سایر علوم اجتماعی

زمان با کیفیت برای دانش آموزان: یادگیری در داخل و خارج از مدرسه

Quality Time for Students: Learning In and Out of School

دانلود کتاب Quality Time for Students: Learning In and Out of School (به فارسی: زمان با کیفیت برای دانش آموزان: یادگیری در داخل و خارج از مدرسه) نوشته شده توسط «OECD»


اطلاعات کتاب زمان با کیفیت برای دانش آموزان: یادگیری در داخل و خارج از مدرسه

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – علوم اجتماعی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: OECD Publishing

نویسنده: OECD

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2011

تعداد صفحه: 272

حجم فایل: 5.94 مگابایت

کد کتاب: 9264087540 , 9789264087545

توضیحات کتاب زمان با کیفیت برای دانش آموزان: یادگیری در داخل و خارج از مدرسه

در زمانی که OECD و کشورهای شریک در تلاشند تا دریابند چگونه بدهی های رو به رشد را کاهش دهند و از کاهش بودجه عمومی حداکثر استفاده را ببرند، هزینه های آموزش هدف آشکاری برای بررسی است. مسئولان آموزش و پرورش، معلمان، سیاستگذاران، والدین و دانش‌آموزان برای تعیین شایستگی روزهای تحصیلی کوتاه‌تر یا طولانی‌تر یا سال‌های تحصیلی، میزان زمانی که باید به دروس مختلف اختصاص داده شود، و سودمندی درس‌های بعد از مدرسه و مطالعه مستقل تلاش می‌کنند. این گزارش بر نحوه استفاده دانش آموزان از زمان یادگیری، چه در مدرسه و چه در خارج از مدرسه تمرکز دارد. شرایط ایده آل برای اطمینان از استفاده کارآمد از زمان یادگیری دانش آموزان چیست؟ مدارس برای به حداکثر رساندن یادگیری که در مدت زمان محدودی که دانش آموزان در کلاس می گذرانند، چه کاری می توانند انجام دهند؟ زمان یادگیری در چه نوع درسی بیشترین سود را می برد؟ و چگونه می توان این را تعیین کرد؟ این گزارش از داده‌های چرخه برنامه ارزیابی بین‌المللی دانش‌آموزان (PISA) در سال 2006 استفاده می‌کند تا تفاوت‌ها را در بین کشورها و در داخل کشورها در مدت زمانی که دانش‌آموزان برای مطالعه موضوعات مختلف صرف می‌کنند، مدت زمانی که در انواع مختلف فعالیت‌های آموزشی صرف می‌کنند، و چگونگی آنها را توصیف کند. زمان یادگیری و نحوه عملکرد تحصیلی خود را اختصاص دهند. مطالعه بیشتر: اولین نتایج از PISA 2006 در PISA 2006: Science Competencies for Tomorrow’s World (OECD، 2007) منتشر شد. برنامه OECD برای ارزیابی دانشجویان بین المللی (PISA): PISA یک فرآیند مشترک بین 30 کشور عضو OECD و نزدیک به 30 کشور و اقتصاد شریک است. این برنامه تخصص کشورها و اقتصادهای شرکت کننده را گرد هم می آورد و توسط دولت های آنها بر اساس منافع مشترک و سیاست محور هدایت می شود. ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن عبارتند از: رویکرد سوادآموزی: PISA هر حوزه ارزیابی (علوم، خواندن و ریاضی) را نه عمدتاً از نظر تسلط بر برنامه درسی مدرسه، بلکه از نظر دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای مشارکت کامل در جامعه تعریف می‌کند. تعهد بلندمدت: کشورها را قادر می سازد تا به طور منظم و قابل پیش بینی پیشرفت خود را در دستیابی به اهداف کلیدی یادگیری نظارت کنند. گروه سنی تحت پوشش: با ارزیابی دانش‌آموزان 15 ساله‌ای که نزدیک به پایان تحصیلات اجباری خود هستند، PISA نشانه قابل توجهی از عملکرد کلی سیستم‌های مدرسه ارائه می‌کند. ارتباط با یادگیری مادام‌العمر: PISA خود را به ارزیابی دانش و مهارت‌های دانش‌آموزان محدود نمی‌کند، بلکه از آن‌ها می‌خواهد تا در مورد انگیزه‌های خود برای یادگیری، باورهایشان در مورد خودشان و استراتژی‌های یادگیری‌شان، و اهدافشان برای تحصیل و شغل آینده گزارش دهند.


At a time when OECD and partner countries are trying to figure out how to reduce burgeoning debt and make the most of shrinking public budgets, spending on education is an obvious target for scrutiny. Education officials, teachers, policy makers, parents and students struggle to determine the merits of shorter or longer school days or school years, how much time should be allotted to various subjects, and the usefulness of after-school lessons and independent study. This report focuses on how students use learning time, both in and out of school. What are the ideal conditions to ensure that students use their learning time efficiently? What can schools do to maximise the learning that occurs during the limited amount of time students spend in class? In what kinds of lessons does learning time reap the most benefits? And how can this be determined? The report draws on data from the 2006 cycle of the Programme of International Student Assessment (PISA) to describe differences across and within countries in how much time students spend studying different subjects, how much time they spend in different types of learning activities, how they allocate their learning time and how they perform academically. FURTHER READING : The first results from PISA 2006 were published in PISA 2006: Science Competencies for Tomorrow’s World (OECD, 2007). THE OECD PROGRAMME FOR INTERNATIONAL STUDENT ASSESMENT (PISA) : PISA is a collaborative process among the 30 member countries of the OECD and nearly 30 partner countries and economies. It brings together expertise from the participating countries and economies and is steered by their governments on the basis of shared, policy-driven interests. Its unique features include: The literacy approach: PISA defines each assessment area (science, reading and mathematics) not mainly in terms of mastery of the school curriculum, but in terms of the knowledge and skills needed for full participation in society. A long-term commitment: It enables countries to monitor regularly and predictably their progress in meeting key learning objectives. The age-group covered: By assessing 15-year-old students who are near the end of their compulsory education, PISA provides a significant indication of the overall performance of school systems. The relevance to lifelong learning: PISA does not limit itself to assessing students’ knowledge and skills, but also asks them to report on their own motivation to learn, their beliefs about themselves and their learning strategies, and their goals for future study and careers.

دانلود کتاب «زمان با کیفیت برای دانش آموزان: یادگیری در داخل و خارج از مدرسه»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید