برنامه نويسي

رندر سه بعدی بلادرنگ با DirectX و HLSL: راهنمای عملی برای برنامه نویسی گرافیکی

Real-Time 3D Rendering with DirectX and HLSL: A Practical Guide to Graphics Programming

دانلود کتاب Real-Time 3D Rendering with DirectX and HLSL: A Practical Guide to Graphics Programming (به فارسی: رندر سه بعدی بلادرنگ با DirectX و HLSL: راهنمای عملی برای برنامه نویسی گرافیکی) نوشته شده توسط «Varcholik P.»


اطلاعات کتاب رندر سه بعدی بلادرنگ با DirectX و HLSL: راهنمای عملی برای برنامه نویسی گرافیکی

موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی

نوع: کتاب الکترونیکی

نویسنده: Varcholik P.

زبان: english

فرمت کتاب: EPUB (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2004

حجم فایل: 24.38 مگابایت

توضیحات کتاب رندر سه بعدی بلادرنگ با DirectX و HLSL: راهنمای عملی برای برنامه نویسی گرافیکی

آدیسون-وسلی حرفه ای، 2014. – 592 ص. — ISBN-10: 0321962729, ISBN-13: 978-0-321-96272-0.
На англ. языке.به سرعت با برنامه نویسی DirectX 3D شروع کنید: نیازی به تجربه سه بعدی نیست. مربی متخصص گرافیک، Paul Varcholik با اصول اولیه شروع می کند: یک گشت و گذار در خط لوله گرافیکی Direct3D، یک پرایمر ریاضی سه بعدی، و معرفی بهترین ابزارها و کتابخانه های پشتیبانی. در مرحله بعد، نویسنده سایه زن با HLSL را کشف خواهید کرد. شما مدل‌های روشنایی اولیه را اجرا خواهید کرد، از جمله نور محیطی، نور پراکنده، و برجسته‌سازی خاص. برای پشتیبانی از نورهای نقطه‌ای، نورافکن‌ها، نقشه‌برداری محیطی، مه، ترکیب رنگ، نقشه‌برداری معمولی و موارد دیگر، سایه‌بان‌ها را می‌نویسید.

سپس از C++ و Direct3D API برای توسعه یک موتور رندر قوی و قابل توسعه استفاده می‌کنید. . شما در مورد دوربین های مجازی، بارگیری و رندر مدل های سه بعدی، ورودی ماوس و صفحه کلید یاد خواهید گرفت، و یک افکت و سیستم مواد انعطاف پذیر برای ادغام سایه بان های خود ایجاد خواهید کرد. در نهایت، دانش گرافیکی خود را با مواد پیشرفته تر، از جمله تکنیک های پس پردازش برای فیلتر رنگ، تاری گاوسی، شکوفایی و نگاشت اعوجاج. شما سایه‌بان‌ها را برای ایجاد سایه‌ها ایجاد می‌کنید، با شیدرهای هندسی و تکه‌ای کار می‌کنید، و یک سیستم انیمیشن اسکلتی کامل را برای وارد کردن و رندر کردن مدل‌های متحرک پیاده‌سازی می‌کنید. شما نیازی به هیچ تجربه‌ای با گرافیک سه بعدی یا ریاضیات مرتبط ندارید: همه چیز به صورت دستی آموزش داده می‌شود. و تمام کدهای گرافیکی به طور کامل توضیح داده شده است. پوشش شامل:
API Direct3D و خط لوله گرافیکی است.
یک آغازگر ریاضی سه بعدی: بردارها، ماتریس ها، سیستم های مختصات، تبدیل ها، و کتابخانه ریاضی DirectX.
ابزارهای رایگان و کم هزینه برای تالیف، اشکال زدایی و نمایه سازی سایه بان ها.
روش گسترده نویسندگی سایه زن HLSL.
توسعه موتور رندر C++.
دوربین ها، مدل های سه بعدی، مواد و نور.
> جلوه‌های پس از پردازش.
ورودی دستگاه، معماری مبتنی بر مؤلفه، و خدمات نرم‌افزاری.
نقشه‌برداری سایه، نقشه‌های عمق، و نقشه‌برداری بافت تصویری.
انیمیشن اسکلت.
هندسه و سایه‌زن‌های تسلی.
بررسی بهینه سازی رندر، روشنایی سراسری، ج سایه‌زن‌های ompute، سایه‌زنی معوق، و معماری موتور مبتنی بر داده‌ها. فرمت کتاب‌ها با iPad و Amazon Kindle، روی رایانه‌های شخصی که بسیاری از ریدرام‌ها را آزاد می‌کند، به عنوان مثال Cool Reader، Calibre، Adobe Digital Editions


Addison-Wesley Professional, 2014. — 592 p. — ISBN-10: 0321962729, ISBN-13: 978-0-321-96272-0.
На англ. языке.Get Started Quickly with DirectX 3D Programming: No 3D Experience NeededThis step-by-step text demystifies modern graphics programming so you can quickly start writing professional code with DirectX and HLSL. Expert graphics instructor Paul Varcholik starts with the basics: a tour of the Direct3D graphics pipeline, a 3D math primer, and an introduction to the best tools and support libraries.Next, you’ll discover shader authoring with HLSL. You’ll implement basic lighting models, including ambient lighting, diffuse lighting, and specular highlighting. You’ll write shaders to support point lights, spotlights, environment mapping, fog, color blending, normal mapping, and more.

Then you’ll employ C++ and the Direct3D API to develop a robust, extensible rendering engine. You’ll learn about virtual cameras, loading and rendering 3D models, mouse and keyboard input, and you’ll create a flexible effect and material system to integrate your shaders.Finally, you’ll extend your graphics knowledge with more advanced material, including post-processing techniques for color filtering, Gaussian blurring, bloom, and distortion mapping. You’ll develop shaders for casting shadows, work with geometry and tessellation shaders, and implement a complete skeletal animation system for importing and rendering animated models.You don’t need any experience with 3D graphics or the associated math: Everything’s taught hands-on, and all graphics-specific code is fully explained.Coverage includes:
The Direct3D API and graphics pipeline.
A 3D math primer: vectors, matrices, coordinate systems, transformations, and the DirectX Math library.
Free and low-cost tools for authoring, debugging, and profiling shaders.
Extensive treatment of HLSL shader authoring.
Development of a C++ rendering engine.
Cameras, 3D models, materials, and lighting.
Post-processing effects.
Device input, component-based architecture, and software services.
Shadow mapping, depth maps, and projective texture mapping.
Skeletal animation.
Geometry and tessellation shaders.
Survey of rendering optimization, global illumination, compute shaders, deferred shading, and data-driven engine architecture.Формат книги совместим с iPAD и Amazon Kindle, на PC открывается многими бесплатными ридерами, например Cool Reader, Calibre, Adobe Digital Editions

دانلود کتاب «رندر سه بعدی بلادرنگ با DirectX و HLSL: راهنمای عملی برای برنامه نویسی گرافیکی»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید