نرم افزار: سیستم ها: محاسبات علمی

ریاضیات و فیزیک برای برنامه نویسان

Mathematics and Physics for Programmers

دانلود کتاب Mathematics and Physics for Programmers (به فارسی: ریاضیات و فیزیک برای برنامه نویسان) نوشته شده توسط «Danny (Danny Kodicek) Kodicek»


اطلاعات کتاب ریاضیات و فیزیک برای برنامه نویسان

موضوع اصلی: ریاضیات

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Charles River Media

نویسنده: Danny (Danny Kodicek) Kodicek

زبان: English

فرمت کتاب: pdf (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2005

تعداد صفحه: 641

حجم کتاب: 5 مگابایت

کد کتاب: 1584503300 , 9781584506447 , 9781584503309

نوبت چاپ: 1st ed

توضیحات کتاب ریاضیات و فیزیک برای برنامه نویسان

بسیاری از برنامه نویسان اغلب پیشینه محدودی در ریاضیات و فیزیک مورد نیاز برای توسعه بازی یا سایر برنامه های کاربردی پیچیده دارند. دیر یا زود، همه برنامه نویسان با مسائل کدنویسی مواجه می شوند که نیازمند درک مفاهیم ریاضی یا فیزیک مانند تشخیص برخورد، بردارهای سه بعدی، تبدیل ها، تئوری بازی ها یا محاسبات پایه است. این کتاب پایه‌ای ساده اما کامل در موضوعات ریاضی و فیزیک ارائه می‌کند که برنامه‌نویسان برای نوشتن این الگوریتم‌ها و برنامه‌ها با استفاده از رویکردی غیر اختصاصی به زبان نیاز دارند. برنامه‌ها و مثال‌هایی از برنامه‌نویسی بازی در سرتاسر گنجانده شده‌اند و مجموعه‌های تمرینی هر فصل را برای تمرین بیشتر تکنیک‌ها دنبال می‌کنند. CD-ROM شبیه‌سازی‌هایی از اصول ریاضی و فیزیکی مورد بحث در کتاب به همراه کد منبع ارائه می‌دهد.

ویژگی های کلیدی: • مفاهیم رایج ریاضی و فیزیک مانند حرکت برداری، تشخیص برخورد، فیزیک زاویه ای، نظریه بازی، هوش مصنوعی، منحنی های Bezier و غیره را ارائه می دهد. -کد، که کتاب را برای هرکسی از برنامه نویسان ++C گرفته تا برنامه نویسان Macromedia™ Flash ActionScript به یک اندازه ارزشمند می کند • شامل یک CD-ROM همراه با نمونه های آزمایشی از اصول ریاضی و فیزیکی بحث شده در کتاب همراه با کد منبع • ایجاد شبیه سازی فیزیکی، بازی‌های مبتنی بر کاشی و پیچ و خم با استفاده از مفاهیم مورد بحث در کتاب • از ابزارهای آموزشی مانند: واژه‌نامه اصطلاحات، مجموعه‌های تمرین، طرح‌های فصلی، و خلاصه فصل‌ها برای کمک به تسلط بر مطالب روی CD-ROM استفاده می‌کند. CD-ROM شامل تعداد زیادی فایل نمونه که تکنیک‌های فصل‌ها را نشان می‌دهند • DEMOS: حاوی فایل‌های پشتیبانی برای برنامه آزمایشی MPFP، در قالب محافظت‌شده • DOCS: شامل فایل‌های متنی، با فرمت html، نمونه‌های کد • شکل‌ها: شامل همه از شکل‌های کتاب، که در پوشه‌ها بر اساس فصل سازمان‌دهی شده‌اند • منبع: حاوی فیلم‌های اصلی Macromedia Director است که برای ایجاد دموها استفاده می‌شود. سیستم مورد نیاز: PC. ویندوز 95، 98، ME، NT4، 2000، XP؛ پردازنده 266 مگاهرتز با کارت گرافیک سه بعدی شتاب دهنده سخت افزاری فعلی. 32 مگابایت یا بیشتر از RAM موجود؛ نمایشگر 256 رنگ با وضوح 800 در 600; DirectX 5.0 یا بالاتر (توصیه می شود)؛ مرورگر وب نصب شده؛ (برای ویرایش فایل های دمو: Macromedia Director 8.5.1 یا بالاتر نصب شده است).


Many programmers frequently have limited backgrounds in the mathematics and physics needed for game development or other complex applications. Sooner or later, all programmers run into coding issues that will require an understanding of mathematics or physics concepts like collision detection, 3D vectors, transformations, game theory, or basic calculus. This book provides a simple but thorough grounding in the mathematics and physics topics that programmers need to write these algorithms and programs, using a non-language-specific approach. Applications and examples from game programming are included throughout, and exercise sets follow each chapter for additional practice of the techniques. The CD-ROM provides simulations of the mathematical and physical principles discussed in the book along with the source code.

Key Features: • Presents commonly encountered mathematical and physics concepts such as vector motion, collision detection, angular physics, game theory, artificial intelligence, Bezier curves, etc. • Illustrates concepts through a non-language-specific approach, using pseudo-code, that makes the book equally valuable for anyone from C++ programmers to Macromedia™ Flash ActionScript coders • Includes a companion CD-ROM with demo examples of the mathematical and physical principles discussed in the book along with the source code • Create physical simulations, tile-based, and maze games using the concepts discussed in the book • Uses pedagogical devices such as: a glossary of terms, exercise sets, chapter outlines, and chapter summaries to help master the material ON THE CD-ROM The CD-ROM includes a large number of sample files that demonstrate techniques from the chapters • DEMOS: Contains the support files for the MPFP demo program, in a protected format • DOCS: Contains the text files, in html format, of the code samples • FIGURES: Contains all of the figures from the book, organized in folders by chapter • SOURCE: Contains the original Macromedia Director movies used to create the demos System Requirements: PC; Windows 95, 98, ME, NT4, 2000, XP; 266 MHz processor with a current hardware accelerated 3D graphics card; 32 MB or more of available RAM; 256-color monitor capable of 800 x 600 resolution; DirectX 5.0 or greater (recommended); Web browser installed; (To edit the demo files: Macromedia Director 8.5.1 or later installed).

دانلود کتاب «ریاضیات و فیزیک برای برنامه نویسان»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.