آموزش و پرورش

تفکر تاریخی و سایر اعمال غیر طبیعی: ترسیم آینده آموزش گذشته

Historical Thinking and Other Unnatural Acts: Charting the Future of Teaching the Past

دانلود کتاب Historical Thinking and Other Unnatural Acts: Charting the Future of Teaching the Past (به فارسی: تفکر تاریخی و سایر اعمال غیر طبیعی: ترسیم آینده آموزش گذشته) نوشته شده توسط «Sam Wineburg»


اطلاعات کتاب تفکر تاریخی و سایر اعمال غیر طبیعی: ترسیم آینده آموزش گذشته

موضوع اصلی: مطالعات و آموزش آموزش و پرورش – آموزش و تدریس در مدرسه

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Temple University Press

نویسنده: Sam Wineburg

زبان: english

فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2001

تعداد صفحه: 280

حجم فایل: 2.06 مگابایت

کد کتاب: 1566398568 , 9781566398565

توضیحات کتاب تفکر تاریخی و سایر اعمال غیر طبیعی: ترسیم آینده آموزش گذشته

از قدیم الایام، صاحب نظران از کمبود دانش تاریخی جوانان ابراز تأسف کرده و هشدار داده اند که جهل به گذشته، قطعاً بشریت را محکوم به تکرار اشتباهات خود می کند. در ایالات متحده معاصر، این چشم‌انداز وخیم، بحث‌های مناقشه‌آمیزی را در مورد اینکه چه رویدادها، ملت‌ها و مردم کلیدی برای دانشجویان تاریخ ضروری هستند، به راه می‌اندازد. سام واینبورگ می‌گوید که ما سؤالات اشتباهی می‌پرسیم. این کتاب این مفهوم متعارف را که یک تاریخ واقعی و بهترین راه برای آموزش آن وجود دارد، از بین می برد. اگرچه بسیاری از ما تاریخ را – و آن را می آموزیم – مجموعه ای از حقایق، تاریخ ها و چهره های کلیدی می دانیم، اما برای مورخان حرفه ای، این روشی برای دانستن، روشی برای توسعه درک در مورد روابط افراد و رویدادهای گذشته است. . واینبورگ که روانشناس شناختی است، مشغول مطالعه آنچه ذاتی تفکر تاریخی است، نحوه آموزش آن و اینکه چرا اکثر دانش‌آموزان هنوز به مفهوم تاریخ “یکی پس از دیگری” پایبند هستند، مشغول بوده است. مقاله‌های واینبرگ چه در حال مقایسه نحوه تفسیر دانش‌آموزان و مورخان شواهد مستند یا تجزیه و تحلیل نقاشی‌های کودکان است، «نقشه‌های تقریبی از نحوه تفکر مردم عادی درباره گذشته و استفاده از آن برای درک زمان حال» ارائه می‌کند. با این استدلال که همه ما در بسیاری از زمینه‌ها – مثلاً در مکالمات میز آشپزخانه، در سینما، یا در شبکه جهانی وب – درس‌هایی درباره تاریخ می‌گیریم – این مقالات نقش حافظه جمعی را در فیلتر کردن آنچه در مدرسه می‌آموزیم و شکل‌دهی به خود تصدیق می‌کنند. تفکر تاریخی یادداشت نویسنده: سام واینبورگ استاد آموزش در دانشگاه استنفورد و قبلاً استاد مطالعات شناختی در آموزش و استاد تاریخ عضویت در دانشگاه واشنگتن، سیاتل است.


Since ancient times, the pundits have lamented young people’s lack of historical knowledge and warned that ignorance of the past surely condemns humanity to repeating its mistakes. In the contemporary United States, this dire outlook drives a contentious debate about what key events, nations, and people are essential for history students. Sam Wineburg says that we are asking the wrong questions. This book demolishes the conventional notion that there is one true history and one best way to teach it. Although most of us think of history – and learn it – as a conglomeration of facts, dates, and key figures, for professional historians it is a way of knowing, a method for developing an understanding about the relationships of people and events in the past. A cognitive psychologist, Wineburg has been engaged in studying what is intrinsic to historical thinking, how it might be taught, and why most students still adhere to the ‘one damned thing after another’ concept of history. Whether he is comparing how students and historians interpret documentary evidence or analyzing children’s drawings, Wineburg’s essays offer ‘rough maps of how ordinary people think about the past and use it to understand the present.’ Arguing that we all absorb lessons about history in many settings – in kitchen table conversations, at the movies, or on the world-wide web, for instance – these essays acknowledge the role of collective memory in filtering what we learn in school and shaping our historical thinking. Author note: Sam Wineburg is Professor of Education at Stanford University and formerly Professor of Cognitive Studies in Education and Adjunct Professor of History at the University of Washington, Seattle.

دانلود کتاب «تفکر تاریخی و سایر اعمال غیر طبیعی: ترسیم آینده آموزش گذشته»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید