سایر علوم اجتماعی

کتاب راهنمای تجارت بین المللی در خدمات

A Handbook of International Trade in Services

دانلود کتاب A Handbook of International Trade in Services (به فارسی: کتاب راهنمای تجارت بین المللی در خدمات) نوشته شده توسط «Aaditya Mattoo – Robert M. Stern – Gianni Zanini»


اطلاعات کتاب کتاب راهنمای تجارت بین المللی در خدمات

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – علوم اجتماعی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Oxford University Press

نویسنده: Aaditya Mattoo – Robert M. Stern – Gianni Zanini

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2008

تعداد صفحه: 675

حجم فایل: 4.21 مگابایت

کد کتاب: 0199235228 , 9780199235223

نوبت چاپ: illustrated edition

توضیحات کتاب کتاب راهنمای تجارت بین المللی در خدمات

تجارت بین المللی و سرمایه گذاری در خدمات بخش مهمی از تجارت جهانی است. پیشرفت در فناوری اطلاعات و ارتباطات راه دور، دامنه خدماتی را که می توان به صورت مرزی مبادله کرد، گسترش داد. اکنون بسیاری از کشورها اجازه سرمایه گذاری خارجی در بازارهای تازه خصوصی شده و رقابتی برای خدمات زیرساختی کلیدی مانند انرژی، مخابرات و حمل و نقل را می دهند. افراد بیشتری به خارج از کشور سفر می کنند تا از خدمات گردشگری، آموزشی و پزشکی استفاده کنند و خدماتی از ساخت و ساز تا توسعه نرم افزار ارائه دهند. در واقع، خدمات سریع‌ترین اجزای اقتصاد جهانی هستند که رشد می‌کنند و تجارت و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) در خدمات سریع‌تر از کالاها در یک دهه و نیم گذشته رشد کرده‌اند. با این حال، معاملات بین‌المللی همچنان به دلیل موانع سیاستی، به‌ویژه برای سرمایه‌گذاری خارجی و جابجایی افراد ارائه‌دهنده خدمات، مانع می‌شود. به ویژه کشورهای در حال توسعه احتمالاً از آزادسازی بیشتر داخلی و حذف موانع صادرات آنها سود قابل توجهی خواهند برد. در بسیاری از موارد، درآمد حاصل از کاهش حمایت از خدمات ممکن است بسیار بیشتر از آزادسازی تجارت کالا باشد. با توجه به اهمیت روزافزون تجارت بین‌المللی خدمات و گنجاندن موضوعات خدمات در دستور کار مذاکرات تجاری چندجانبه، منطقه‌ای و دوجانبه، نیاز آشکار به درک پیامدهای اقتصادی تجارت خدمات و آزادسازی وجود دارد. کتاب راهنمای تجارت بین‌المللی در خدمات مقدمه‌ای جامع برای این موضوع ارائه می‌کند و آن را به مرجعی ضروری برای مقامات تجاری، مشاوران سیاست، تحلیلگران، دانشگاهیان و دانشجویان تبدیل می‌کند. این کتاب با مروری بر موضوعات کلیدی در تجارت خدمات و بحث در مورد GATS، سپس به مذاکرات تجاری در بخش خدمات، موانع تجارت در خدمات می پردازد و با نگاهی به تعدادی از بخش های خدماتی خاص، به پایان می رسد. خدمات مالی، تجارت الکترونیک، خدمات بهداشتی، و جابجایی موقت کارگران.


International trade and investment in services are an increasingly important part of global commerce. Advances in information and telecommunication technologies have expanded the scope of services that can be traded cross-border. Many countries now allow foreign investment in newly privatized and competitive markets for key infrastructure services, such as energy, telecommunications, and transport. More and more people are travelling abroad to consume tourism, education, and medical services, and to supply services ranging from construction to software development. In fact, services are the fastest growing components of the global economy, and trade and foreign direct investment (FDI) in services have grown faster than in goods over the past decade and a half. International transactions, however, continue to be impeded by policy barriers, especially to foreign investment and the movement of service-providing individuals. Developing countries in particular are likely to benefit significantly from further domestic liberalization and the elimination of barriers to their exports. In many instances, income gains from a reduction in protection to services may be far greater than from trade liberalization in goods. In light of the increasing importance of international trade in services and the inclusion of services issues on the agendas of the multilateral, regional and bilateral trade negotiations, there is an obvious need to understand the economic implications of services trade and liberalization. A Handbook of International Trade in Services provides a comprehensive introduction to the subject, making it an essential reference for trade officials, policy advisors, analysts, academics, and students. Beginning with an overview on the key issues in trade in services and discussion of the GATS, the book then looks at trade negotiations in the service sector, the barriers to trade in services, and concludes by looking at a number of specific service sectors, such as financial services, e-commerce, health services, and the temporary movement of workers.

دانلود کتاب «کتاب راهنمای تجارت بین المللی در خدمات»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید