سایر علوم اجتماعی

خوب تا عالی: چرا برخی از شرکت ها جهش می کنند — و برخی دیگر این کار را نمی کنند

Good to great: why some companies make the leap--and others don't

دانلود کتاب Good to great: why some companies make the leap–and others don’t (به فارسی: خوب تا عالی: چرا برخی از شرکت ها جهش می کنند — و برخی دیگر این کار را نمی کنند) نوشته شده توسط «Jim Collins»


اطلاعات کتاب خوب تا عالی: چرا برخی از شرکت ها جهش می کنند — و برخی دیگر این کار را نمی کنند

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – علوم اجتماعی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: HarperBusiness

نویسنده: Jim Collins

زبان: english

فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2001

حجم فایل: 7.11 مگابایت

کد کتاب: 0066620996 , 9780066620992

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب خوب تا عالی: چرا برخی از شرکت ها جهش می کنند — و برخی دیگر این کار را نمی کنند

چالش: ساخته شده تا آخر، مطالعه مدیریتی تعیین‌کننده دهه نود، نشان داد که چگونه شرکت‌های بزرگ در طول زمان پیروز می‌شوند و چگونه می‌توان عملکرد پایدار بلندمدت را از همان ابتدا در DNA یک شرکت مهندسی کرد. اما در مورد شرکتی که با DNA عالی متولد نشده است، چطور؟ چگونه شرکت های خوب، شرکت های متوسط، حتی شرکت های بد می توانند به عظمت پایدار دست یابند؟ مطالعه: سال ها، این سوال ذهن جیم کالینز را به خود مشغول کرده بود. آیا شرکت‌هایی وجود دارند که از گرانش سرپیچی می‌کنند و متوسط ​​بودن بلندمدت یا بدتر از آن را به برتری بلندمدت تبدیل می‌کنند؟ و اگر چنین است، ویژگی های متمایز جهانی که باعث می شود یک شرکت از خوب به عالی تبدیل شود چیست؟ استانداردها: کالینز و تیم تحقیقاتی او با استفاده از معیارهای سخت، مجموعه‌ای از شرکت‌های نخبه را شناسایی کردند که به نتایج عالی جهش کردند و این نتایج را حداقل برای پانزده سال حفظ کردند. چقدر عالی؟ پس از این جهش، شرکت های خوب به بزرگ بازده سهام انباشته ای تولید کردند که به طور متوسط ​​هفت برابر در پانزده سال بازار سهام را شکست داد، که بهتر از دو برابر نتایج ارائه شده توسط یک شاخص ترکیبی از بزرگترین شرکت های جهان، از جمله کوکا- کولا، اینتل، جنرال الکتریک و مرک. مقایسه‌ها: تیم تحقیقاتی شرکت‌های خوب به عالی را با مجموعه‌ای از شرکت‌های مقایسه که با دقت انتخاب شده بودند، مقایسه کردند که نتوانستند از خوب به عالی جهش کنند. چه فرقی داشت؟ چرا یک مجموعه از شرکت ها واقعاً عملکرد خوبی داشتند در حالی که مجموعه دیگر فقط خوب باقی ماندند؟ در طی پنج سال، تیم تاریخچه تمام بیست و هشت شرکت در این مطالعه را تجزیه و تحلیل کرد. پس از غربال کردن کوه‌های داده و هزاران صفحه مصاحبه، کالینز و خدمه‌اش عوامل کلیدی عظمت را کشف کردند – چرا برخی از شرکت‌ها این جهش را انجام می‌دهند و برخی دیگر این کار را انجام نمی‌دهند. یافته‌ها: یافته‌های مطالعه خوب به عالی بسیاری از خوانندگان را شگفت‌زده می‌کند و تقریباً همه حوزه‌های استراتژی و عملکرد مدیریت را روشن می‌کند. یافته ها عبارتند از: رهبران سطح 5: تیم تحقیقاتی از کشف نوع رهبری مورد نیاز برای دستیابی به عظمت شوکه شد. مفهوم جوجه تیغی: (سادگی در سه دایره): رفتن از خوب به عالی مستلزم فراتر رفتن از نفرین شایستگی است. فرهنگ نظم و انضباط: وقتی فرهنگ نظم و انضباط را با اخلاق کارآفرینی ترکیب می کنید، به کیمیاگری جادویی نتایج عالی دست خواهید یافت. شتاب‌دهنده‌های فناوری: شرکت‌های خوب تا عالی به طور متفاوتی درباره نقش فناوری فکر می‌کنند. Flywheel and the Doom Loop: کسانی که برنامه‌های تغییر رادیکال و بازسازی‌های سخت را راه‌اندازی می‌کنند، تقریباً مطمئناً در انجام این جهش شکست خواهند خورد. جیم کالینز می‌گوید: «برخی از مفاهیم کلیدی که در این مطالعه تشخیص داده شد، برخلاف فرهنگ تجاری مدرن ما هستند و رک و پوست کنده، برخی از مردم را ناراحت خواهند کرد.» شاید، اما چه کسی می تواند این یافته ها را نادیده بگیرد؟


The Challenge:Built to Last, the defining management study of the nineties, showed how great companies triumph over time and how long-term sustained performance can be engineered into the DNA of an enterprise from the verybeginning. But what about the company that is not born with great DNA? How can good companies, mediocre companies, even bad companies achieve enduring greatness? The Study: For years, this question preyed on the mind of Jim Collins. Are there companies that defy gravity and convert long-term mediocrity or worse into long-term superiority? And if so, what are the universal distinguishing characteristics that cause a company to go from good to great? The Standards:Using tough benchmarks, Collins and his research team identified a set of elite companies that made the leap to great results and sustained those results for at least fifteen years. How great? After the leap, the good-to-great companies generated cumulative stock returns that beat the general stock market by an average of seven times in fifteen years, better than twice the results delivered by a composite index of the world’s greatest companies, including Coca-Cola, Intel, General Electric, and Merck. The Comparisons: The research team contrasted the good-to-great companies with a carefully selected set of comparison companies that failed to make the leap from good to great. What was different? Why did one set of companies become truly great performers while the other set remained only good? Over five years, the team analyzed the histories of all twenty-eight companies in the study. After sifting through mountains of data and thousands of pages of interviews, Collins and his crew discovered the key determinants of greatness — why some companies make the leap and others don’t. The Findings: The findings of the Good to Great study will surprise many readers and shed light on virtually every area of management strategy and practice. The findings include: Level 5 Leaders: The research team was shocked to discover the type of leadership required to achieve greatness. The Hedgehog Concept: (Simplicity within the Three Circles): To go from good to great requires transcending the curse of competence. A Culture of Discipline: When you combine a culture of discipline with an ethic of entrepreneurship, you get the magical alchemy of great results. Technology Accelerators: Good-to-great companies think differently about the role of technology. The Flywheel and the Doom Loop: Those who launch radical change programs and wrenching restructurings will almost certainly fail to make the leap. “Some of the key concepts discerned in the study,” comments Jim Collins, “fly in the face of our modern business culture and will, quite frankly, upset some people.” Perhaps, but who can afford to ignore these findings?

دانلود کتاب «خوب تا عالی: چرا برخی از شرکت ها جهش می کنند — و برخی دیگر این کار را نمی کنند»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید