سایر علوم اجتماعی

ناهموار اما درست: نمایش های مسافرتی سیاه، "آهنگ های کون" و مسیر تاریک به سوی بلوز و جاز (سریال های موسیقی ساخت آمریکا)

Ragged but Right: Black Traveling Shows, "Coon Songs," and the Dark Pathway to Blues and Jazz (American Made Music Series)

دانلود کتاب Ragged but Right: Black Traveling Shows, “Coon Songs,” and the Dark Pathway to Blues and Jazz (American Made Music Series) (به فارسی: ناهموار اما درست: نمایش های مسافرتی سیاه، “آهنگ های کون” و مسیر تاریک به سوی بلوز و جاز (سریال های موسیقی ساخت آمریکا)) نوشته شده توسط «Lynn Abbott – Doug Seroff»


اطلاعات کتاب ناهموار اما درست: نمایش های مسافرتی سیاه، "آهنگ های کون" و مسیر تاریک به سوی بلوز و جاز (سریال های موسیقی ساخت آمریکا)

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – علوم اجتماعی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: University Press of Mississippi

نویسنده: Lynn Abbott – Doug Seroff

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2007

تعداد صفحه: 471

حجم فایل: 20.90 مگابایت

کد کتاب: 1578069017 , 9781578069019

توضیحات کتاب ناهموار اما درست: نمایش های مسافرتی سیاه، "آهنگ های کون" و مسیر تاریک به سوی بلوز و جاز (سریال های موسیقی ساخت آمریکا)

انفجار تجاری رگتایم در اوایل قرن بیستم فرصت‌های غیرقابل تصوری را برای هنرمندان سیاه‌پوست ایجاد کرد. با این حال، هر چشم‌اندازی با نژادپرستی سیستماتیک کاهش یافت. بزرگ‌ترین موفقیت‌های دوران رگ‌تایم، پارچه‌های شیک پیانوی اسکات جاپلین نبودند. “آهنگ های کون” با نام زشت خود، رگ تایم را برای توده ها تعریف می کرد. اگرچه این نام به خودی خود برای گوش های مدرن توهین آمیز است، اما بررسی سرگرمی های رایج سیاه پوستان در دوران رگ تایم بدون رویارویی مستقیم با “آهنگ های کون” که راه را برای “بلوز اصلی” باز کرد، غیرممکن است. در Ragged but Right، لین ابوت و داگ سروف به بررسی تولیدات کمدی موزیکال، گروه‌های نمایشی جانبی، و نمایش‌های چادری دوره گرد می‌پردازند. تاریخ رگ تایم با «نمایش‌های بزرگ»، موفقیت‌های خیره‌کننده کمدی موزیکال ویلیامز و واکر، باب کول و ارنست هوگان، نوازندگان چهره سیاه‌پوست، تاج گذاری می‌شود. ما رینی، کلارا اسمیت و دیگران در زیر چادر بزرگ مجموعه هوشمند تولیور، از «فریادزنان کون» به «خوانندگان بلوز» تبدیل شدند. در طول دوران رگ تایم، سیرک‌ها و نمایش‌های غرب وحشی از تقاضای عمومی برای نوازندگان و نوازندگان سیاه‌پوست بهره‌برداری می‌کردند، اما آنها را از هم جدا می‌کردند و تابع چادر نمایش‌های جانبی می‌کردند. نمایش‌های Minstrel مدت‌هاست که در بحث‌های مربوط به تاریخ بلوز و جاز به حاشیه رانده شده‌اند. با این حال، این صنعت سرگرمی سیاه رنگ نادیده گرفته شده به انتقال بلوز و جاز به جریان اصلی کمک کرد. نویسندگان با مطالعه دقیق روزنامه‌های ایندیاناپولیس فریمن، شیکاگو دیفندر، و دیگر روزنامه‌های سیاه‌پوست و روزنامه‌های تجاری سرگرمی اصلی، موجی از خلاقیت را آشکار می‌کنند که هزاران نویسنده، نوازنده، نوازنده و کارآفرین سیاه‌پوست را علی‌رغم نژادپرستی آشکار به رده‌های حرفه‌ای کشاند. از زمان ها لین ابوت برای آرشیو جاز هوگان در دانشگاه تولین کار می کند. داگ سروف یک محقق مستقل است که در گرین بریر، تنسی زندگی می کند.


The commercial explosion of ragtime in the early twentieth century created previously unimagined opportunities for black performers. However, every prospect was mitigated by systemic racism. The biggest hits of the ragtime era weren’t Scott Joplin’s stately piano rags. “Coon songs,” with their ugly name, defined ragtime for the masses. Though the name itself is offensive to modern ears, it is impossible to investigate black popular entertainment of the ragtime era without directly confronting the “coon songs” which cleared the way for the “original blues.” In Ragged but Right Lynn Abbott and Doug Seroff investigate musical comedy productions, sideshow bands, and itinerant tented minstrel shows. Ragtime history is crowned by the “big shows,” the stunning musical comedy successes of blackface performers Williams and Walker, Bob Cole, and Ernest Hogan. Under the big tent of Tolliver’s Smart Set, Ma Rainey, Clara Smith, and others were converted from “coon shouters” to “blues singers.” Throughout the ragtime era, circuses and Wild West shows exploited the popular demand for black musicians and performers yet segregated and subordinated them to the sideshow tent. Minstrel shows have long been marginalized in discussions of the history of blues and jazz. Yet this overlooked black entertainment industry helped to move blues and jazz into the mainstream. Drawing from careful reading of the Indianapolis Freeman, Chicago Defender, and other black newspapers and mainstream entertainment trade papers, the authors reveal a torrent of creativity that swept thousands of black writers, performers, musicians, and entrepreneurs into the professional ranks despite the overt racism of the times. Lynn Abbott works for the Hogan Jazz Archive at Tulane University. Doug Seroff is an independent scholar living in Greenbrier, Tennessee.

دانلود کتاب «ناهموار اما درست: نمایش های مسافرتی سیاه، "آهنگ های کون" و مسیر تاریک به سوی بلوز و جاز (سریال های موسیقی ساخت آمریکا)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید