سایر علوم اجتماعی

طراحی برای تجربه بازدیدکنندگان موزه

Designing for the Museum Visitor Experience

دانلود کتاب Designing for the Museum Visitor Experience (به فارسی: طراحی برای تجربه بازدیدکنندگان موزه) نوشته شده توسط «Tiina Roppola»


اطلاعات کتاب طراحی برای تجربه بازدیدکنندگان موزه

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – علوم اجتماعی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Routledge

نویسنده: Tiina Roppola

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2012

تعداد صفحه: 336

حجم فایل: 4.09 مگابایت

کد کتاب: 0415891841 , 9780415891844

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب طراحی برای تجربه بازدیدکنندگان موزه

محیط های نمایشگاهی فضاهای پیچیده ای فریبنده هستند: به عنوان تسهیل کننده تجربه. به عنوان زمینه های یادگیری با انتخاب آزاد؛ به عنوان تئاتر درام؛ به عنوان انبارهای دایره المعارفی میراث فرهنگی و طبیعی؛ به عنوان داستان نویسان دو، سه و چهار بعدی؛ به عنوان مکان هایی برای خودشکوفایی فعالیت های اوقات فراغت. اما واقعاً چقدر در مورد تراکنش های لحظه به لحظه که شامل تجربیات پیچیده بازدیدکنندگان است می دانیم؟ برای تقویت پایگاه دانش انضباطی که از طراحی نمایشگاه پشتیبانی می‌کند، باید در مورد آنچه که مردم با محیط‌های ارتباطی چندوجهی که فضاهای نمایشگاهی معاصر هستند درگیر می‌شوند، بیشتر بدانیم.

تحقیق عمیق و بازدیدکننده محور زیربنای این کتاب، درک دقیقی از رابط بین بازدیدکنندگان و محیط های نمایشگاهی ارائه می دهد. تجزیه و تحلیل حساب‌های معنی‌ساز بازدیدکنندگان نشان می‌دهد که تجربه بازدیدکنندگان به چهار فرآیند بستگی دارد: چارچوب‌بندی، طنین‌اندازی، کانال‌گذاری و گسترش. این فرآیندها متمایز هستند، اما متقابلاً تأثیرگذار هستند. آنها با هم یک چارچوب مفهومی مبتنی بر شواهد برای درک بازدیدکنندگان در فضاهای نمایشگاهی ارائه می دهند. مربیان موزه، طراحان، مترجمان، متصدیان، محققان و ارزیابان این چارچوب ارزشی را هم در برنامه ریزی روزانه و هم در برنامه ریزی آینده پیدا خواهند کرد. طراحی برای تجربه بازدیدکنندگان موزه به متخصصان و دانشگاهیان موزه واژگان تازه ای برای درک آنچه در حین پرسه زدن بازدیدکنندگان در نمایشگاه می گذرد، ارائه می دهد.


Exhibition environments are enticingly complex spaces: as facilitators of experience; as free-choice learning contexts; as theaters of drama; as encyclopedic warehouses of cultural and natural heritage; as two-, three- and four-dimensional storytellers; as sites for self-actualizing leisure activity. But how much do we really know about the moment-by-moment transactions that comprise the intricate experiences of visitors? To strengthen the disciplinary knowledge base supporting exhibition design, we must understand more about what ‘goes on’ as people engage with the multifaceted communication environments that are contemporary exhibition spaces.

The in-depth, visitor-centered research underlying this book offers nuanced understandings of the interface between visitors and exhibition environments. Analysis of visitors’ meaning-making accounts shows that the visitor experience is contingent upon four processes: framing, resonating, channeling, and broadening. These processes are distinct, yet mutually influencing. Together they offer an evidence-based conceptual framework for understanding visitors in exhibition spaces. Museum educators, designers, interpreters, curators, researchers, and evaluators will find this framework of value in both daily practice and future planning. Designing for the Museum Visitor Experience provides museum professionals and academics with a fresh vocabulary for understanding what goes on as visitors wander around exhibitions.

دانلود کتاب «طراحی برای تجربه بازدیدکنندگان موزه»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید