سایر علوم اجتماعی

زندگی اجتماعی اشیا: کالاها از منظر فرهنگی

The Social Life of Things: Commodities in Cultural Perspective

دانلود کتاب The Social Life of Things: Commodities in Cultural Perspective (به فارسی: زندگی اجتماعی اشیا: کالاها از منظر فرهنگی) نوشته شده توسط «Arjun Appadurai (ed.)»


اطلاعات کتاب زندگی اجتماعی اشیا: کالاها از منظر فرهنگی

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – علوم اجتماعی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Cambridge University Press

نویسنده: Arjun Appadurai (ed.)

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1988

تعداد صفحه: 339 / 344

حجم فایل: 20.19 مگابایت

کد کتاب: 0521357268 , 9780521357265

نوبت چاپ: 1st

توضیحات کتاب زندگی اجتماعی اشیا: کالاها از منظر فرهنگی

معنایی که مردم به اشیا نسبت می دهند، لزوماً از معاملات و انگیزه های انسانی ناشی می شود، به ویژه از نحوه استفاده و گردش آن اشیا. دست اندرکاران این جلد بررسی می کنند که چگونه اشیا در انواع محیط های اجتماعی و فرهنگی، چه در حال و چه در گذشته، فروخته می شوند و معامله می شوند. این مقاله‌ها با تمرکز بر جنبه‌های فرهنگی تعریف‌شده مبادله و فرآیندهای تنظیم‌شده اجتماعی گردش، راه‌هایی را روشن می‌کنند که از طریق آن مردم در چیزها ارزش پیدا می‌کنند و چیزها به روابط اجتماعی ارزش می‌دهند. نویسندگان با نگاه کردن به چیزها به گونه‌ای که گویی زندگی اجتماعی را هدایت می‌کنند، راه جدیدی برای درک چگونگی بیرونی‌سازی و جستجوی ارزش ارائه می‌کنند. آنها طیف وسیعی از کالاها را مورد بحث قرار می دهند – از فرش های شرقی گرفته تا بقایای انسانی – تا هم نشان دهند که منطق زیربنایی زندگی اقتصادی روزمره چندان از منطقی که گردش عجیب و غریب را توضیح می دهد دور نیست و هم اینکه تمایز بین اقتصاد معاصر و ساده تر، دورترها کمتر از آنچه تصور می شد آشکار است. همانطور که ویراستار در مقدمه‌اش استدلال می‌کند، در زیر بی‌نهایت ظاهری خواسته‌های انسان، و کثرت ظاهری اشکال مادی، در واقع مکانیسم‌های اجتماعی و سیاسی پیچیده، اما مشخصی وجود دارد که سلیقه، تجارت و میل را تنظیم می‌کند. این جلد شامل کمک‌های انسان‌شناسان و مورخان اجتماعی آمریکایی و بریتانیایی است، رشته‌های تاریخ اجتماعی، انسان‌شناسی فرهنگی و اقتصاد را پل می‌کند و گامی بزرگ در درک ما از اساس فرهنگی زندگی اقتصادی و جامعه‌شناسی فرهنگ را نشان می‌دهد. این برای مردم شناسان، مورخان اجتماعی، اقتصاددانان، باستان شناسان و مورخان هنر جذاب خواهد بود.


The meaning that people attribute to things necessarily derives from human transactions and motivations, particularly from how those things are used and circulated. The contributors to this volume examine how things are sold and traded in a variety of social and cultural settings, both present and past. Focusing on culturally defined aspects of exchange and socially regulated processes of circulation, the essays illuminate the ways in which people find value in things and things give value to social relations. By looking at things as if they lead social lives, the authors provide a new way to understand how value is externalized and sought after. They discuss a wide range of goods – from oriental carpets to human relics – to reveal both that the underlying logic of everyday economic life is not so far removed from that which explains the circulation of exotica, and that the distinction between contemporary economics and simpler, more distant ones is less obvious than has been thought. As the editor argues in his introduction, beneath the seeming infinitude of human wants, and the apparent multiplicity of material forms, there in fact lie complex, but specific, social and political mechanisms that regulate taste, trade, and desire. Containing contributions from American and British social anthropologists and historians, the volume bridges the disciplines of social history, cultural anthropology, and economics, and marks a major step in our understanding of the cultural basis of economic life and the sociology of culture. It will appeal to anthropologists, social historians, economists, archaeologists, and historians of art.

دانلود کتاب «زندگی اجتماعی اشیا: کالاها از منظر فرهنگی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید