نرم افزار: سیستم ها: محاسبات علمی

هوش مصنوعی برای بازی ها، ویرایش دوم

Artificial Intelligence for Games, Second Edition

دانلود کتاب Artificial Intelligence for Games, Second Edition (به فارسی: هوش مصنوعی برای بازی ها، ویرایش دوم) نوشته شده توسط «Ian Millington – John Funge»


اطلاعات کتاب هوش مصنوعی برای بازی ها، ویرایش دوم

موضوع اصلی: کامپیوتر – علوم کامپیوتر

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Morgan Kaufmann

نویسنده: Ian Millington – John Funge

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2009

تعداد صفحه: 896

حجم فایل: 4.27 مگابایت

کد کتاب: 0123747317 , 9780123747310

نوبت چاپ: 2

توضیحات کتاب هوش مصنوعی برای بازی ها، ویرایش دوم

اکثریت قریب به اتفاق کتاب‌های توسعه نرم‌افزار، چه برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های تجاری و چه برای توسعه بازی، به نظر می‌رسد که اطلاعات کمی دارند که می‌توان از طریق جستجوی معمولی در اینترنت پیدا کرد.

این کتاب یکی از معدود استثناهاست. وسعت و عمق تازه ای از دانش هوش مصنوعی بازی در این کتاب وجود دارد که کمک بزرگی کرده است. برخلاف سری کتاب‌های رایج «Gems»، این کتاب حاوی اطلاعات کافی در مورد تقریباً هر موضوعی است تا خواننده بتواند پیاده‌سازی «پایه‌آمیز» خود را بسازد.

تنها شکایت من این است که به نظر می رسد کد کاذب بیش از حد ساده شده است و آنطور که من می خواهم به راحتی به یک پیاده سازی ملموس تبدیل نمی شود، و اینکه حتی برای کتابی در مورد پیاده سازی های هوش مصنوعی خاص بازی، به نظر می رسد نویسندگان کمی بیشتر از رویکرد آکادمیک/ایده‌آلی به طراحی. این ممکن است برای یک بازی‌ساز حرفه‌ای کمتر آزاردهنده باشد، اما من در سطح سرگرمی/ایندی هستم و گاهی اوقات قبل از اینکه بفهمم واقعاً چه اتفاقی می‌افتد، نیاز به اجرای سریع و کثیف دارم.

با این اوصاف، من توانستم از این کتاب برای یادگیری و اجرای برنامه ریزی اقدام هدفمند، یافتن مسیر A* سریع و انعطاف پذیر (با اطلاعات اضافی در مورد الگوریتم قیف اصلاح شده آنلاین) و چندین مؤلفه حیاتی دیگر استفاده کنم.

من این کتاب را کاملا توصیه می کنم.


The vast majority of software development books, whether it be for line-of-business app dev or game development, seem to have little to no information that can be found via a casual internet search.

This book is one of the few exceptions. There is a refreshing breadth and depth of game AI knowledge in this book that has been of tremendous help. Unlike the common “Gems” series of books, this book contains enough information on nearly every topic for the reader to build a ‘ground up’ implementation of their own.

My only complaints are that the pseudocode seems to be overly simplified and not as easily converted to a concrete implementation as I’d like, and that even for a book on game-specific AI implementations, the authors seem to enjoy a bit more of an academic/idealized approach to the design. That might be less bothersome to a professional game developer, but I’m at the hobbyist/indie level, and sometimes need a quick-and-dirty implementation before I begin to really understand what’s going on.

Having said that, I was able to use the book to learn about and implement goal-oriented action planning, fast and flexible A* path finding (with additional info on modified funnel algorithm online), and several other critical components.

I would absolutely recommend this book.

دانلود کتاب «هوش مصنوعی برای بازی ها، ویرایش دوم»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید