دانلود کتاب Holy Feast and Holy Fast: The Religious Significance of Food to Medieval Women (به فارسی: عید مقدس و روزه مقدس: اهمیت مذهبی غذا برای زنان قرون وسطی) نوشته شده توسط «Caroline Walker Bynum»
اطلاعات کتاب عید مقدس و روزه مقدس: اهمیت مذهبی غذا برای زنان قرون وسطی
موضوع اصلی: تاریخ
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: University of California Press
نویسنده: Caroline Walker Bynum
زبان: English
فرمت کتاب: chm (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 1988
تعداد صفحه: 300
حجم کتاب: 2 مگابایت
کد کتاب: 0520063295 , 9780520063297
توضیحات کتاب عید مقدس و روزه مقدس: اهمیت مذهبی غذا برای زنان قرون وسطی
عید مقدس و روزه مقدس: اهمیت مذهبی غذا برای زنان قرون وسطی. نویسنده: کارولین واکر باینام 300 صفحه. 1988
تقریباً دو سال طول کشید تا این کتاب را به دست بیاورم. آن را برمیداشتم، مقداری میخواندم، میگذاشتم، دربارهاش فکر میکردم، چیزی را که درباره آن صحبت میکرد میخواندم و در نهایت به آن بازمیگشتم و این چرخه را تکرار میکردم.
این کتاب من و احساساتم را در مورد جنبه های خاصی از ایمانم به چالش می کشد، احتمالاً به اندازه ی بیشتر دروس حوزوی من. در واقع این کتاب را می توان به راحتی به دو کتاب تقسیم کرد. یک کتاب در مورد نقش و تصویر غذا در دین مسیحیت یا هر دینی برای آن موضوع. کتاب دیگر درباره زنان در دین است. در این زمینه زنان در کلیسای مسیحی. مسلم است که این کتاب درباره کاتولیک رومی در قرون وسطی است، اما مسائل مربوط به خوردن غذا، پرهیز از غذا، تصویرسازی از زنان، سلسله مراتب، معنویت و غیره نه تنها در مورد همه کلیساهای مسیحی بلکه تقریباً برای هر سنت مذهبی در سراسر طیف اعمال می شود.
در وجه اول، مسئله غذا در ایمان دینی است. غذا، معنا، هدف و نماد آن موضوع مهمی در اکثر نظام های دینی است. غذا و ایمان را می توان از منظر الهیاتی نگریست که اغلب توضیحی منطقی برای رژیم های مختلف غذا ارائه می دهد. به غذا و ایمان می توان از منظر فیزیکی – روانی نیز نگاه کرد. دیدگاه اول معمولاً جایی است که اکثر مردم بر اساس منطقی بودن و توضیحاتی که در مورد غذا ارائه میکنند، حمله یا حمله را شروع میکنند و متوقف میکنند. دیدگاه دوم بسیار جالب تر است زیرا اثرات فیزیکی مثلاً محدود کردن یا حذف پروتئین بر بدن انسان جهانی است و این تأثیرات را می توان از نظر روانی با ایمان شکل داد. برای بسیاری از افراد مذهبی، موضوع بحث ناراحت کننده است، زیرا منحصر به فرد بودن را از بین می برد.
این کتاب کار بسیار خوبی در توضیح توسعه، انگیزهها و منطقی کردن غذا در کلیسای کاتولیک رومی در قرون وسطی انجام میدهد، بهویژه که به معنویت زنان و واکنش سلسله مراتب مردانه به آن معنویت مربوط میشود. در حالی که عمداً در دیدگاه دوم غوطه ور نمی شود، خواننده را وادار می کند که این جنبه از غذا و ایمان را با توصیف دقیق روند جسمی و روحی در کلمات زنان و ناظران آنها در نظر بگیرد. در حالی که واکنشها به غذا و سایر اشکال زهد از نظر جسمی و غالباً روانشناختی جهانی است، باید هنگام بررسی عقلانی و انگیزهای مراقب باشیم تا از استفاده از تکالیف بالینی مدرن اجتناب کنیم. این کتاب کار خوبی برای به حداقل رساندن این تشخیص ها انجام می دهد و به دنبال چارچوب بندی مداوم زمینه از طریق کلمات و تجربیات شرکت کنندگان است.
این یک موضوع بی پایان جذاب است و کل دوره های دانشگاهی به موضوع غذا و ایمان اختصاص داده شده است.
جنبه دوم این کتاب این پتانسیل را دارد که خوانندگان مذهبی، به ویژه خوانندگانی که ماهیت محافظه کار دارند، شاید کمی بداخلاق شود. این مسئله بحث زن در دین است. آنچه در این کتاب مستند شده است، تکامل یک معنویت متمایز به عنوان واکنشی به تکامل در خود کلیسا است. این البته منجر به واکنش ها و تحولات بیشتر شد. به نظر می رسد که خطوط گسل بر اصالت معنوی، نقش عشای ربانی و مسائل اقتدار تنظیم شده است. شور و حرارت فزایندهای در زهد در میان زنان وجود داشت که مستقیماً در تضاد با کاهش هنجارهای زاهدانه توسط کلیسا بود. اینجاست که مفهوم غذا مطرح می شود.
به ویژه نوع روزه ای که انجام می شد. روزه موضوعی بود که در حوزه علمیه بسیار مورد بحث قرار می گرفت، اما این کتاب واقعاً مرا به تفکری جدید و عرفانی تر در مورد روزه انداخت. دروننگری نه از زیربنای الهیات و توضیحات روزه، بلکه از ویژگیهای این عمل ناشی شد. اعمال این زنان بر جنبههای شخصی روزهداری تأکید نمیکرد، بلکه بر جنبه اشتراکی و صدقهای روزه تأکید داشت. این جنبه در اکثر مباحث کلامی یا شبانی درباره روزه به شدت گم شده است. تهیه و دریافت غذا از معدود عرصه های جامعه بود که زنان آن را کنترل می کردند و از این رو ابزار بیان و زهد این زنان شد. پاسخ ها و اقدامات آنها شایسته مطالعه و تأمل است. از جنبه های خاصی، آنها قطعاً شایسته تقلید هستند. آنها به حقیقت و عملی دست زدند که متأسفانه در مسیحیت مدرن که به سمت تمرکز فردی گرایش دارد فاقد آن است.
علاوه بر روزه، درباره ضیافت و معنای عشای ربانی و نمادهای پیرامون آن بحث شد. یکی از تصاویر جالب این بود که کشیش به عنوان مادری که خدا را در مراسم عشای ربانی به دنیا می آورد. این یکی از تصاویری بود که در ادامه این کتاب با من ماند. نقش جنسیتی و خم شدن جنسیت بر اساس کنش و نقش نه بر اساس زیست شناسی. این جریان پنهانی در سراسر متن وجود دارد که به چالش می کشد و غافلگیر می کند. ارزش تلاش را دارد.
کتاب الف است
It took me almost two years to get through this book. I would pick it up, read some, set it down, think about it, read something it talked about and eventually come back to it and repeat the cycle.
This book challenged me and my feelings about certain aspects of my faith probably as much or more then the bulk of my seminary classes. In reality this book could easily be broken in to two books. One book about the role and imagery of food in the Christian religion or any religion for that matter. The other book would be about women in religion. In this context women in the Christian church. Granted that this book is about Roman Catholicism in the middle ages, yet issues of food eating, abstaining, imagery of women, hierarchy, spirituality etc apply not just to all Christian churches but to almost every religious tradition across the spectrum.
As to the first aspect, the issue of food in religious faith. Food, its meaning, purpose, and symbolism are an important issue in most religious systems. Food and faith can be looked at from a theological point of view which often provides a rationalized explanation for the various regimens of food. Food and faith can also be looked at from a physic – psychological point of view. The first point of view is usually where most people start and stop buttressing or attacking based on the rationalization and explanations about food. The second point of view though is much more interesting because the physical effects of say protein restriction or removal are universal on the human body and these effects can be shaped psychologically by faith. It is for many religious an uncomfortable topic of discussion because it breaks down uniqueness.
This book does an excellent job of explaining the development, motivations, and rationalization of food in the Roman Catholic Church in the Middle Ages especially as it relates to women’s spirituality and the male hierarchy’s reaction to that spirituality. While not intentionally delving into the second point of view it does lead the reader to consider this aspect of food and faith by the detailed descriptions of the physical and mental process in the words of the women and their observers. While reactions to food and other forms of asceticism are universal physically and often psychologically we must be careful when looking at rational and motivation to avoid using modern clinical assignations. This book does a good job of minimizing these diagnoses’s by seeking to constantly frame the context through the words and experience of the participants.
It is an endlessly fascinating topic and there are entire university courses devoted to the issue of food and faith.
The second aspect of this book has the potential to makes religious readers, especially those of a conservative nature perhaps a bit squirmy. This issue is the issue of women in religion. What is documented in this book is the evolution of a distinctive spirituality as a reaction to evolution in the church itself. This of course led to reactions and further evolutions. The fault lines seem to have been set on spiritual authenticity, the role of the Eucharist and issues of authority. There was an increasing fervency in asceticism among women in direct contrast to a loosening of ascetic norms by the church as a whole. This is where the notion of food comes in to play.
In particular the type of fasting that was practiced. Fasting was a much talked about topic at seminary but this book really made me think about fasting in a new and more spiritually mystic way. The introspection resulted not from the theological underpinnings and explanations of fasting but from the specifics of the practice. The practices of these women did not emphasize the personal aspects of fasting but rather the communal and alms aspect of fasting. This aspect is sorely missing in most theological or pastoral discussions about fasting. Food its preparation and intake was one of the few areas in society that women controlled and so it became a tool of expression and asceticism for these women. Their responses and actions are worthy of study and reflection. In certain aspects they are definitely worthy of emulation. They tapped into a trueness and practice which is sadly lacking in modern Christianity which tends towards an individualized focus.
Besides fasting there were discussion about feasting and the meaning of the Eucharist and the symbology which surrounds it. One of the interesting images was of the priest as mother who gives birth to God in the Eucharist. That was one of the images that stayed with me as I kept plodding through this book. Gender role and gender bending based on actions and role not on biology. There is an undercurrent of this throughout the text which challenges and surprises. It is worth the effort.
The book is a slow read due to the detail, the academic style of the writing and for me the need to go and read some of the referenced works. It is in the end a book well worth the time and effort.
دانلود کتاب «عید مقدس و روزه مقدس: اهمیت مذهبی غذا برای زنان قرون وسطی»

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.