آموزش و پرورش

چندوجهی و چند زبانه سازی: ترسیم دسترسی (باز) دانش آموز و موفقیت (اجتماعی) از طریق چندسوادی

Multimodaling and multilanguaging: charting student (open) access and (communal) success through multiliteracies

دانلود کتاب Multimodaling and multilanguaging: charting student (open) access and (communal) success through multiliteracies (به فارسی: چندوجهی و چند زبانه سازی: ترسیم دسترسی (باز) دانش آموز و موفقیت (اجتماعی) از طریق چندسوادی) نوشته شده توسط «Olivier – J.A.K.»


اطلاعات کتاب چندوجهی و چند زبانه سازی: ترسیم دسترسی (باز) دانش آموز و موفقیت (اجتماعی) از طریق چندسوادی

موضوع اصلی: مطالعات آموزش و پرورش و تدریس

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: North-West University

نویسنده: Olivier – J.A.K.

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2018

تعداد صفحه: 52

حجم فایل: 561 کیلوبایت

توضیحات کتاب چندوجهی و چند زبانه سازی: ترسیم دسترسی (باز) دانش آموز و موفقیت (اجتماعی) از طریق چندسوادی

سخنرانی افتتاحیه استاد در 17 اوت 2018 در Potchefstroom، آفریقای جنوبی ارائه شد.

چندسوادی می‌تواند از دسترسی آزاد و موفقیت جمعی دانش‌آموز در زمینه چندوجهی و چندزبانی حمایت کند و در نهایت در این فرآیند یادگیری خودراهبر را تقویت کند. از ادبیات دانشگاهی، نگرانی‌های مربوط به سطح سواد روشن است و تأکید بیش از حد بر خواندن و نوشتن (در مقابل سایر مهارت‌ها) مشهود است. علاوه بر این، نیاز به گسترش یادگیری چندوجهی در آموزش عالی وجود دارد. چندوجهی از نظر ارتباط، یادگیری/تدریس و ارائه باید در نظر گرفته شود و مطابقت داده شود. در زمینه‌های آموزشی، نگاهی غیربخشی به حالت‌ها و روش‌ها ضروری است. در این راستا، فناوری آموزشی می تواند نقش مهمی را ایفا کند. ترکیب رویکردها، رسانه‌های ارائه یا فناوری‌ها به طور فزاینده‌ای تبدیل به یک هنجار می‌شود و بنابراین، اساتید و دانشجویان باید بتوانند به طور مؤثر در روش‌های مختلف عمل کنند. با این حال، شکاف دیجیتالی واضح در آفریقای جنوبی مشکلاتی را برای اجرای موثر یادگیری چندوجهی ایجاد می کند. حمایت از نظر سواد رایانه و حتی اضطراب رایانه باید در آموزش عالی مورد بازجویی قرار گیرد.
هنگام در نظر گرفتن یادگیری چندوجهی و چندسوادی، ماهیت چند زبانه بودن دانشجویان در دانشگاه ها را نمی توان نادیده گرفت. به این ترتیب، حرکت به سمت چند زبانه شدن با استفاده از فناوری پیشنهاد شده است. شواهد زیادی مبنی بر ادغام موفقیت آمیز زبان های آفریقایی در آموزش عالی وجود دارد و از طریق فناوری می توان به چند زبانه شدن دست یافت. علاوه بر این، برنامه ریزی نگرش زبان به عنوان عملیاتی سازی فرآیند برنامه ریزی وضعیت زبان باید در نظر گرفته شود. از نظر دسترسی، مفهوم آموزش آزاد در زمینه آفریقای جنوبی بسیار مرتبط است. منابع آموزشی باز می توانند امکانات زیادی را هم از نظر دسترسی رسمی و هم از نظر معرفتی به طیف وسیعی از منابع فراهم کنند. موفقیت در آموزش عالی می تواند از طریق یک رویکرد سازنده گرایانه جمعی حاصل شود که در آن همکاری از طریق حمایت چندوجهی تسهیل می شود. علاوه بر این، موفقیت نشان می‌دهد که دانش‌آموزان خودراهبر هستند و دارای سوادهای چندگانه مرتبط هستند. بدیهی است که بحث در مورد آنچه که سواد مستلزم آن است باید ادامه داشته باشد و در طول فرآیند یادگیری، عدم یادگیری و یادگیری مجدد مورد بازنگری و بازنگری قرار گیرد.


Professorial inaugural address presented on 17 August 2018 at Potchefstroom, South Africa.

Multiliteracies can support student open access and communal success in the context of multimodaling and multilanguaging and ultimately in the process foster self-directed learning. From academic literature the concerns regarding literacy levels are clear and the overemphasis on reading and writing (versus other skills) is evident. Furthermore, there is a need for an extension of multimodal learning in higher education. Multimodaling in terms of communication, learning/teaching and delivery must be accounted for and accommodated. A non-compartmentalised view of modes and modalities is necessary in educational contexts. In this regard, instructional technology can play an increasingly important role. The blending of approaches, delivery mediums or technologies will increasingly become the norm and lecturers and students should, therefore, be able to function effectively within the different modalities. Yet, a clear digital divide in South Africa poses problems to the effective implementation of multimodal learning. Support in terms of computer literacy and even computer anxiety must be interrogated in higher education.
When considering multimodal learning and multiliteracies, the multilingual nature of students at universities cannot be ignored. As such, a move towards multilanguaging by means of technology is proposed. There is ample evidence of successful integration of African languages in higher education and through technology multilanguaging can be achieved. In addition, language attitude planning as operationalisation of the language status planning process should be accommodated. In terms of access, the concept of open education is highly relevant in a South African context. Open educational resources can provide many possibilities in terms of both formal and epistemological access to a range of resources. Success in higher education can be reached through a communal constructivist approach where collaboration is facilitated through multimodal support. In addition, success would imply that students are self-directed and possess relevant multiliteracies. It is evident that the discussion on what literacy entails should be ongoing and be revised and repurposed as required during the learning, unlearning and relearning process.

دانلود کتاب «چندوجهی و چند زبانه سازی: ترسیم دسترسی (باز) دانش آموز و موفقیت (اجتماعی) از طریق چندسوادی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید