آموزش و پرورش

کتاب راهنمای سواد دیجیتالی راتلج در دوران اولیه کودکی

The Routledge Handbook of Digital Literacies in Early Childhood

دانلود کتاب The Routledge Handbook of Digital Literacies in Early Childhood (به فارسی: کتاب راهنمای سواد دیجیتالی راتلج در دوران اولیه کودکی) نوشته شده توسط «Ola Erstad – Rosie Flewitt – Bettina Kümmerling-Meibauer – Íris Susana Pires Pereira»


اطلاعات کتاب کتاب راهنمای سواد دیجیتالی راتلج در دوران اولیه کودکی

موضوع اصلی: مطالعات و آموزش آموزش و پرورش – آموزش و تدریس در مدرسه

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Routledge/Taylor & Francis Group

نویسنده: Ola Erstad – Rosie Flewitt – Bettina Kümmerling-Meibauer – Íris Susana Pires Pereira

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2020

تعداد صفحه: 473 / 495

حجم فایل: 8.94 مگابایت

کد کتاب: 1351398105 , 9781351398107

توضیحات کتاب کتاب راهنمای سواد دیجیتالی راتلج در دوران اولیه کودکی

از آنجایی که فناوری‌های در حال توسعه به سرعت ارتباطات روزمره و شیوه‌های سوادآموزی را تغییر می‌دهند، بسیاری از کودکان خردسال از بدو تولد در چندین رسانه دیجیتال غوطه‌ور می‌شوند. چنین تغییرات سریع تکنولوژیکی پیامدهایی برای توسعه سواد اولیه و راه هایی دارد که والدین و مربیان می توانند شهروندان جوان امروزی را برای آینده دیجیتالی تجهیز کنند. این کتاب راهنمای مهم نیاز فوری به در نظر گرفتن اینکه چگونه فناوری های دیجیتال بر زندگی و یادگیری کودکان خردسال تأثیر می گذارد را برآورده می کند. و اینکه چگونه تجربیات دوران کودکی استفاده از منابع دیجیتال می تواند به عنوان پایه ای برای توسعه حال و آینده باشد. با در نظر گرفتن کودکان ۰ تا ۸ ساله، فصل‌ها تنوع مهارت‌ها، شیوه‌ها و تخصص کودکان خردسال را در ابزارهای دیجیتال، فناوری‌ها و رسانه‌ها، در زمینه‌ها، محیط‌ها و کشورها مختلف بررسی می‌کنند. هندبوک شش حوزه مهم را بررسی می‌کند: بخش اول مروری بر تحقیقات در مورد شیوه‌های سواد دیجیتالی کودکان خردسال ارائه می‌کند که بر طیفی از رویکردهای نظری، روش‌شناختی و اخلاقی تأثیر می‌گذارد. بخش دوم خواندن، نوشتن و معناسازی کودکان خردسال را هنگام استفاده از رسانه های دیجیتال در خانه و در جامعه بزرگتر در نظر می گیرد. بخش سوم مروری بر چالش‌های کلیدی برای آموزش در دوران کودکی ارائه می‌کند که توسط سواد دیجیتال ارائه شده است و موقعیت سیاسی و برنامه‌های درسی را مورد بحث قرار می‌دهد. بخش چهارم بر چشم‌انداز متنی چندوجهی و چندحسی شیوه‌های ادبی معاصر، و چگونگی یادگیری خواندن و نوشتن با و در میان رسانه‌ها توسط کودکان تمرکز دارد. بخش پنجم به این موضوع می‌پردازد که چگونه فناوری‌های دیجیتال بر روابط اجتماعی آنلاین و آفلاین کودکان تأثیر می‌گذارند و تحت تأثیر قرار می‌گیرند. بخش ششم مضامینی را از سرتاسر کتاب راهنما گرد هم می‌آورد تا برنامه‌ای برای تحقیقات آینده در مورد سواد دیجیتال در اوایل دوران کودکی پیشنهاد کند. این متن کلیدی، منبعی به‌موقع برای شناسایی و بررسی آموزش‌های طراحی شده برای تقویت شیوه‌های سواد دیجیتالی و چندوجهی کودکان خردسال، برای مربیان، محققان و سیاست‌گذاران دوران کودکی مورد توجه قرار خواهد گرفت.


As fast-evolving technologies transform everyday communication and literacy practices, many young children find themselves immersed in multiple digital media from birth. Such rapid technological change has consequences for the development of early literacy, and the ways in which parents and educators are able to equip today’s young citizens for a digital future. This seminal Handbook fulfils an urgent need to consider how digital technologies are impacting the lives and learning of young children; and how childhood experiences of using digital resources can serve as the foundation for present and future development. Considering children aged 0–8 years, chapters explore the diversity of young children’s literacy skills, practices and expertise across digital tools, technologies and media, in varied contexts, settings and countries. The Handbook explores six significant areas: Part I presents an overview of research into young children’s digital literacy practices, touching on a range of theoretical, methodological and ethical approaches. Part II considers young children’s reading, writing and meaning-making when using digital media at home and in the wider community. Part III offers an overview of key challenges for early childhood education presented by digital literacy, and discusses political positioning and curricula. Part IV focuses on the multimodal and multi-sensory textual landscape of contemporary literary practices, and how children learn to read and write with and across media. Part V considers how digital technologies both influence and are influenced by children’s online and offline social relationships. Part VI draws together themes from across the Handbook, to propose an agenda for future research into digital literacies in early childhood. A timely resource identifying and exploring pedagogies designed to bolster young children’s digital and multimodal literacy practices, this key text will be of interest to early childhood educators, researchers and policy-makers.

دانلود کتاب «کتاب راهنمای سواد دیجیتالی راتلج در دوران اولیه کودکی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید