هنرهای گرافیک

هنر مجازی: از توهم تا غوطه ور شدن

Virtual art: from illusion to immersion

دانلود کتاب Virtual art: from illusion to immersion (به فارسی: هنر مجازی: از توهم تا غوطه ور شدن) نوشته شده توسط «Oliver Grau»


اطلاعات کتاب هنر مجازی: از توهم تا غوطه ور شدن

موضوع اصلی: هنر – هنرهای گرافیک

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: MIT Press

نویسنده: Oliver Grau

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2003

تعداد صفحه: 431

حجم فایل: 20.21 مگابایت

کد کتاب: 0585446792 , 9780585446790

نوبت چاپ: Rev Sub

توضیحات کتاب هنر مجازی: از توهم تا غوطه ور شدن

اگرچه بسیاری از مردم واقعیت مجازی را پدیده‌ای کاملاً جدید می‌دانند، اما اساس آن در تاریخ ناشناخته‌ای از تصاویر غوطه‌ور است. در واقع، جستجو برای فضای بصری توهمی را می توان به دوران باستان ردیابی کرد. در این کتاب، الیور گراو نشان می دهد که چگونه هنر مجازی در تاریخ هنر توهم و غوطه ور شدن قرار می گیرد. او دگردیسی مفاهیم هنر و تصویر را توصیف می کند و آن مفاهیم را به هنر تعاملی، طراحی رابط، عوامل، حضور از راه دور و تکامل تصویر مرتبط می کند. Grau تاریخ هنر را به عنوان تاریخ رسانه بازگو می کند و به ما کمک می کند تا پدیده واقعیت مجازی را فراتر از هیاهو درک کنیم. گراو نشان می دهد که چگونه هر دوره از ابزارهای فنی موجود برای تولید حداکثر توهم استفاده می کند. او نقاشی‌های دیواری مانند نقاشی‌های ویلا دی میستری در پمپئی و باغ‌های ویلا لیویا در نزدیکی پریماپورتا، فضاهای توهم رنسانس و باروک و پانوراماها را مورد بحث قرار می‌دهد که توسعه‌یافته‌ترین شکل توهم از طریق روش‌های سنتی نقاشی و تصویر انبوه به دست آمده است. متوسط ​​قبل از فیلم از طریق تجزیه و تحلیل دقیق شاید مهم ترین پانورامای آلمانی، آنتون فون ورنر در سال 1883، نبرد سدان، گرائو نشان می دهد که چگونه غوطه وری واکنش های احساسی ایجاد می کند. او سینمای همهجانبه را از طریق سینما، سنسوراما، سینمای گسترده، سه بعدی، Omnimax و IMAX، و نمایشگر روی سر با منشأ نظامی اش دنبال می کند. او همچنین به بررسی آن دسته از ویژگی های واقعیت مجازی می پردازد که آن را از اشکال پیشین هنر توهمی متمایز می کند. تحلیل او بر اساس آثار هنرمندان و گروه‌های معاصر ART+COM، موریس بنایون، شارلوت دیویس، مونیکا فلیشمن، کن گلدبرگ، اگنس هگدوز، ادواردو کاک، تحقیقات دانش‌آموزی، لورن میگنو، مایکل نایمارک، سیمون پنی، دانیلا پلو، پل سرمون است. ، جفری شاو، کارل سیمز، کریستا سامرر و ولفگانگ اشتراوس. گراو نه تنها تاریخچه ای از فضای توهمی، بلکه چارچوبی نظری برای تحلیل پدیدارشناسی، کارکردها و استراتژی های آن در طول تاریخ و در آینده ارائه می دهد.


Although many people view virtual reality as a totally new phenomenon, it has its foundations in an unrecognized history of immersive images. Indeed, the search for illusionary visual space can be traced back to antiquity. In this book, Oliver Grau shows how virtual art fits into the art history of illusion and immersion. He describes the metamorphosis of the concepts of art and the image and relates those concepts to interactive art, interface design, agents, telepresence, and image evolution. Grau retells art history as media history, helping us to understand the phenomenon of virtual reality beyond the hype.Grau shows how each epoch used the technical means available to produce maximum illusion. He discusses frescoes such as those in the Villa dei Misteri in Pompeii and the gardens of the Villa Livia near Primaporta, Renaissance and Baroque illusion spaces, and panoramas, which were the most developed form of illusion achieved through traditional methods of painting and the mass image medium before film. Through a detailed analysis of perhaps the most important German panorama, Anton von Werner’s 1883 The Battle of Sedan, Grau shows how immersion produced emotional responses. He traces immersive cinema through Cinerama, Sensorama, Expanded Cinema, 3-D, Omnimax and IMAX, and the head mounted display with its military origins. He also examines those characteristics of virtual reality that distinguish it from earlier forms of illusionary art. His analysis draws on the work of contemporary artists and groups ART+COM, Maurice Benayoun, Charlotte Davies, Monika Fleischmann, Ken Goldberg, Agnes Hegedues, Eduardo Kac, Knowbotic Research, Laurent Mignonneau, Michael Naimark,Simon Penny, Daniela Plewe, Paul Sermon, Jeffrey Shaw, Karl Sims, Christa Sommerer, and Wolfgang Strauss. Grau offers not just a history of illusionary space but also a theoretical framework for analyzing its phenomenologies, functions, and strategies throughout history and into the future.

دانلود کتاب «هنر مجازی: از توهم تا غوطه ور شدن»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید