اقتصاد ریاضی

تئوری مشوق ها: مدل عامل اصلی

The Theory of Incentives: The Principal-Agent Model

دانلود کتاب The Theory of Incentives: The Principal-Agent Model (به فارسی: تئوری مشوق ها: مدل عامل اصلی) نوشته شده توسط «Jean-Jacques Laffont – David Martimort»


اطلاعات کتاب تئوری مشوق ها: مدل عامل اصلی

موضوع اصلی: تجارت و اقتصاد – اقتصاد ریاضی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Princeton University Press

نویسنده: Jean-Jacques Laffont – David Martimort

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2002

تعداد صفحه: 381

حجم فایل: 2.75 مگابایت

کد کتاب: 0691091846 , 9780691091846

توضیحات کتاب تئوری مشوق ها: مدل عامل اصلی

اقتصاد ارتباط زیادی با انگیزه‌ها دارد – نه حداقل، انگیزه‌های سخت کار کردن، تولید محصولات با کیفیت، مطالعه، سرمایه‌گذاری و پس‌انداز. اگرچه آدام اسمیت بیش از دویست سال پیش در تحلیل خود از قراردادهای کشت سهام این موضوع را به وفور تأیید کرد، تنها در دهه‌های اخیر نظریه‌ای شروع به ظهور کرده است که این موضوع را در قلب تفکر اقتصادی قرار می‌دهد. در این کتاب، ژان ژاک لافونت و دیوید مارتیمورت کامل ترین و در عین حال قابل دسترس ترین مقدمه نظریه مشوق ها را تا به امروز ارائه می کنند. محور این نظریه یک سوال ساده است که برای مدیریت مدرن امروزی و تحقیقات اقتصادی مهم است: چه چیزی باعث می‌شود افراد در یک موقعیت اقتصادی یا تجاری به شیوه‌ای خاص عمل کنند؟ در جست‌وجوی پاسخ، نویسندگان ابزارهای روش‌شناختی را برای طراحی مؤسساتی ارائه می‌کنند که می‌توانند انگیزه‌های خوبی را برای فعالان اقتصادی تضمین کنند. این کتاب بر مدل اصلی-نماینده تمرکز دارد، وضعیت «ساده» که در آن یک مدیر یا شرکت، وظیفه‌ای را به یک شرکت واگذار می‌کند. عامل واحد از طریق یک قرارداد – جوهر مدیریت و نظریه قرارداد. چگونه مالک یا مدیر یک شرکت اهداف اعضای مختلف آن را برای به حداکثر رساندن سود هماهنگ می کند؟ در پی یک مرور مختصر تاریخی که نشان می‌دهد چگونه مشکل انگیزه‌ها در دو قرن گذشته مطرح شده است، نویسندگان بخش عمده‌ای از کار خود را به کاوش مدل‌های عامل اصلی و توسعه‌های مختلف آن در پرتو سه نوع مشکل اطلاعاتی اختصاص داده‌اند: نامطلوب. انتخاب، خطر اخلاقی، و غیرقابل تأیید. این کتاب با ارائه نگاهی بی‌سابقه به موضوعی حیاتی برای سازمان‌های صنعتی، اقتصاد کار و اقتصاد رفتاری، قرار است به منبعی قطعی برای دانشجویان، محققان و دیگرانی تبدیل شود که ممکن است خود را در حال تعمق در مورد قراردادها و مشوق‌هایی که تجسم می‌کنند، بیابند. واقعا همه چیز در مورد


Economics has much to do with incentives–not least, incentives to work hard, to produce quality products, to study, to invest, and to save. Although Adam Smith amply confirmed this more than two hundred years ago in his analysis of sharecropping contracts, only in recent decades has a theory begun to emerge to place the topic at the heart of economic thinking. In this book, Jean-Jacques Laffont and David Martimort present the most thorough yet accessible introduction to incentives theory to date. Central to this theory is a simple question as pivotal to modern-day management as it is to economics research: What makes people act in a particular way in an economic or business situation? In seeking an answer, the authors provide the methodological tools to design institutions that can ensure good incentives for economic agents.This book focuses on the principal-agent model, the “simple” situation where a principal, or company, delegates a task to a single agent through a contract–the essence of management and contract theory. How does the owner or manager of a firm align the objectives of its various members to maximize profits? Following a brief historical overview showing how the problem of incentives has come to the fore in the past two centuries, the authors devote the bulk of their work to exploring principal-agent models and various extensions thereof in light of three types of information problems: adverse selection, moral hazard, and non-verifiability. Offering an unprecedented look at a subject vital to industrial organization, labor economics, and behavioral economics, this book is set to become the definitive resource for students, researchers, and others who might find themselves pondering what contracts, and the incentives they embody, are really all about.

دانلود کتاب «تئوری مشوق ها: مدل عامل اصلی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید