دانلود کتاب Handbook of Social Skills and Autism Spectrum Disorder : Assessment, Curricula, and Intervention (به فارسی: کتاب مهارت های اجتماعی و اختلال طیف اوتیسم: ارزیابی، برنامه های درسی و مداخله) نوشته شده توسط «Justin B. Leaf (eds.)»
اطلاعات کتاب کتاب مهارت های اجتماعی و اختلال طیف اوتیسم: ارزیابی، برنامه های درسی و مداخله
موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – علوم اجتماعی
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Springer International Publishing
نویسنده: Justin B. Leaf (eds.)
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2017
تعداد صفحه: 439
حجم فایل: 7.21 مگابایت
کد کتاب: 3319629956 , 9783319629957
نوبت چاپ: 1
توضیحات کتاب کتاب مهارت های اجتماعی و اختلال طیف اوتیسم: ارزیابی، برنامه های درسی و مداخله
این کتاب راهنما، کمبودهای اجتماعی مختلف را که به طور گسترده با کودکان و جوانان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) مرتبط است، شناسایی میکند. در صورت عدم رسیدگی به این کمبودها، علل احتمالی و همچنین اثرات مادام العمر را مورد بحث قرار می دهد. این کتاب راهنما روشهای رفتاری و مبتنی بر برنامه درسی را برای ارزیابی کاستیهای اجتماعی ارائه میکند. فصلها مداخلات مختلفی را بررسی میکنند که برای بهبود مهارتها و رفتار اجتماعی استفاده شدهاند، از جمله مدلسازی ویدیویی، مداخلات با واسطه همتا، و محو شدن فیلمنامه. فصلها همچنین مداخلات مختلف را با استفاده از روشهای مبتنی بر تجربی ارزیابی میکنند، تحقیقات هر یک از این روشها را ارزیابی میکنند، دستورالعملهایی برای برنامهریزی درمان ارائه میدهند و توصیههای بالینی ارائه میدهند. این کتاب با دستورالعملهای آینده برای توسعه رفتار اجتماعی و مداخلات مهارتهای اجتماعی بالینی به پایان میرسد.
موضوعات ارائه شده در راهنما عبارتند از:
- اختلالاتی در رفتار اجتماعی که ممکن است منجر به پیامدهای منفی مانند افسردگی، تنهایی و خودکشی در افراد مبتلا به ASD شود.
- قلدری در بین جوانان مبتلا به ASD.
- آموزش مهارت های رفتاری برای ترویج رفتار اجتماعی افراد مبتلا به ASD.
- رویکرد مدل شروع اولیه دنور برای کمک به کودکان خردسال مبتلا به ASD.
- اجرای گروههای مهارتهای اجتماعی برای افراد مبتلا به ASD.</li کتابچه راهنمای مهارت های اجتماعی و اختلال طیف اوتیسم یک منبع ضروری برای محققان، پزشکان/متخصصان، و دانشجویان فارغ التحصیل در روانشناسی بالینی کودک، مدرسه و رشد است. رفتار درمانی و مددکاری اجتماعی و همچنین رشته های مرتبط با هم مانند روانپزشکی کودک و نوجوان، پزشکی توانبخشی/درمان py، اطفال، و آموزش ویژه/روانشناسی آموزشی.
This handbook identifies the various social deficiencies widely associated with children and youth diagnosed with autism spectrum disorder (ASD). It discusses possible causes as well as the lifelong effects if these deficiencies are not addressed. The handbook presents current behavioral and curriculum-based methods for assessing social deficits. Chapters examine the various interventions that have been used to improve social skills and behavior, including video modeling, peer-mediated interventions, and script fading. Chapters also assess various interventions using empirically based procedures, evaluate the research of each of these procedures, provide guidelines for treatment planning, and offer clinical recommendations. The handbook concludes with future directions for the development of both social behavior and clinical social skills interventions.
Topics featured in the Handbook include:
- Impairments in social behavior that may result in negative outcomes such as depression, loneliness, and suicide in individuals with ASD.
- Bullying among youth with ASD.
- Behavioral skills training to promote social behavior of individuals with ASD.
- The Early Start Denver Model approach to helping young children with ASD.
- The implementation of social skills groups for individuals diagnosed with ASD.
The Handbook of Social Skills and Autism Spectrum Disorder is a must-have resource for researchers, clinicians/professionals, and graduate students in clinical child, school, and developmental psychology, behavioral therapy, and social work, as well as such interrelated disciplines as child and adolescent psychiatry, rehabilitation medicine/therapy, pediatrics, and special education/educational psychology.
دانلود کتاب «کتاب مهارت های اجتماعی و اختلال طیف اوتیسم: ارزیابی، برنامه های درسی و مداخله»