نرم افزار: سیستم ها: محاسبات علمی

فلسفه آموزش ریاضی

The Philosophy of Mathematics Education

دانلود کتاب The Philosophy of Mathematics Education (به فارسی: فلسفه آموزش ریاضی) نوشته شده توسط «Paul Ernest»


اطلاعات کتاب فلسفه آموزش ریاضی

موضوع اصلی: ریاضیات

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Falmer Press

نویسنده: Paul Ernest

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 1991

تعداد صفحه: 341

حجم کتاب: 7 مگابایت

کد کتاب: 9781850006664 , 1850006660

توضیحات کتاب فلسفه آموزش ریاضی

اگرچه بسیاری موافقند که تمام آموزش ها بر یک نظریه دانش استوار است، هیچ کاوش عمیقی در مورد مفاهیم فلسفه ریاضیات برای آموزش صورت نگرفته است. این هدف پل ارنست است. با تکیه بر کار لاکاتوش و ویتگنشتاین، این تصور رایج که دانش ریاضی قطعی، مطلق و خنثی است را به چالش می کشد و در عوض، حسابی از ریاضیات به عنوان یک ساختار اجتماعی ارائه می دهد. این پیامدهای آموزشی عمیقی برای مسائل اجتماعی از جمله جنسیت، نژاد و چندفرهنگی دارد. برای آموزش، از جمله تحقیقات و حل مسئله؛ و دیدگاه های سلسله مراتبی ریاضیات، یادگیری و توانایی را به چالش می کشد. فراتر از این، کتاب مدلی مستدل از پنج ایدئولوژی آموزشی ارائه می‌کند که هر کدام معرفت‌شناسی، ارزش‌ها، اهداف و گروه اجتماعی پیروان خود را دارند. تجزیه و تحلیل تأثیر این گروه ها بر برنامه درسی ملی منجر به نقدی قدرتمند می شود که مفروضات، ارزش ها و منافع مشکوکی را که بر آن استوار است، آشکار می کند. این کتاب در یک یادداشت خوش بینانه به پایان می رسد، و استدلال می کند که آموزش، که توسط برنامه درسی ملی مشخص نشده است، راهی برای دستیابی به اهداف اساسی آموزش طرح کنندگان و حل کننده های با اعتماد به نفس است که قادر به ارزیابی انتقادی استفاده های اجتماعی از ریاضیات هستند.


Although many agree that all teaching rests on a theory of knowledge, there has been no in-depth exploration of the implications of the philosophy of mathematics for education. This is Paul Ernest’s aim. Building on the work of Lakatos and Wittgenstein it challenges the prevalent notion that mathematical knowledge is certain, absolute and neutral, and offers instead an account of mathematics as a social construction. This has profound educational implications for social issues, including gender, race and multiculturalism; for pedagogy, including investigations and problem solving; and challenges hierarchical views of mathematics, learning and ability. Beyond this, the book offers a well-grounded model of five educational ideologies, each with its own epistemology, values, aims and social group of adherents. An analysis of the impact of these groups on the National Curriculum results in a powerful critique, revealing the questionable assumptions, values and interests upon which it rests. The book finishes on an optimistic note, arguing that pedagogy, left unspecified by the National Curriculum, is the way to achieve the radical aims of educating confident problem posers and solvers who are able to critically evaluate the social uses of mathematics.

دانلود کتاب «فلسفه آموزش ریاضی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.