نظریه نسبیت و گرانش

نسبیت خاص: مقدمه ای با 200 مسئله و راه حل

Special Relativity: An Introduction with 200 Problems and Solutions

دانلود کتاب Special Relativity: An Introduction with 200 Problems and Solutions (به فارسی: نسبیت خاص: مقدمه ای با 200 مسئله و راه حل) نوشته شده توسط «Michael Tsamparlis (auth.)»


اطلاعات کتاب نسبیت خاص: مقدمه ای با 200 مسئله و راه حل

موضوع اصلی: فیزیک – نظریه نسبیت و گرانش

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Springer-Verlag Berlin Heidelberg

نویسنده: Michael Tsamparlis (auth.)

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2010

تعداد صفحه: 595 / 607

حجم فایل: 4.12 مگابایت

کد کتاب: 3642038360 , 9783642038365

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب نسبیت خاص: مقدمه ای با 200 مسئله و راه حل

این کتاب درسی نسبیت خاص را به روشی سیستماتیک با فرض عدم دانش قبلی از نسبیت توسعه می دهد. با این حال فرض بر این است که دانش آموز با مبانی حساب بردار استاندارد آشنا است.

این رویکرد ساختاری است به این معنا که نسبیت خاص را در فضای مینکوفسکی به دنبال همان مراحل توسعه فیزیک نیوتنی در فضای اقلیدسی توسعه می‌دهد. ویژگی دوم کتاب این است که ریاضیات نظریه را مستقل از اصول فیزیکی مورد بحث قرار می دهد، به طوری که خواننده نقش آن را در توسعه نظریه فیزیکی درک می کند.

این کتاب در نظر گرفته شده است که هم به عنوان یک کتاب درسی برای یک دوره آموزشی در نسبیت خاص و هم به عنوان یک کتاب مرجع برای آینده استفاده شود. از این نظر به یک مخزن آنلاین با بیش از 500 مشکل مرتبط است که به دقت بر اساس حوزه موضوعی طبقه بندی شده و با جزئیات حل شده است، و یک کتاب مسئله مستقل در مورد نسبیت خاص ارائه می دهد.


This textbook develops Special Relativity in a systematic way assuming no prior knowledge of Relativity; however the student is assumed to be familiar with the basics of the standard vector calculus.

The approach is structural in the sense that it develops Special Relativity in Minkowski space following the same steps with the development of Newtonian Physics in Euclidian space. A second characteristic of the book is that it discusses the mathematics of the theory independently of the physical principles, so that the reader will appreciate its role in the development of the physical theory.

The book is intended to be used both as a text-book for a teaching course in Special Relativity but also as a reference book for the future. In that respect it is linked to an online repository with more than 500 problems, carefully classified according to subject area and solved in detail, providing an independent problem book on Special Relativity.

دانلود کتاب «نسبیت خاص: مقدمه ای با 200 مسئله و راه حل»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید