سایر علوم اجتماعی

بازی: مقالاتی در مورد فرهنگ الگوریتمی (میانجیگری های الکترونیکی)

Gaming: Essays On Algorithmic Culture (Electronic Mediations)

دانلود کتاب Gaming: Essays On Algorithmic Culture (Electronic Mediations) (به فارسی: بازی: مقالاتی در مورد فرهنگ الگوریتمی (میانجیگری های الکترونیکی)) نوشته شده توسط «Alexander R. Galloway»


اطلاعات کتاب بازی: مقالاتی در مورد فرهنگ الگوریتمی (میانجیگری های الکترونیکی)

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – علوم اجتماعی

نوع: کتاب الکترونیکی

نویسنده: Alexander R. Galloway

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2006

تعداد صفحه: 160

حجم فایل: 2.91 مگابایت

کد کتاب: 0816648506 , 9780816648504

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب بازی: مقالاتی در مورد فرهنگ الگوریتمی (میانجیگری های الکترونیکی)

بازی‌های ویدیویی برای بیش از بیست سال یکی از ویژگی‌های اصلی چشم‌انداز فرهنگی بوده‌اند و اکنون با رسانه‌های قدیمی‌تر مانند فیلم‌ها، تلویزیون و موسیقی در محبوبیت و نفوذ فرهنگی رقابت می‌کنند. با این حال، تلاش‌های نسبتا کمی برای درک این بازی ویدیویی به عنوان یک رسانه مستقل صورت گرفته است. بیشتر این تلاش‌ها بر اولین نسل ماجراجویی‌های مبتنی بر متن (مثلاً زورک) متمرکز هستند و در مورد بازی‌های پیچیده بصری و مفهومی مانند Final Fantasy X، Shenmue، Grand Theft Auto، Halo و The Sims که در آن‌ها صحبت می‌شود، چیزی برای گفتن ندارند. بازیکنان در جهان‌های مفصلی زندگی می‌کنند و آواتارهای دیجیتال را با طیف وسیعی از اقدامات و انتخاب‌ها – و در برخی موارد تقریباً نامحدود – دستکاری می‌کنند. در بازی، الکساندر گالووی در عوض، بازی ویدیویی را یک شکل فرهنگی متمایز می‌داند که چارچوب تفسیری جدید و منحصربه‌فردی را می‌طلبد. او با تکیه بر طیف وسیعی از رشته‌ها، به‌ویژه نظریه انتقادی و مطالعات رسانه‌ای، بازی‌های ویدیویی را به‌عنوان چیزی برای بازی و نه به‌عنوان متنی برای خواندن تحلیل می‌کند و در پنج فصل مختصر چگونگی تلاقی «فرهنگ الگوریتمی» ایجاد شده توسط بازی‌های ویدیویی با تئوری های بصری، رئالیسم، تمثیل و آوانگارد. اگر عکس‌ها تصویر هستند و فیلم‌ها تصاویر متحرک، پس، گالووی ادعا می‌کند، بازی‌های ویدیویی به بهترین وجه به عنوان کنش تعریف می‌شوند. گالووی با استفاده از نمونه‌هایی از بیش از پنجاه بازی ویدیویی، یک سیستم طبقه‌بندی کنش در بازی‌های ویدیویی ایجاد می‌کند که عناصر استاندارد گیم‌پلی و همچنین خرابی‌های نرم‌افزاری، تاخیرهای شبکه و استفاده از تقلب‌ها و هک‌های بازی را در خود جای داده است. در فصل‌های بعدی، او همپوشانی بین قراردادهای فیلم و بازی‌های ویدیویی، پیامدهای سیاسی و فرهنگی شیوه‌های بازی، محیط بصری بازی‌های ویدیویی، و وضعیت بازی‌ها به‌عنوان یک شکل فرهنگی در حال ظهور را بررسی می‌کند. این مقالات با هم مفهوم جدیدی از بازی و به طور گسترده‌تر از فرهنگ الکترونیکی به‌عنوان یک کل ارائه می‌کنند، مفهومی که کیفیت‌های عصر دیجیتال را تجلیل می‌کند و ناله نمی‌کند. الکساندر آر. گالووی استادیار فرهنگ و ارتباطات در دانشگاه نیویورک و نویسنده پروتکل: چگونه کنترل پس از تمرکززدایی وجود دارد.


Video games have been a central feature of the cultural landscape for over twenty years and now rival older media like movies, television, and music in popularity and cultural influence. Yet there have been relatively few attempts to understand the video game as an independent medium. Most such efforts focus on the earliest generation of text-based adventures (Zork, for example) and have little to say about such visually and conceptually sophisticated games as Final Fantasy X, Shenmue, Grand Theft Auto, Halo, and The Sims, in which players inhabit elaborately detailed worlds and manipulate digital avatars with a vast—and in some cases, almost unlimited—array of actions and choices. In Gaming, Alexander Galloway instead considers the video game as a distinct cultural form that demands a new and unique interpretive framework. Drawing on a wide range of disciplines, particularly critical theory and media studies, he analyzes video games as something to be played rather than as texts to be read, and traces in five concise chapters how the “algorithmic culture” created by video games intersects with theories of visuality, realism, allegory, and the avant-garde. If photographs are images and films are moving images, then, Galloway asserts, video games are best defined as actions. Using examples from more than fifty video games, Galloway constructs a classification system of action in video games, incorporating standard elements of gameplay as well as software crashes, network lags, and the use of cheats and game hacks. In subsequent chapters, he explores the overlap between the conventions of film and video games, the political and cultural implications of gaming practices, the visual environment of video games, and the status of games as an emerging cultural form. Together, these essays offer a new conception of gaming and, more broadly, of electronic culture as a whole, one that celebrates and does not lament the qualities of the digital age. Alexander R. Galloway is assistant professor of culture and communication at New York University and author of Protocol: How Control Exists after Decentralization.

دانلود کتاب «بازی: مقالاتی در مورد فرهنگ الگوریتمی (میانجیگری های الکترونیکی)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید