دانلود کتاب In Defense of Globalization (به فارسی: در دفاع از جهانی شدن) نوشته شده توسط «Jagdish Bhagwati»
اطلاعات کتاب در دفاع از جهانی شدن
موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – علوم اجتماعی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Oxford University Press
نویسنده: Jagdish Bhagwati
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2004
تعداد صفحه: 326
حجم فایل: 3.34 مگابایت
کد کتاب: 0195303911 , 9780195303919
توضیحات کتاب در دفاع از جهانی شدن
اقتصاددان برجسته ای که این کتاب را نوشته است به سختی نیاز به معرفی دارد. شاید نامی که هواداران جناح چپ در سراسر جهان به او اعطا می کنند باید همه چیز را خلاصه کند. سالهاست که او را «برترین تاجر آزاد جهان» مینامند. بدون شک یکی از قویترین نامزدهایی که در دهههای اخیر بر درهای جایزه نوبل زده است، باگواتی دیدگاه خود را در مورد جهانی شدن خلاصه میکند، پدیدهای که بهویژه در دهههای اخیر درباره آن بسیار صحبت شده است. پروفسور باگواتی قانع کننده می نویسد و حقایق، عقل سلیم و شواهد تاریخی برای حمایت از نظرات خود دارد. همراه با آن، شوخ طبعی و کنایه های عجیب او است که استدلال های مخالف او را به قد و قامت جوندگان تقلیل می دهد.
هسته استدلال باگواتی حول بحث در مورد پیامدهای اقتصادی جهانی شدن، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، می چرخد. در مورد اینکه یکپارچگی اقتصادی چقدر بد است، چگونه منجر به ویرانی در کشورهای فقیر شده است و چگونه سازمان هایی مانند WTO و IMF واقعاً شیطانی هستند، بسیار نوشته شده است. برای باگواتی، این سوال که آیا جهانی شدن خوب است یا بد، بی نتیجه است. او وقت خود را صرف این بحث می کند که نه تنها جهانی شدن خوب است، بلکه توانایی انجام کارهای بسیار بیشتری را دارد. این اقتصاددان برجسته کلمبیایی از طریق تجزیه و تحلیل تجربی و شواهد نشان می دهد که چشم انداز ضعیف سیاست عمومی در مناطقی مانند آسیای شرقی و آمریکای لاتین علت اصلی فروپاشی مالی آنهاست و نه خود تجارت آزاد. باگواتی به طور مداوم نشان می دهد که ثمرات تجارت آزاد برای کشورهای فقیر یا غنی در سراسر جهان به ارمغان آورده است و چگونه می توان آن را بیشتر دنبال کرد. در اصل، جهانی شدن نیازی به “چهره انسانی” ندارد – بلکه در حال حاضر چهره ای بیش از مخالفان تجارت آزاد دارد. باگواتی شرارت هایی را که غالباً با جهانی شدن همراه است به حکمرانی ضعیف، تمایلات سلطه جویانه کشورهای توسعه یافته، استانداردهای دوگانه ریاکارانه در سازمان های بین المللی و جهل محض شناسایی می کند. بنابراین او تجارت آزاد را از این قید و بندهای قدیمی رها می کند و استدلال می کند که این تنها مهمترین پدیده برای رفاه مادی ملل جهان است. در مجموع، کتاب با سرعتی تاولآمیز به جلو میرود و هر بنای شبه مرکانتیلیسم را در راه ویران میکند و سرگرمیهای هیجانانگیزی را برای خواننده فراهم میکند.
با این حال، دو دلیل در کتاب قابل مناقشه است:
الف) استدلال او، استدلال لیبرال کلاسیک که توسط آدام اسمیت و دیوید ریکاردو ارائه شد، درباره «مزیت نسبی» به اندازه کافی قانع کننده نیست. درست است که اکثر کشورها در واقع جایگاه خود را در بازار جهانی برای توسعه نقاط فروش منحصر به فرد خود خواهند یافت، اما حداقل در دو شرایط این امکان وجود ندارد: 1) کشور مورد نظر منابعی برای صادرات ندارد و 2) شرکت های یک کشور در مرحله نوزادی خود توسط MNC های غول پیکر نابود می شوند و بنابراین برای اشتغال و واردات برای مصرف به شرکت های چند ملیتی وابسته است که به طور بالقوه پیامدهای امنیت ملی برای آن کشور دارد. برای حل این مشکل، مطمئناً باید به مفهوم اسمیت و لیست در مورد «حمایت از صنعت نوزاد» بازگردیم، به موجب آن یک صنعت بالقوه رقابتی نیاز به فضای تنفسی دارد تا رقابت پذیری کامل خود را قبل از قرار گرفتن در معرض رقابت شدید در بازار بین المللی درک کند. شاید منظور باگواتی چنین باشد، اما استدلال او در این مورد همیشه روشن نیست.
ب) استدلال های او در مورد چندفرهنگی که از طریق جهانی شدن تسهیل می شود، نسبتاً ایده آلیستی هستند. در واقع، جنبههای خاصی از فرهنگهای شرقی تأثیر زیادی بر غرب (کشورهای اروپایی و آمریکا) گذاشته است، اما مطمئناً کنترل کانالهایی که از طریق آن این تعاملات میتواند توسط «غرب» رخ دهد، کل این فرآیند را تضعیف میکند. در نتیجه، در کشورهایی مانند هند، جوانان به طور فزایندهای نتوانستهاند چیزی بومی و غربی را صرفاً بهعنوان «متفاوت» تشخیص دهند، اما همواره آنها را در نردبان برتری – فرودستی قرار دادهاند، در حالی که همتای هندی همیشه این پله را اشغال میکند. این در نهایت ضربه ای به غرور و اعتماد ملت مربوطه وارد می کند.
این اختلافات را کنار بگذاریم، اثری که بیتردید از محققی که اکنون به دریافت آثار کلاسیک عادت کردهایم، بینظیر نیست.
The core of Bhagwati’s argument revolves around the debate over the economic implication of globalization, especially in the developing world. Too much has been written about how bad is economic integration, how it has led to ruination in poor countries and how organizations like the WTO and IMF are really satanic in fervor. For Bhagwati, the question whether globalization is good or bad is fruitless. He devotes his time to arguing that not only globalization is good, but has a potential to do far more. This distinguished Columbia economist shows through empirical analysis and evidence that poor public policy outlook in regions such as East Asia and Latin America are the main causes of their financial meltdown and not free trade itself. Bhagwati consistently shows the fruits of open trade have brought to countries across the world, poor or rich, and how it could be pursued further. In essence, globalization does not need a `human face’- it already has one- more so than the opposers of free trade. Bhagwati identifies the evils often associated with globalization to poor governance, hegemonic tendencies of developed countries, hypocritical double standards in international organizations and pure ignorance. Thus he relieves free trade from these erstwhile shackles, arguing that it is the single most important phenomenon to material well being of the nations of the world. In all, the book moves forward at blistering pace, demolishing every pseudo edifice of mercantilism on the way, providing sizzling entertainment to the reader.
However, two arguments in the book which can be disputed:
A)his argument, the classical liberal one put forward by Adam Smith and David Ricardo, of `comparative advantage’ is not convincing enough. It is true that most countries will indeed find their niche in the world market to develop their unique selling points, but at least in two circumstances this could not be the case- 1) the country concerned having no resources to base exports on and 2) a country’s companies being wiped out at their infant stage by giant MNCs and thus it being dependent on MNCs for employment and imports for consumption which potentially has national security implications for that country. To resolve this, surely we need to return to the Smith and List’s notion of `infant industry protection’, whereby a potentially competitive industry needs some breathing space to realize its full competitiveness before being exposed to the cutthroat competition in the international market. Perhaps Bhagwati means so, but his argument is not always clear on this issue.
B) his arguments on multiculturalism being facilitated through globalization are rather idealistic. Indeed, certain aspects of Oriental cultures have made a great impact on the west(European countries and Americas), but surely the control of the channels through which these interactions can occur by the `west’ undermines this whole process. As a result, in countries such as India, the youth have increasingly failed to distinguish anything native and western merely as `different’ but have invariably placed them in a ladder of superiority-inferiority, with the Indian counterpart always occupying the latter rung. This ultimately deals a blow to the pride and confidence of the nation concerned.
These diputes aside, a work that is no doubt nothing short of outstanding from a scholar who we have now gotten used to receiving classics.
دانلود کتاب «در دفاع از جهانی شدن»

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.