علم علم

مناطق تجاری و تخصص تعاملی: ایجاد انواع جدیدی از همکاری

Trading Zones and Interactional Expertise: Creating New Kinds of Collaboration

دانلود کتاب Trading Zones and Interactional Expertise: Creating New Kinds of Collaboration (به فارسی: مناطق تجاری و تخصص تعاملی: ایجاد انواع جدیدی از همکاری) نوشته شده توسط «Michael E. Gorman (ed.)»


اطلاعات کتاب مناطق تجاری و تخصص تعاملی: ایجاد انواع جدیدی از همکاری

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: The MIT Press

نویسنده: Michael E. Gorman (ed.)

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2010

تعداد صفحه: 331 / 311

حجم فایل: 1.66 مگابایت

کد کتاب: 0262514834 , 9780262514835

نوبت چاپ: 1st

توضیحات کتاب مناطق تجاری و تخصص تعاملی: ایجاد انواع جدیدی از همکاری

همکاری های بین رشته ای به طور فزاینده ای تحقیقات علم و مهندسی امروز را مشخص می کند. مشکلات و فرصت‌هایی که جامعه با آن مواجه است، بر اساس نظم و انضباط مرتب نمی‌شوند. مشکلات زمانی به وجود می‌آیند که محققان رشته‌های متفاوتی مانند مهندسی و علوم انسانی با هم کار می‌کنند و متوجه می‌شوند که تا حد زیادی به زبان‌های متفاوتی صحبت می‌کنند. این کتاب چارچوب جدیدی را برای تقویت همکاری بین رشته‌ها و جوامع تخصصی موجود بررسی می‌کند. این چارچوب دو ایده را برای ظهور در کار اخیر در STS متحد می کند: مناطق تجاری، که در آن خرده فرهنگ های علمی، هر کدام با زبان خاص خود، معادل های pidgin و creole را توسعه می دهند. و تخصص تعاملی، که در آن کارشناسان یاد می‌گیرند از زبان یک جامعه تحقیقاتی دیگر به روش‌هایی استفاده کنند که از متخصصان متخصص آن جامعه قابل تشخیص نیست. یک منطقه تجاری می تواند به تدریج به یک حوزه تخصصی جدید تبدیل شود که با تخصص تعاملی و شامل مذاکرات بر سر اشیاء مرزی (اشیایی که به روش های مختلف توسط شرکت کنندگان مختلف نمایش داده می شوند) تسهیل می شود. این جلد کاربردهای این چارچوب را برای علم خدمات، استراتژی تجاری، مدیریت محیطی، آموزش و اخلاق عملی توصیف می کند. یک مطالعه موردی دقیق بر تلاش‌ها برای ایجاد مناطق تجاری متمرکز است که به جلوگیری از صید جانبی دریایی کمک می‌کند. دیگری به بررسی مناطق تجاری تشکیل شده برای بازاریابی کاندوم زنانه برای زنان در آفریقا می پردازد. دیگری توضیح می دهد که چگونه انسان گرایان تعبیه شده در یک آزمایشگاه فناوری نانو تخصص تعاملی را به دست آوردند که منجر به بهبود نتایج تحقیقاتی هم برای انسان شناسان و هم برای دانشمندان نانو شد.


Cross-disciplinary collaboration increasingly characterizes today’s science and engineering research. The problems and opportunities facing society do not come neatly sorted by discipline. Difficulties arise when researchers from disciplines as different as engineering and the humanities work together and find that they speak largely different languages. This book explores a new framework for fostering collaborations among existing disciplines and expertise communities. The framework unites two ideas to emerge from recent work in STS: trading zones, in which scientific subcultures, each with its own language, develop the equivalents of pidgin and creole; and interactional expertise, in which experts learn to use the language of another research community in ways that are indistinguishable from expert practitioners of that community. A trading zone can gradually become a new area of expertise, facilitated by interactional expertise and involving negotiations over boundary objects (objects represented in different ways by different participants). The volume describes applications of the framework to service science, business strategy, environmental management, education, and practical ethics. One detailed case study focuses on attempts to create trading zones that would help prevent marine bycatch; another investigates trading zones formed to market the female condom to women in Africa; another describes how humanists embedded in a nanotechnology laboratory gained interactional expertise, resulting in improved research results for both humanists and nanoscientists.

دانلود کتاب «مناطق تجاری و تخصص تعاملی: ایجاد انواع جدیدی از همکاری»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید