سایر علوم اجتماعی

حالت گیم پلی: جنگ، شبیه سازی و تکنوفرهنگ

Gameplay mode : war, simulation, and technoculture

دانلود کتاب Gameplay mode : war, simulation, and technoculture (به فارسی: حالت گیم پلی: جنگ، شبیه سازی و تکنوفرهنگ) نوشته شده توسط «Crogan – Patrick»


اطلاعات کتاب حالت گیم پلی: جنگ، شبیه سازی و تکنوفرهنگ

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – علوم اجتماعی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Univ Of Minnesota Press

نویسنده: Crogan – Patrick

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2011

تعداد صفحه: 222 / 254

حجم فایل: 1.94 مگابایت

کد کتاب: 0816678332 , 9780816678334

توضیحات کتاب حالت گیم پلی: جنگ، شبیه سازی و تکنوفرهنگ

از شبیه‌سازهای پرواز و تیراندازی اول شخص گرفته تا MMPOG و بازی‌های استراتژی نوآورانه مانند Spore در سال ۲۰۰۸، بازی‌های رایانه‌ای توسعه خود را مدیون شبیه‌سازی رایانه‌ای و تصویربرداری تولید شده توسط ارتش و برای ارتش در طول جنگ سرد هستند. پاتریک کروگان استدلال می‌کند که برای درک جایگاه آنها در فرهنگ معاصر، ابتدا باید منطق‌های نظامی را درک کنیم که آنها را به وجود آورده و به آنها ادامه می‌دهد. حالت گیم‌پلی بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌ها را در لحظه‌ی فناوری فرهنگی معاصر قرار می‌دهد، و آنها را به تحولات در مفهوم‌سازی جنگ ناب از زمان جنگ جهانی دوم و تکامل شبیه‌سازی به‌عنوان یک دستاورد فناوری و یک ابزار سیاسی-اجتماعی مرتبط می‌کند.

کروگان با یافتن منشأ بازی‌های رایانه‌ای در توسعه سیستم‌های تسلیحات سایبرنتیک در دهه ۱۹۴۰، تلاش نیروی هوایی ایالات متحده برای استفاده از شبیه‌سازی رایانه‌ای برای محافظت از کشور در برابر حمله هسته‌ای و توسعه ارتش ایالات متحده شروع می‌کند. سیم نت شبکه میدان جنگ را در اواخر دهه 1980 شبیه سازی کرد. او سپس حالت‌ها و ژانرهای خاص بازی را به تفصیل بررسی می‌کند، از ایجاد فضای مجازی در بازی‌های شبیه‌سازی مبارزه و ترکیب فرم‌های روایت در گیم‌پلی گرفته تا تداوم بین اجتماعی بودن بازی آنلاین و جوامع واقعی و پتانسیل بازی‌های تجربی یا هنری. پروژه‌هایی مانند ۱۲ سپتامبر: دنیای اسباب‌بازیو Painstation، برای نقد بازی‌های رایانه‌ای معمولی.

با توجه به دیدگاه‌های نظری انتقادی در زمینه تکنوفرهنگ رایانه‌ای، Crogan نشان می‌دهد که بازی‌های رایانه‌ای امروزی – و فرهنگ وسیع‌تری که به طور فزاینده‌ای بر آن‌ها تأثیر می‌گذارند – تا چه حد از برنامه‌های علمی فنی که از مجموعه‌های نظامی-صنعتی به ارث برده‌اند، آگاه می‌شوند. اما، کروگان نتیجه‌گیری می‌کند، بازی‌ها می‌توانند با منطق زیربنایی‌شان بازی کنند و همچنین بازی‌ها را انجام دهند، و این پتانسیل را برای بازی‌های رایانه‌ای برای پیش‌بینی آینده‌ای متفاوت، صلح‌آمیزتر و امیدوارکننده‌تر ارائه می‌دهد.


From flight simulators and first-person shooters to MMPOG and innovative strategy games like 2008’s Spore, computer games owe their development to computer simulation and imaging produced by and for the military during the Cold War. To understand their place in contemporary culture, Patrick Crogan argues, we must first understand the military logics that created and continue to inform them. Gameplay Mode situates computer games and gaming within the contemporary technocultural moment, connecting them to developments in the conceptualization of pure war since the Second World War and the evolution of simulation as both a technological achievement and a sociopolitical tool.

Crogan begins by locating the origins of computer games in the development of cybernetic weapons systems in the 1940s, the U.S. Air Force’s attempt to use computer simulation to protect the country against nuclear attack, and the U.S. military’s development of the SIMNET simulated battlefield network in the late 1980s. He then examines specific game modes and genres in detail, from the creation of virtual space in fight simulation games and the co-option of narrative forms in gameplay to the continuities between online gaming sociality and real-world communities and the potential of experimental or artgame projects like September 12th: A Toy World and Painstation, to critique conventional computer games.

Drawing on critical theoretical perspectives on computer-based technoculture, Crogan reveals the profound extent to which today’s computer games—and the wider culture they increasingly influence—are informed by the technoscientific program they inherited from the military-industrial complex. But, Crogan concludes, games can play with, as well as play out, their underlying logic, offering the potential for computer gaming to anticipate a different, more peaceful and hopeful future.

دانلود کتاب «حالت گیم پلی: جنگ، شبیه سازی و تکنوفرهنگ»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید