سایر علوم اجتماعی

تحلیل مصاحبه شناختی در طراحی پرسشنامه

Analysis of the Cognitive Interview in Questionnaire Design

دانلود کتاب Analysis of the Cognitive Interview in Questionnaire Design (به فارسی: تحلیل مصاحبه شناختی در طراحی پرسشنامه) نوشته شده توسط «Gordon B. Willis»


اطلاعات کتاب تحلیل مصاحبه شناختی در طراحی پرسشنامه

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – علوم اجتماعی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press

نویسنده: Gordon B. Willis

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2015

تعداد صفحه: 274 / 275

حجم فایل: 3.76 مگابایت

کد کتاب: 0199957754 , 9780199957750

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب تحلیل مصاحبه شناختی در طراحی پرسشنامه

مصاحبه شناختی، بر اساس روش های خود گزارشی اریکسون و سایمون، شکل کلیدی تحقیق کیفی است که در طول سی سال گذشته توسعه یافته است. هدف اصلی مصاحبه شناختی، که به عنوان تست شناختی نیز شناخته می شود، درک مکانیسم های شناختی زیربنای فرآیند نظرسنجی-پاسخ است. یک هدف به همان اندازه مهم، کمک به توسعه بهترین شیوه ها برای نوشتن سؤالات نظرسنجی است که به خوبی درک شده و سطوح پایینی از خطا در پاسخ ایجاد می کند. به طور خاص، یک هدف کاربردی مهم، ارزیابی مجموعه خاصی از سؤالات، آیتم‌ها یا سایر مواد در دست توسعه توسط طراحان پرسشنامه، برای تعیین ابزاری برای بازنویسی، ترتیب‌بندی مجدد یا مفهوم‌سازی مجدد است. از این رو، علاوه بر ارائه یک چارچوب تجربی و روانشناختی برای مطالعه کلی طراحی پرسشنامه، مصاحبه شناختی به عنوان مکانیزم «تولید» برای بهبود طیف گسترده ای از سؤالات نظرسنجی، اعم از واقعی، رفتاری یا نگرشی در نظر گرفته شده است. طبیعت

مصاحبه شناختی مانند سایر روش‌هایی که بر داده‌های کیفی تکیه می‌کنند، به طور فزاینده‌ای به دلیل سهل‌انگاری در حوزه بحرانی توسعه روش‌های سیستماتیک برای کاهش داده‌ها، تجزیه و تحلیل و گزارش نتایج مورد انتقاد قرار گرفته است. تمرین‌کنندگان تمایل دارند مصاحبه‌های شناختی را به روش‌های مختلف انجام دهند، و فعالیت‌های کدگذاری و گردآوری داده‌های انجام شده اغلب غیراستاندارد و ضعیف توصیف می‌شوند. نیاز قابل توجهی برای توسعه بیشتر – و مستندسازی – وجود دارد که نه تنها به شرح این تنوع مربوط می‌شود، بلکه به ارائه مجموعه‌ای از توصیه‌ها برای حداقل استانداردها، اگر نگوییم بهترین شیوه‌ها، مربوط می‌شود. جلد پیشنهادی تلاش می‌کند تا به این حذف آشکار بپردازد.


Cognitive interviewing, based on the self-report methods of Ericsson and Simon, is a key form of qualitative research that has developed over the past thirty years. The primary objective of cognitive interviewing, also known as cognitive testing, is to understand the cognitive mechanisms underlying the survey-response process. An equally important aim is contributing to the development of best practices for writing survey questions that are well understood and that produce low levels of response error. In particular, an important applied objective is the evaluation of a particular set of questions, items, or other materials under development by questionnaire designers, to determine means for rewording, reordering, or reconceptualizing. Hence, as well as providing an empirical, psychologically oriented framework for the general study of questionnaire design, cognitive interviewing has been adopted as a ‘production’ mechanism for the improvement of a wide variety of survey questions, whether factual, behavioral, or attitudinal in nature.

As with other methods that rely on qualitative data, cognitive interviewing has increasingly been criticized for being lax in the critical area of the development of systematic methods for data reduction, analysis, and reporting of results. Practitioners tend to conduct cognitive interviewing in varying ways, and the data coding and compilation activities undertaken are often nonstandardized and poorly described. There is a considerable need for further development–and documentation–relating not only to a description of this variation but also to providing a set of recommendations for minimal standards, if not best practices. The proposed volume endeavors to address this clear omission.

دانلود کتاب «تحلیل مصاحبه شناختی در طراحی پرسشنامه»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید