نرم افزار: سیستم ها: محاسبات علمی

ریاضیات ودایی: ودایی یا ریاضیات: یک تحلیل فازی و نوتروسوفیک

Vedic Mathematics: Vedic  or Mathematics: A Fuzzy and Neutrosophic Analysis

دانلود کتاب Vedic Mathematics: Vedic or Mathematics: A Fuzzy and Neutrosophic Analysis (به فارسی: ریاضیات ودایی: ودایی یا ریاضیات: یک تحلیل فازی و نوتروسوفیک) نوشته شده توسط «W. B. Vasantha Kandasamy – Florentin Smarandache – Meena Kandasamy»


اطلاعات کتاب ریاضیات ودایی: ودایی یا ریاضیات: یک تحلیل فازی و نوتروسوفیک

موضوع اصلی: ریاضیات

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Automaton

نویسنده: W. B. Vasantha Kandasamy – Florentin Smarandache – Meena Kandasamy

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2006

تعداد صفحه: 220

حجم کتاب: 1 مگابایت

کد کتاب: 1599730049 , 9781599730042

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب ریاضیات ودایی: ودایی یا ریاضیات: یک تحلیل فازی و نوتروسوفیک

وداها در منشأ الهی تلقی می شوند و به عنوان آیاتی از جانب خداوند فرض می شوند. در هندوئیسم سنتی، وداها را فقط هندوهای طبقه بالایی می‌توانستند یاد بگیرند. طبقات پایین (سودرا) و به اصطلاح غیرقابل لمس (که خارج از نظم اجتماعی هندو بودند) حتی از شنیدن تا تلاوت آن ممنوع بودند. در سال های اخیر، ادعاهایی مبنی بر اینکه وداها حاوی درمان ایدز و تولید برق هستند، وجود داشته است. در اینجا نویسندگان به بررسی ریاضیات ودایی می پردازند (که در طول حکومت احیاگر هندوتوا در هند شهرت یافت و در برنامه های درسی مدارس در چندین ایالت معرفی شد). و بررسی کنید که آیا منشأ آن واقعاً ودایی است یا در محتوا ریاضیات. برای درک بهتر تحمیل آن، با دانش آموزان، معلمان، والدین، مربیان و فعالان آموزشی مصاحبه کردیم. ما این مشکل را با استفاده از مدل‌هایی مانند نقشه‌های شناختی فازی (FCM)، نقشه‌های رابطه‌ای فازی (FRM) و سیستم دینامیکی فازی جدید (و آنالوگ‌های نوتروسوفیک آن‌ها) تحلیل می‌کنیم. موضوع تحمیل ریاضیات ودایی در برنامه درسی مدرسه شامل سیاست مذهبی، برتری طبقاتی، جدای از محاسبات ابتدایی است، بنابراین ما از تکنیک های فازی و نوتروسوفیک برای به دست آوردن بینش دقیق در مورد چگونگی تأثیر دانش آموزان به دلیل این تجدید نظر در برنامه درسی با انگیزه سیاسی استفاده می کنیم.


The Vedas are considered divine in origin and are assumed to be revelations from God. In traditional Hinduism, the Vedas were to be learnt only by the upper caste Hindus. The lower castes (Sudras) and so-called untouchables (who were outside the Hindu social order) were forbidden from even hearing to its recitation. In recent years, there have been claims that the Vedas contain the cure to AIDS and the production of electricity. Here the authors probe into Vedic Mathematics (that gained renown during the revivalist Hindutva rule in India and was introduced into school syllabus in several states); and explore if it is really Vedic in origin or Mathematics in content. To gain a better understanding of its imposition, we interviewed students, teachers, parents, educationists and activists. We analyze this problem using models like Fuzzy Cognitive Maps (FCM), Fuzzy Relational Maps (FRM) and newly constructed Fuzzy Dynamical System (and their Neutrosophic Analogues). The issue of imposition of Vedic Mathematics into the school curriculum involves religious politics, caste supremacy, apart from elementary arithmetic so we use fuzzy and neutrosophic techniques to gain acute insight into how students have been affected because of this politically motivated syllabus revision.

دانلود کتاب «ریاضیات ودایی: ودایی یا ریاضیات: یک تحلیل فازی و نوتروسوفیک»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.