آموزش و پرورش

سیاست تجاری در آسیا: آموزش عالی و خدمات رسانه ای

Trade Policy in Asia : Higher Education and Media Services

دانلود کتاب Trade Policy in Asia : Higher Education and Media Services (به فارسی: سیاست تجاری در آسیا: آموزش عالی و خدمات رسانه ای) نوشته شده توسط «Christopher Findlay – Hildegunn Kyvik Nordas – Gloria Pasadilla (eds.)»


اطلاعات کتاب سیاست تجاری در آسیا: آموزش عالی و خدمات رسانه ای

موضوع اصلی: مطالعات آموزش و پرورش و تدریس

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: World Scientific Publishing Company

نویسنده: Christopher Findlay – Hildegunn Kyvik Nordas – Gloria Pasadilla (eds.)

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2014

تعداد صفحه: 424 / 425

حجم فایل: 3.77 مگابایت

کد کتاب: 9814590193 , 9789814590198

توضیحات کتاب سیاست تجاری در آسیا: آموزش عالی و خدمات رسانه ای

خدمات آموزشی و رسانه ای شباهت زیادی با هم دارند. هر دو خدماتی را ارائه می دهند که فرهنگ های محلی را در بر می گیرد، که در آن مشارکت گسترده بخش عمومی و مقررات داخلی قابل توجهی وجود دارد. در عین حال، هر دو به طور چشمگیری تحت تأثیر انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند. تولید محتوای اطلاعاتی در حال حاضر مستلزم هزینه های هنگفتی از نظر تحقیق و توسعه یا استعداد هنری است، در حالی که هزینه در دسترس قرار دادن چنین محصولاتی برای سایر مصرف کنندگان بسیار پایین است. این امر به نوبه خود کارایی مقررات داخلی را به چالش می‌کشد و سؤالات اساسی در مورد هدف آن ایجاد می‌کند و خواستار افزایش دامنه تجارت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی و توسعه زنجیره‌های تأمین است.

با این حال، هر دو حوزه به توافقات تجاری بین المللی مانند GATS متعهد هستند. این فقدان تعهد و فقدان تأثیر اضافی از مذاکرات در موافقت‌نامه‌های تجاری تبعیض‌آمیز دوجانبه، موضوعات متقاطع کتاب هستند.

سیاست تجاری در آسیا به این مسائل پاسخ می دهد تا به خوانندگان یک برخورد جامع و منسجم از سیاست در بخش آموزش عالی و خدمات رسانه ای در طیف وسیعی از اقتصادهای آسیایی ارائه دهد که کمتر در ادبیات موجود مطالعه شده است. این کتاب بحث را با مروری بر روندهای جهانی در هر حوزه و به دنبال آن مطالعات دقیق و خاص کشور باز می کند. از طریق کار مقایسه‌ای، عناصر مشترک در این بخش‌ها را شناسایی می‌کند و پیامدهای مهم برای سیاست تجاری را برجسته می‌کند. موضوعات خدمات آموزشی شامل رشد و موانع موجود در اشکال مختلف تجارت و سرمایه گذاری است. ظهور موج جدیدی از جهانی شدن؛ موانع پیش روی ارائه دهندگان داخلی در ارائه خدمات؛ یک جاه طلبی مشترک برای تبدیل شدن به مرکز خدمات آموزشی برای دانشجویان بین المللی؛ و زمینه همکاری بین المللی بیشتر در زمینه تحقیق.

مضامین خدمات رسانه‌ای شامل تأثیر فناوری جدید بر گزینه‌های ارائه محتوا و مشکلات مربوط به اجرای خط‌مشی و حفاظت از حق نسخه‌برداری، و چالش‌های جدید جهانی‌سازی برای اهداف اجتماعی مرتبط با فرهنگ‌های محلی، و همچنین خطرات است. در اجرای سیاست هایی که این اهداف را دنبال می کنند، دخیل هستند.


Education and media services have much in common. Both provide services that embody local cultures, in which there is extensive public sector participation and significant domestic regulation. At the same time, both are dramatically affected by the information and communications technology revolution. The production of information content now involves huge costs in terms of research and development or artistic talent, whilst the cost of making such products available to other consumers is very low. This in turn challenges the effectiveness of domestic regulation and raises fundamental questions about its purpose, calling for an increased scope for international trade and investment, and the development of supply chains.

Yet, both areas are lightly committed in international trade agreements like the GATS. This lack of commitment and the lack of additional impact from negotiations in bilateral discriminatory trade agreements are cross-cutting themes in the book.

Trade Policy in Asia responds to these issues to provide readers with a comprehensive and consistent treatment of policy in the higher education and media services sector across a range of Asian economies little studied in the existing literature. The book opens the discussion with an overview of global trends in each area, followed by detailed, country-specific studies. Through comparative work, it identifies common elements across these sectors and highlights critical implications for trade policy. Education services themes include the growth and impediments involved in various forms of trade and investment; the emergence of a new wave of globalization; obstacles faced by domestic providers in supplying services; a common ambition to become an education services hub for international students; and the scope for greater international cooperation in research.

Media services themes include the impact of new technology on options for content delivery and the associated problems for policy implementation and copyright protection, and the new challenges of globalization for social goals relating to local cultures, as well as risks involved in implementing policies that pursue these goals.

دانلود کتاب «سیاست تجاری در آسیا: آموزش عالی و خدمات رسانه ای»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید