نرم افزار: سیستم ها: محاسبات علمی

حساب دیفرانسیل و انتگرال برای گرافیک کامپیوتری

Calculus for Computer Graphics

دانلود کتاب Calculus for Computer Graphics (به فارسی: حساب دیفرانسیل و انتگرال برای گرافیک کامپیوتری) نوشته شده توسط «John Vince»


اطلاعات کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال برای گرافیک کامپیوتری

موضوع اصلی: کامپیوتر – علوم کامپیوتر

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Springer

نویسنده: John Vince

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2019

تعداد صفحه: 306

حجم فایل: 14.63 مگابایت

کد کتاب: 3030113752 , 9783030113759

نوبت چاپ: 2nd

توضیحات کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال برای گرافیک کامپیوتری

دانش آموزانی که شاخه های مختلف گرافیک کامپیوتری را مطالعه می کنند باید با هندسه، ماتریس ها، بردارها، تبدیل های چرخشی، چهارتایی ها، منحنی ها و سطوح آشنا باشند و با پیشرفت روزافزون نرم افزار گرافیک کامپیوتری، حساب دیفرانسیل و انتگرال نیز برای حل مسائل مرتبط با آن استفاده می شود. /span>

در این ویرایش دوم، نویسنده دامنه کتاب اصلی را گسترش می‌دهد تا کاربردهای حساب دیفرانسیل و انتگرال را در حوزه‌های پارامترسازی طول قوس منحنی‌ها، پیوستگی هندسی، بردارهای مماس و عادی، شامل شود. و انحنا. نویسنده از تجربیات خود در آموزش ریاضیات به دانش‌آموزان استفاده می‌کند تا حساب دیفرانسیل و انتگرال را بیش از هر شاخه دیگری از ریاضیات چالش‌برانگیز جلوه دهد. او موضوع را با بررسی اینکه چگونه توابع به متغیرهای مستقل خود بستگی دارند، معرفی می کند و سپس زیربنای ریاضی و تعاریف مناسب را استخراج می کند. این امر باعث ایجاد مشتق تابع و ضد مشتق یا انتگرال آن می شود. با استفاده از ایده محدودیت ها، خواننده با مشتقات و انتگرال های بسیاری از توابع رایج آشنا می شود. فصل‌های دیگر به مشتقات مرتبه بالاتر، مشتقات جزئی، ژاکوبین‌ها، توابع مبتنی بر برداری، انتگرال‌های تک، دو و سه‌گانه، با مثال‌های کار شده متعدد و بیش از صد و هفتاد تصویر رنگی می‌پردازند.

span>این کتاب مکمل کتاب‌های دیگر نویسنده در زمینه ریاضیات برای گرافیک کامپیوتری است و فرض می‌کند که خواننده با جبر، مثلثات، بردارها و عوامل تعیین‌کننده روزمره آشنا است. پس از مطالعه این کتاب، خواننده باید حساب دیفرانسیل و انتگرال و کاربرد آن را در دنیای گرافیک کامپیوتری، بازی و انیمیشن درک کند.


Students studying different branches of computer graphics have to be familiar with geometry, matrices, vectors, rotation transforms, quaternions, curves and surfaces and as computer graphics software becomes increasingly sophisticated, calculus is also being used to resolve its associated problems.

In this 2nd edition, the author extends the scope of the original book to include applications of calculus in the areas of arc-length parameterisation of curves, geometric continuity, tangent and normal vectors, and curvature. The author draws upon his experience in teaching mathematics to undergraduates to make calculus appear no more challenging than any other branch of mathematics. He introduces the subject by examining how functions depend upon their independent variables, and then derives the appropriate mathematical underpinning and definitions. This gives rise to a function’s derivative and its antiderivative, or integral. Using the idea of limits, the reader is introduced to derivatives and integrals of many common functions. Other chapters address higher-order derivatives, partial derivatives, Jacobians, vector-based functions, single, double and triple integrals, with numerous worked examples, and over a hundred and seventy colour illustrations.

This book complements the author’s other books on mathematics for computer graphics, and assumes that the reader is familiar with everyday algebra, trigonometry, vectors and determinants. After studying this book, the reader should understand calculus and its application within the world of computer graphics, games and animation.

دانلود کتاب «حساب دیفرانسیل و انتگرال برای گرافیک کامپیوتری»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید