نرم افزار: سیستم ها: محاسبات علمی

هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان بازی

AI for Game Developers

دانلود کتاب AI for Game Developers (به فارسی: هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان بازی) نوشته شده توسط «David M. Bourg – Glenn Seemann»


اطلاعات کتاب هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان بازی

موضوع اصلی: کامپیوتر – علوم کامپیوتر

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: O’Reilly

نویسنده: David M. Bourg – Glenn Seemann

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2004

تعداد صفحه: 463

حجم فایل: 5.49 مگابایت

کد کتاب: 0596005555 , 9780596005559

نوبت چاپ: 1st ed

توضیحات کتاب هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان بازی

پیشرفت‌ها در تجسم سه بعدی و فناوری شبیه‌سازی مبتنی بر فیزیک این امکان را برای توسعه‌دهندگان بازی ایجاد می‌کند که محیط‌های بازی قانع‌کننده و از نظر بصری همه‌جانبه‌ای ایجاد کنند که تنها سال‌ها پیش رویای آن‌ها بود. اما بازیکنان امروزی در کنار بازی‌هایی که انجام می‌دهند، از پیچیدگی بیشتری برخوردار شده‌اند. دیگر کافی نیست که بازیکنان خود را با گرافیک خیره کننده شگفت زده کنید. قدم بعدی در ایجاد بازی‌های فراگیرتر بهبود هوش مصنوعی یا AI است.

خوشبختانه، تکنیک‌های پیشرفته بازی هوش مصنوعی در دسترس همه توسعه‌دهندگان بازی است – نه فقط کسانی که حرفه خود را وقف هوش مصنوعی می‌کنند. اگر در برنامه نویسی بازی تازه کار هستید یا اگر یک برنامه نویس بازی با تجربه هستید که باید به سرعت تکنیک های هوش مصنوعی را بالا ببرید، هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان بازی را نقطه شروع عالی برای درک و به کارگیری تکنیک های هوش مصنوعی خواهید یافت. بازی های شما

نوشته شده برای برنامه نویس مبتدی هوش مصنوعی، AI for Game Developers شما را با تکنیک هایی مانند ماشین های حالت محدود، منطق فازی، شبکه های عصبی و بسیاری دیگر به زبانی ساده و قابل فهم، که با پشتیبانی از نمونه کد در کل کتاب (نوشته شده در C/C++). از تکنیک‌های اساسی مانند تعقیب و گریز، حرکت الگو، و هجوم به الگوریتم‌های ژنتیک، این کتاب ترکیبی از تکنیک‌های قطعی (سنتی) و غیر قطعی (جدیدتر) هوش مصنوعی را ارائه می‌کند که دقیقاً هدف توسعه‌دهندگان مبتدی هوش مصنوعی است. موضوعات دیگری که در این کتاب پوشش داده شده عبارتند از: حرکات مبتنی بر عملکرد بالقوه: تکنیکی که تعقیب و گریز، اجتناب از ازدحام و اجتناب از برخورد را به طور همزمان مدیریت می کند. در مورد انواعی غیر از منطق فازی و ماشین‌های حالت محدود احتمال اولیه تکنیک‌های بیزی بر خلاف سایر کتاب‌های مرتبط با این موضوع، AI for Game Developers سعی نمی‌کند همه جنبه‌های هوش مصنوعی بازی را پوشش دهد، بلکه تکنیک‌های قابل استفاده و پیشرفته‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید برای آن‌ها اعمال کنید. بازی های شما در حال حاضر اگر می‌خواهید از هوش مصنوعی برای افزایش طول عمر بازی‌هایتان، چالش‌برانگیزتر کردن آن‌ها و مهم‌تر از همه سرگرم‌کننده‌تر کردن آن‌ها استفاده کنید، این کتاب برای شما مناسب است.


Advances in 3D visualization and physics-based simulation technology make it possible for game developers to create compelling, visually immersive gaming environments that were only dreamed of years ago. But today’s game players have grown in sophistication along with the games they play. It’s no longer enough to wow your players with dazzling graphics; the next step in creating even more immersive games is improved artificial intelligence, or AI.

Fortunately, advanced AI game techniques are within the grasp of every game developer–not just those who dedicate their careers to AI. If you’re new to game programming or if you’re an experienced game programmer who needs to get up to speed quickly on AI techniques, you’ll find AI for Game Developers to be the perfect starting point for understanding and applying AI techniques to your games.

Written for the novice AI programmer, AI for Game Developers introduces you to techniques such as finite state machines, fuzzy logic, neural networks, and many others, in straightforward, easy-to-understand language, supported with code samples throughout the entire book (written in C/C++). From basic techniques such as chasing and evading, pattern movement, and flocking to genetic algorithms, the book presents a mix of deterministic (traditional) and non-deterministic (newer) AI techniques aimed squarely at beginners AI developers. Other topics covered in the book include: Potential function based movements: a technique that handles chasing, evading swarming, and collision avoidance simultaneously Basic pathfinding and waypoints, including an entire chapter devoted to the A* pathfinding algorithm AI scripting Rule-based AI: learn about variants other than fuzzy logic and finite state machines Basic probability Bayesian techniques Unlike other books on the subject, AI for Game Developers doesn’t attempt to cover every aspect of game AI, but to provide you with usable, advanced techniques you can apply to your games right now. If you’ve wanted to use AI to extend the play-life of your games, make them more challenging, and most importantly, make them more fun, then this book is for you.

دانلود کتاب «هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان بازی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید