نرم افزار: سیستم ها: محاسبات علمی

روش های بدون دانش و مبتنی بر یادگیری در انجام بازی های هوشمند

Knowledge-free and learning-based methods in intelligent game playing

دانلود کتاب Knowledge-free and learning-based methods in intelligent game playing (به فارسی: روش های بدون دانش و مبتنی بر یادگیری در انجام بازی های هوشمند) نوشته شده توسط «Jacek Mańdziuk (auth.)»


اطلاعات کتاب روش های بدون دانش و مبتنی بر یادگیری در انجام بازی های هوشمند

موضوع اصلی: کامپیوتر – علوم کامپیوتر

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Springer-Verlag Berlin Heidelberg

نویسنده: Jacek Mańdziuk (auth.)

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2010

تعداد صفحه: 254 / 255

حجم فایل: 3.50 مگابایت

کد کتاب: 3642116787 , 9783642116780

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب روش های بدون دانش و مبتنی بر یادگیری در انجام بازی های هوشمند

این کتاب بر روی پیشرفت‌ها و مشکلات چالش‌برانگیز آینده‌نگر در زمینه بازی‌های ذهنی (یعنی بازی‌هایی که نیاز به مهارت‌های ذهنی دارند) با استفاده از روش‌های هوش محاسباتی (CI)، عمدتاً شبکه‌های عصبی، ژنتیکی متمرکز شده است. /برنامه نویسی تکاملی و یادگیری تقویتی. اکثر ایده های بازی مورد بحث بر اساس شباهت عملکردی آنها با بازی های انسانی انتخاب شدند. این شباهت ها عبارتند از: یادگیری از ابتدا، بهبود مستقل مبتنی بر تجربه و یادگیری مبتنی بر مثال. ویژگی‌های بالا تمایز عمده بین روش‌های هوش مصنوعی CI و سنتی را تعیین می‌کنند که عمدتاً بر استفاده از الگوریتم‌های جستجوی درخت بازی مؤثر، توابع ارزیابی دست‌ساز با دقت تنظیم شده یا روش‌های brute-force مبتنی بر سخت‌افزار متکی هستند.

از سوی دیگر. لازم به ذکر است که هدف این کتاب به هیچ وجه دست کم گرفتن دستاوردهای روش های سنتی هوش مصنوعی در حوزه بازی سازی نیست. برعکس، دستاوردهای رویکردهای هوش مصنوعی غیرقابل انکار هستند و برای خود صحبت می کنند. هدف بیشتر این است که اعتقادم را بیان کنم که راه‌های جایگزین دیگری برای توسعه ماشین‌های بازی ذهنی ممکن است و به فوریت مورد نیاز است.


The book is focused on the developments and prospective challenging problems in the area of mind game playing (i.e. playing games that require mental skills) using Computational Intelligence (CI) methods, mainly neural networks, genetic/evolutionary programming and reinforcement learning. The majority of discussed game playing ideas were selected based on their functional similarity to human game playing. These similarities include: learning from scratch, autonomous experience-based improvement and example-based learning. The above features determine the major distinction between CI and traditional AI methods relying mostly on using effective game tree search algorithms, carefully tuned hand-crafted evaluation functions or hardware-based brute-force methods.

On the other hand, it should be noted that the aim of this book is by no means to underestimate the achievements of traditional AI methods in game playing domain. On the contrary, the accomplishments of AI approaches are undisputable and speak for themselves. The goal is rather to express my belief that other alternative ways of developing mind game playing machines are possible and urgently needed.

دانلود کتاب «روش های بدون دانش و مبتنی بر یادگیری در انجام بازی های هوشمند»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید