نرم افزار: سیستم ها: محاسبات علمی

مفاهیم راه حل فازی برای بازی های غیرهمکاری. سودهای فازی بازه ای، فازی و شهودی

Fuzzy Solution Concepts for Non-cooperative Games. Interval, Fuzzy and Intuitionistic Fuzzy Payoffs

دانلود کتاب Fuzzy Solution Concepts for Non-cooperative Games. Interval, Fuzzy and Intuitionistic Fuzzy Payoffs (به فارسی: مفاهیم راه حل فازی برای بازی های غیرهمکاری. سودهای فازی بازه ای، فازی و شهودی) نوشته شده توسط «Tina Verma – Amit Kumar»


اطلاعات کتاب مفاهیم راه حل فازی برای بازی های غیرهمکاری. سودهای فازی بازه ای، فازی و شهودی

موضوع اصلی: کامپیوتر – علوم کامپیوتر

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Springer

نویسنده: Tina Verma – Amit Kumar

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2020

تعداد صفحه: 175

حجم فایل: 2.47 مگابایت

کد کتاب: 3030161617 , 9783030161613

توضیحات کتاب مفاهیم راه حل فازی برای بازی های غیرهمکاری. سودهای فازی بازه ای، فازی و شهودی

در دهه‌های اخیر، روش‌های متعددی در ادبیات برای یافتن
پیشنهاد شده است
راه حل بازی های غیرهمکاری با بازده فازی فاصله ای/فازی/شهودی.
با این حال، پس از یک مطالعه عمیق، مشاهده شد که برخی از نظر ریاضی نادرست است
در تمامی این روش ها مفروضات در نظر گرفته شده است. بنابراین از نظر علمی
است
استفاده از روش های موجود برای یافتن راه حل زندگی واقعی نادرست است
بازی‌های غیرهمکاری با بازده فازی فاصله‌ای/فازی/شهودی. هدف
این کتاب برای ارائه روش های معتبر برای حل انواع مختلف
است
بازی های غیرهمکاری با بازده فازی فاصله ای/فازی/شهودی و ایجاد
محققین از آن مفروضات ریاضی نادرست آگاه هستند که
هستند
در روش های موجود در نظر گرفته شده است.
مطالب کتاب در شش فصل تنظیم شده است. در فصل 1، یک روش جدید
(به نام روش Gaurika) برای به دست آوردن استراتژی های بهینه و همچنین
پیشنهاد شده است
حداقل سود مورد انتظار بازیکن I و حداکثر ضرر مورد انتظار بازیکن II برای
بازی‌های ماتریسی (یا بازی‌های دو نفره با جمع صفر) با بازپرداخت فاصله (بازی‌های ماتریسی
که در آن بازده با فواصل زمانی نمایش داده می شود). علاوه بر این، برای نشان دادن پیشنهاد
روش گاوریکا، برخی مسائل عددی موجود بازی‌های ماتریسی با
بازپرداخت های بازه ای با روش پیشنهادی گوریکا حل می شوند.
در فصل 2، روش (به نام روش مهر) برای به دست آوردن استراتژی های بهینه
و همچنین حداقل سود مورد انتظار بازیکن I و حداکثر ضرر مورد انتظار
Player II برای بازی‌های ماتریسی با بازده فازی (بازی‌های ماتریسی که در آنها بازده است
به صورت اعداد فازی ارائه می شود. علاوه بر این، برای نشان دادن پیشنهاد
روش مهر، مسائل عددی موجود بازی های ماتریسی با بازده فازی
با روش پیشنهادی مهر حل می شوند.
در فصل 3، روش جدیدی (به نام روش وایشنوی) برای بدست آوردن
پیشنهاد شده است
استراتژی های بهینه و همچنین حداقل سود مورد انتظار بازیکن I و حداکثر
از دست دادن مورد انتظار بازیکن II برای بازی های ماتریس محدود با بازده فازی (محدود
بازی‌های ماتریسی که در آن سودها با اعداد فازی نشان داده می‌شوند.
در فصل 4، روش های جدید (به نام های Ambika method-I، Ambika method-II،
روش Ambika-III و Ambika روش-IV) برای بدست آوردن بهینه
پیشنهاد شده است
استراتژی ها و همچنین حداقل سود مورد انتظار بازیکن I و حداکثر مورد انتظار
از دست دادن Player II برای بازی های ماتریسی با بازده فازی شهودی (بازی های ماتریسی در
که بازده با اعداد فازی شهودی نشان داده می شود). علاوه بر این، به
روش های پیشنهادی آمبیکا، برخی مسائل عددی موجود ماتریس را نشان می دهد
بازی‌های با بازده فازی شهودی با روش‌های پیشنهادی Ambika حل می‌شوند.
در فصل 5، روش جدیدی (به نام روش مهر) برای حل پیشنهاد شده است
این گونه بازی های دو ماتریسی یا بازی های دو نفره غیر صفر (بازی های ماتریسی که در آنها
سود یک بازیکن با از دست دادن بازیکن دیگر برابر نیست) که در آن بازده است
نشان داده شده توسط اعداد فازی شهودی.
در فصل 6، بر اساس مطالعه حاضر کار آینده پیشنهاد شده است.


In the last decades, several methods have been proposed in the literature to find the
solution of non-cooperative games with interval/fuzzy/intuitionistic fuzzy payoffs.
However, after a deep study, it is observed that some mathematically incorrect
assumptions have been considered in all these methods. Therefore, it is scientifically
incorrect to use the existing methods to find the solution of real-life
non-cooperative games with interval/fuzzy/intuitionistic fuzzy payoffs. The aim of
this book is to provide the valid methods for solving different types of
non-cooperative games with interval/fuzzy/intuitionistic fuzzy payoffs and to make
the researchers aware about those mathematically incorrect assumptions which are
considered in the existing methods.
The contents of the book are divided into six chapters. In Chap. 1, a new method
(named as Gaurika method) is proposed to obtain the optimal strategies as well as
minimum expected gain of Player I and maximum expected loss of Player II for
matrix games (or two-person zero-sum games) with interval payoffs (matrix games
in which payoffs are represented by intervals). Furthermore, to illustrate the proposed
Gaurika method, some existing numerical problems of matrix games with
interval payoffs are solved by the proposed Gaurika method.
In Chap. 2, the method (named as Mehar method) to obtain the optimal strategies
as well as minimum expected gain of Player I and maximum expected loss of
Player II for matrix games with fuzzy payoffs (matrix games in which payoffs are
represented as fuzzy numbers) is proposed. Furthermore, to illustrate the proposed
Mehar method, the existing numerical problems of matrix games with fuzzy payoffs
are solved by the proposed Mehar method.
In Chap. 3, a new method (named as Vaishnavi method) is proposed to obtain
the optimal strategies as well as minimum expected gain of Player I and maximum
expected loss of Player II for constrained matrix games with fuzzy payoffs (constrained
matrix games in which payoffs are represented by fuzzy numbers).
In Chap. 4, new methods (named as Ambika method-I, Ambika method-II,
Ambika method-III and Ambika method-IV) are proposed to obtain the optimal
strategies as well as minimum expected gain of Player I and maximum expected
loss of Player II for matrix games with intuitionistic fuzzy payoffs (matrix games in
which payoffs are represented by intuitionistic fuzzy numbers). Furthermore, to
illustrate proposed Ambika methods, some existing numerical problems of matrix
games with intuitionistic fuzzy payoffs are solved by proposed Ambika methods.
In Chap. 5, a new method (named as Mehar method) is proposed for solving
such bimatrix games or two-person non-zero sum games (matrix games in which
gain of one player is not equal to the loss of other player) in which payoffs are
represented by intuitionistic fuzzy numbers.
In Chap. 6, based on the present study future work has been suggested.

دانلود کتاب «مفاهیم راه حل فازی برای بازی های غیرهمکاری. سودهای فازی بازه ای، فازی و شهودی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید