دانلود کتاب OpenGL Shading Language (به فارسی: زبان سایه زنی OpenGL) نوشته شده توسط «Randi J. Rost – Bill Licea-Kane – Dan Ginsburg – John M. Kessenich – Barthold Lichtenbelt – Hugh Malan – Mike Weiblen»
اطلاعات کتاب زبان سایه زنی OpenGL
نوع: کتاب الکترونیکی
ناشر: Addison-Wesley Professional
نویسنده: Randi J. Rost – Bill Licea-Kane – Dan Ginsburg – John M. Kessenich – Barthold Lichtenbelt – Hugh Malan – Mike Weiblen
زبان: english
فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)
سال انتشار: 2009
تعداد صفحه: 804
حجم فایل: 14.46 مگابایت
کد کتاب: 0321637631 , 9780321637635
نوبت چاپ: 3
توضیحات کتاب زبان سایه زنی OpenGL
OpenGL® Shading Language، نسخه سوم، که به طور گسترده برای OpenGL 3.1 به روز شده است، راهنمای برنامه نویس برنامه نویس با تجربه برای نوشتن سایه زن است. بخش مرجع، بخش آموزشی، این کتاب به طور کامل تغییر از سختافزار گرافیکی با عملکرد ثابت به عصر جدید سختافزار گرافیکی قابل برنامهریزی و اضافات به OpenGL API که از این قابلیت برنامهریزی پشتیبانی میکنند، توضیح میدهد. با استفاده از OpenGL و سایهزنهای نوشته شده در زبان سایهاندازی OpenGL، برنامهها میتوانند عملکرد بهتری داشته باشند و با استفاده از قابلیتهای واحد پردازش بصری و واحد پردازش مرکزی، به جلوههای گرافیکی خیرهکننده دست پیدا کنند. در این کتاب، شما معرفی مفصلی از OpenGL Shading Language (GLSL) و فراخوانی تابع OpenGL جدید که از آن پشتیبانی می کند، خواهید دید. متن با توصیف نحو و معنای این زبان برنامه نویسی سطح بالا آغاز می شود. هنگامی که این پایه ایجاد شد، این کتاب به بررسی ایجاد و دستکاری سایه بان ها با استفاده از فراخوانی های تابع OpenGL جدید می پردازد. OpenGL® Shading Language، نسخه سوم، شامل توضیحات به روز شده برای زبان و تمام نقاط ورودی GLSL اضافه شده با OpenGL 3.1، و همچنین فصل های به روز شده ای است که تغییرات، نور، سایه ها و ویژگی های سطح را مورد بحث قرار می دهد. نسخه سوم همچنین دارای سایهزنهایی است که به OpenGL Shading Language نسخه 1.40 و الگوریتمهای زیربنایی آنها بهروزرسانی شدهاند، از جمله عملکرد ثابت OpenGL سنتی بافتهای ذخیرهشده و بافتهای رویهای نورپردازی مبتنی بر تصویر نورپردازی با هارمونیکهای کروی انسداد محیط و نقشهبرداری سایه با استفاده از سایههای روشنشده حجمدهیشده Warfer’s مدل BRDF بخش صفحه رنگی قدرت و پیچیدگی زبان سایهزنی OpenGL را نشان میدهد. مرجع تابع API در انتهای کتاب راهنمای عالی برای نقاط ورودی API است که از زبان سایه زنی OpenGL پشتیبانی می کنند.
دانلود کتاب «زبان سایه زنی OpenGL»