animals and landscapes. Martin sees the shift to agricultural economies as a change in spiritual imagination. This new approach to food getting meant a new understanding ofourselves and the world―a new, powerful image of the self relative to plantsand animals. It led to food surpluses, a population boom, the appearance ofcities and ceremonial centers, and the emergence of priestly classes and rulingelites―in short, to all the achievements, follies, and horrors of”civilization.”

Martin argues that history―his own discipline―and human centered historicalconsciousness lie at the heart of this ultimately destructive ideology. Notions of order and progress, of a chosen people and linear time, fuel oursense that the world is ours to improve, exploit, and even destroy. We need torediscover the wisdom and sanity of less presumptuous ideas of nature―aprocess that demands a much larger narrative than historians have been writingand telling. Without calling for a return to hunting and gathering, Martinasks if some of what we lost―or left behind―in the distant past might bereclaimed and used again. To make peace with the earth. To make peace withourselves.

“Many will respond with that oft heard reply, But we cannot go back! To which I respond, But we never left―never left our true, real context, thatis. Homo is still here on this planet earth, abiding in our most fundamentaland necessary nature by its fundamental and necessary terms. We left all ofthat only, really, in our fevered imagination. It all began as an act ofimagination, an illusory image―most fundamentally, an image of fear―and so thecorrective process must likewise begin with an image. Let us re-learn, as hunter-gatherers knew to the core of their being, that this place and itsprocesses (even in our death) always takes care of us―that Homo’s citizenship,and errand, rest not with any creed or state, but with ‘that star’s substancefrom which he had arisen.'”―from In the Spirit of the Earth

دانلود کتاب «در روح زمین: بازاندیشی تاریخ و زمان»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید