زبان شناسی

گفت و گو با باختین در مورد یادگیری زبان دوم و خارجی: دیدگاه های جدید

Dialogue with Bakhtin on second and foreign language learning: new perspectives

دانلود کتاب Dialogue with Bakhtin on second and foreign language learning: new perspectives (به فارسی: گفت و گو با باختین در مورد یادگیری زبان دوم و خارجی: دیدگاه های جدید) نوشته شده توسط «Joan Kelly Hall – Gergana Vitanova – Ludmila A. Marchenkova»


اطلاعات کتاب گفت و گو با باختین در مورد یادگیری زبان دوم و خارجی: دیدگاه های جدید

موضوع اصلی: زبان شناسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: L. Erlbaum

نویسنده: Joan Kelly Hall – Gergana Vitanova – Ludmila A. Marchenkova

زبان: English

فرمت کتاب: djvu (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2005

تعداد صفحه: 254

حجم کتاب: 3 مگابایت

کد کتاب: 9780805850215 , 0-8058-5021-X

توضیحات کتاب گفت و گو با باختین در مورد یادگیری زبان دوم و خارجی: دیدگاه های جدید

این جلد اولین جلدی است که پیوندهای بین بینش نظری میخائیل باختین زبانشناس روسی در مورد زبان و دغدغه های عملی در مورد یادگیری و آموزش زبان دوم و خارجی را بررسی می کند. این کتاب که در یک چارچوب مفهومی قوی قرار دارد و از یک پایگاه تجربی غنی استنباط می‌شود، منعکس‌کننده پژوهش‌های اخیر در زبان‌شناسی کاربردی است که شروع به دور شدن از دیدگاه‌های فرمالیستی درباره زبان به‌عنوان نظام‌های زبان‌شناختی جهانی و خودمختار، و به سمت درک زبان به‌عنوان مجموعه‌های پویای فرهنگی کرده است. منابع به عقیده باختین، مطالعه زبان به گفت و گوی موجود بین عناصر زبانی و کاربردهایی که آنها در پاسخ به شرایط لحظه به کار می برند، می پردازد. چنین دیدگاهی از زبان پیامدهای مهمی برای درک فعلی یادگیری زبان دوم و زبان خارجی دارد. مشارکت‌کنندگان از برخی مفاهیم مهم‌تر باختین، مانند گفتگو، بیان، هتروگلوسیا، صدا، و آدرس‌پذیری برای بررسی زمینه‌های دنیای واقعی یادگیری زبان استفاده می‌کنند. این فصل ها به طیف وسیعی از زمینه ها از جمله انگلیسی در سطح ابتدایی و دانشگاهی به عنوان زبان دوم و کلاس های درس زبان های خارجی و موقعیت های یادگیری بزرگسالان خارج از کلاس رسمی می پردازد. متن در دو بخش تنظیم شده است. بخش اول، “زمینه های یادگیری و آموزش زبان” شامل هفت فصل است که در مورد تحقیقات در زمینه های خاص یادگیری و آموزش زبان گزارش می دهد. فصل‌های بخش دوم، «پیامدهایی برای تئوری و عمل»، بحث‌های گسترده‌تری را در مورد یادگیری زبان دوم و زبان خارجی با استفاده از ایده‌های باختین به عنوان سکوی پرشی برای تفکر ارائه می‌کنند. این یک جلد پیشگامانه برای محققان در زبان شناسی کاربردی، آموزش زبان، و مطالعات زبان با علاقه به یادگیری زبان دوم و خارجی است. برای مربیان معلم؛ و برای معلمان زبان از مقطع ابتدایی تا دانشگاه. به عنوان متنی برای دوره های تحصیلات تکمیلی در زبان شناسی کاربردی و آموزش زبان های دوم و خارجی بسیار مرتبط است.


This volume is the first to explore links between the Russian linguist Mikhail Bakhtin’s theoretical insights about language and practical concerns with second and foreign language learning and teaching. Situated within a strong conceptual framework and drawing from a rich empirical base, it reflects recent scholarship in applied linguistics that has begun to move away from formalist views of language as universal, autonomous linguistic systems, and toward an understanding of language as dynamic collections of cultural resources. According to Bakhtin, the study of language is concerned with the dialogue existing between linguistic elements and the uses to which they are put in response to the conditions of the moment. Such a view of language has significant implications for current understandings of second- and foreign-language learning. The contributors draw on some of Bakhtin’s more significant concepts, such as dialogue, utterance, heteroglossia, voice, and addressivity to examine real world contexts of language learning. The chapters address a range of contexts including elementary- and university-level English as a second language and foreign language classrooms and adult learning situations outside the formal classroom. The text is arranged in two parts. Part I, “Contexts of Language Learning and Teaching,” contains seven chapters that report on investigations into specific contexts of language learning and teaching. The chapters in Part II, “Implications for Theory and Practice,” present broader discussions on second and foreign language learning using Bakhtin’s ideas as a springboard for thinking. This is a groundbreaking volume for scholars in applied linguistics, language education, and language studies with an interest in second and foreign language learning; for teacher educators; and for teachers of languages from elementary to university levels. It is highly relevant as a text for graduate-level courses in applied linguistics and second- and foreign-language education.

دانلود کتاب «گفت و گو با باختین در مورد یادگیری زبان دوم و خارجی: دیدگاه های جدید»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.