نرم افزار: سیستم ها: محاسبات علمی

تکنیک های هوش مصنوعی برای برنامه نویسی بازی

AI Techniques for Game Programming

دانلود کتاب AI Techniques for Game Programming (به فارسی: تکنیک های هوش مصنوعی برای برنامه نویسی بازی) نوشته شده توسط «Mat Buckland»


اطلاعات کتاب تکنیک های هوش مصنوعی برای برنامه نویسی بازی

موضوع اصلی: کامپیوتر – علوم کامپیوتر

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Course Technology PTR

نویسنده: Mat Buckland

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2002

تعداد صفحه: 480

حجم فایل: 9.54 مگابایت

کد کتاب: 193184108X , 9781931841085

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب تکنیک های هوش مصنوعی برای برنامه نویسی بازی

تکنیک‌های هوش مصنوعی برای برنامه‌نویسی بازی، موضوعات دشوار الگوریتم‌های ژنتیک و شبکه‌های عصبی را به زبان انگلیسی ساده توضیح می‌دهد. معادلات ریاضی پرپیچ و خم و مثال های انتزاعی که در کتاب های دیگر یافت می شوند، از بین رفته اند. هر فصل با استفاده از مثال‌های کاربردی و سرگرم‌کننده و با ارائه تمام دانشی که برای شروع به کار بردن این تکنیک‌های باطنی در بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی خود نیاز دارید، قدم به قدم در تئوری پیش می‌روید.

پس از گشت و گذار در برنامه نویسی ویندوز برای آن دسته از خوانندگانی که به تجدید نظر نیاز دارند، یاد خواهید گرفت که چگونه از الگوریتم های ژنتیک برای بهینه سازی، مسیریابی و توالی های کنترل در حال تکامل برای عوامل بازی خود استفاده کنید. پس از یادگیری اصول اولیه شبکه‌های عصبی، تکنیک‌های هوش مصنوعی برای برنامه‌نویسی بازی نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید کنترل‌کننده‌های حرکت عصبی را برای عوامل بازی خود تکامل دهید، و چگونه شبکه‌های عصبی ممکن است برای اجتناب از موانع و کاوش نقشه به کار روند. شما در مورد پس انتشار و تشخیص الگو یاد خواهید گرفت و خواهید فهمید که چگونه یک شبکه را برای تشخیص حرکات ماوس آموزش دهید. در نهایت، تکنیک‌های پیشرفته برای ایجاد شبکه‌های عصبی با توپولوژی‌های پویا را خواهید آموخت.

هر فصل با کد منبع کاملاً تفسیر شده تکمیل می‌شود و اکثر آنها تمرین‌ها و مشکلات سرگرم‌کننده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند تا دانش جدید خود را تمرین کنید.


AI Techniques for Game Programming takes the difficult topics of genetic algorithms and neural networks, explaining them in plain English. Gone are the tortuous mathematic equations and abstract examples to be found in other books. Each chapter will take you through the theory a step at a time using fun, practical examples and providing you with all the knowledge you require to start incorporating these esoteric techniques into your own games and applications.

After a whirlwind tour of Windows programming for those readers who require a refresher, you will learn how to use genetic algorithms for optimization, path-finding and evolving control sequences for your game agents. After learning the basics of neural networks, AI Techniques for Game Programming will demonstrate how you can evolve neural motion controllers for your game agents, and how neural networks may be applied to obstacle avoidance and map exploration. You will learn about backpropagation and pattern recognition and will discover how to train a network to recognize mouse gestures. Finally, you’ll learn state-of-the-art techniques for creating neural networks with dynamic topologies.

Each chapter is complimented by well-commented source code and most provide fun exercises and problems for you to practice your new found knowledge.

دانلود کتاب «تکنیک های هوش مصنوعی برای برنامه نویسی بازی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید