نرم افزار: سیستم ها: محاسبات علمی

هوش مصنوعی برای بازی ها (سری مورگان کافمن در فناوری سه بعدی تعاملی)

Artificial Intelligence for Games (The Morgan Kaufmann Series in Interactive 3D Technology)

دانلود کتاب Artificial Intelligence for Games (The Morgan Kaufmann Series in Interactive 3D Technology) (به فارسی: هوش مصنوعی برای بازی ها (سری مورگان کافمن در فناوری سه بعدی تعاملی)) نوشته شده توسط «Ian Millington»


اطلاعات کتاب هوش مصنوعی برای بازی ها (سری مورگان کافمن در فناوری سه بعدی تعاملی)

موضوع اصلی: کامپیوتر – علوم کامپیوتر

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Morgan Kaufmann

نویسنده: Ian Millington

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2006

تعداد صفحه: 896

حجم فایل: 5.43 مگابایت

کد کتاب: 0124977820 , 9780124977822

نوبت چاپ: Har/DVD

توضیحات کتاب هوش مصنوعی برای بازی ها (سری مورگان کافمن در فناوری سه بعدی تعاملی)

من این کتاب را برای کلاس هوش مصنوعی برای بازی در دانشگاهم خریدم. من تمام کتاب را نخوانده‌ام، اما می‌توانم به شما بگویم که شبه کد این کتاب بسیار ضعیف است. بدیهی است که نویسنده در واقع کد را بررسی و اجرا نکرده است تا مطمئن شود که کار می کند. در الگوریتم های حرکت، کد گاهی اوقات چرخش (سرعت جهت گیری) را تغییر می دهد در حالی که باید خود جهت را تغییر دهد. در کلاس سینماتیک دینامیک، کد به جای اینکه فقط شتاب را به سرعت اضافه کند، سرعت را در شتاب ضرب می کند.

حتی زمانی که الگوریتم‌های حرکتی ارائه شده را به روشی که احتمالاً نویسنده در نظر داشته است کار می‌کنید، همچنان مسائلی وجود دارد که در نظر گرفته نشده‌اند. من زیاد وارد جزئیات نمی‌شوم، اما یک نمونه رفتار “رسیدن” است. به درستی کار نمی کند زیرا ربات هرگز به هدف خود نمی رسد. هیچ چیزی در الگوریتم وجود ندارد که واقعا ربات را کاهش دهد یا سرعت را باطل کند. بنابراین شما اساسا یک ربات دریافت می کنید که روی اهداف ثابت به جلو و عقب حرکت می کند.

توضیحات کاملاً واضح است، و من اعتراف می کنم که هنوز کتاب را کامل نخوانده ام. من فقط فکر می کنم که انتشار چیزی با این همه خطا در شبه کد کاملا غیرقابل قبول است.


I bought this book for an Artificial Intelligence for Games class at my University. I haven’t read through all of the book, but I can already tell you that the pseudo-code in this book is very poor. It’s obvious that the author didn’t actually go through and run the code to make sure it worked. In the movement algorithms, the code would sometimes alter rotation (speed of orientation) when it should be altering the orientation itself. In the dynamic kinematics class, the code multiplies the velocity by the acceleration instead of just simply adding the acceleration to the velocity.

Even when you get the provided movement algorithms to work the way the author probably intended, there are still issues that aren’t considered. I won’t get into too much detail but an example is the “Arrive” behavior. It doesn’t work properly because the bot never arrives at it’s target. There is nothing in the algorithm that actually decelerates the bot or nullifies the velocity. So you basically get a bot that wiggles back and forth on stationary targets.

The explanations are pretty straight foward, and I admit I haven’t read the full book yet. I just think it’s pretty unacceptable to publish something with so many errors in the pseudo-code.

دانلود کتاب «هوش مصنوعی برای بازی ها (سری مورگان کافمن در فناوری سه بعدی تعاملی)»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید