نرم افزار: سیستم ها: محاسبات علمی

تئوری جستجوی بازی ها و قرار ملاقات

The Theory of Search Games and Rendezvous

دانلود کتاب The Theory of Search Games and Rendezvous (به فارسی: تئوری جستجوی بازی ها و قرار ملاقات) نوشته شده توسط «Steve Alpern – Shmuel Gal (auth.)»


اطلاعات کتاب تئوری جستجوی بازی ها و قرار ملاقات

موضوع اصلی: ریاضیات

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Springer US

نویسنده: Steve Alpern – Shmuel Gal (auth.)

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2003

تعداد صفحه: 319 / 336

حجم فایل: 4.33 مگابایت

کد کتاب: 0792374681 , 9780792374688

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب تئوری جستجوی بازی ها و قرار ملاقات

نظریه جستجو یکی از رشته های اصلی در زمینه تحقیق در عملیات است. این به مشکلی می پردازد که جستجوگری با آن مواجه است که می خواهد زمان مورد نیاز برای یافتن یک شی مخفی یا “هدف” را به حداقل برساند. جستجوگر مسیری را در «فضای جستجو» انتخاب می‌کند و زمانی هدف را پیدا می‌کند که به اندازه کافی به آن نزدیک باشد. به طور سنتی، فرض بر این است که هدف از خود هیچ انگیزه ای در مورد زمان پیدا شدن ندارد. به سادگی ثابت است و بر اساس توزیع شناخته شده ای پنهان است (مثلاً نفت)، یا حرکت آن به طور تصادفی با قوانین شناخته شده تعیین می شود (مثلاً، روباه در جنگل). مشکلاتی که در این کتاب به آنها پرداخته می‌شود، برعکس، فرض می‌کنند که «هدف» بازیکن مستقلی است که موقعیتی برابر با جستجوگر دارد، که به زمان یافتن او اهمیت می‌دهد. ما دو انگیزه ممکن از هدف را در نظر می گیریم و کتاب را بر این اساس تقسیم می کنیم. کتاب I بازی حاصل از جمع صفر را در نظر می گیرد که هدف (در اینجا Hider نامیده می شود) نمی خواهد پیدا شود. چنین مشکلاتی به نام «بازی‌های جستجو» (با درک واجد شرایط «ze-sum») نامیده می‌شوند. کتاب دوم انگیزه مخالف هدف را در نظر می گیرد، یعنی اینکه او می خواهد پیدا شود. در این مورد جستجوگر و مخفی‌کننده را می‌توان به‌عنوان تیمی از عوامل (که به سادگی Player I و Player II نامیده می‌شوند) با اهداف یکسان در نظر گرفت، و مشکل هماهنگی که آنها به طور مشترک با آن مواجه هستند، مشکل جستجوی قرار ملاقات نامیده می‌شود.


Search Theory is one of the original disciplines within the field of Operations Research. It deals with the problem faced by a Searcher who wishes to minimize the time required to find a hidden object, or “target. ” The Searcher chooses a path in the “search space” and finds the target when he is sufficiently close to it. Traditionally, the target is assumed to have no motives of its own regarding when it is found; it is simply stationary and hidden according to a known distribution (e. g. , oil), or its motion is determined stochastically by known rules (e. g. , a fox in a forest). The problems dealt with in this book assume, on the contrary, that the “target” is an independent player of equal status to the Searcher, who cares about when he is found. We consider two possible motives of the target, and divide the book accordingly. Book I considers the zero-sum game that results when the target (here called the Hider) does not want to be found. Such problems have been called Search Games (with the “ze- sum” qualifier understood). Book II considers the opposite motive of the target, namely, that he wants to be found. In this case the Searcher and the Hider can be thought of as a team of agents (simply called Player I and Player II) with identical aims, and the coordination problem they jointly face is called the Rendezvous Search Problem.

دانلود کتاب «تئوری جستجوی بازی ها و قرار ملاقات»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید