برنامه نويسي

زبان سایه زنی OpenGL

OpenGL Shading Language

دانلود کتاب OpenGL Shading Language (به فارسی: زبان سایه زنی OpenGL) نوشته شده توسط «Randi J. Rost – Bill Licea-Kane – Dan Ginsburg – John M. Kessenich – Barthold Lichtenbelt – Hugh Malan – Mike Weiblen»


اطلاعات کتاب زبان سایه زنی OpenGL

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Addison-Wesley Professional

نویسنده: Randi J. Rost – Bill Licea-Kane – Dan Ginsburg – John M. Kessenich – Barthold Lichtenbelt – Hugh Malan – Mike Weiblen

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2009

تعداد صفحه: 804

حجم فایل: 14.46 مگابایت

کد کتاب: 0321637631 , 9780321637635

نوبت چاپ: 3

توضیحات کتاب زبان سایه زنی OpenGL

OpenGL® Shading Language، نسخه سوم، که به طور گسترده برای OpenGL 3.1 به روز شده است، راهنمای برنامه نویس برنامه نویس با تجربه برای نوشتن سایه زن است. بخش مرجع، بخش آموزشی، این کتاب به طور کامل تغییر از سخت‌افزار گرافیکی با عملکرد ثابت به عصر جدید سخت‌افزار گرافیکی قابل برنامه‌ریزی و اضافات به OpenGL API که از این قابلیت برنامه‌ریزی پشتیبانی می‌کنند، توضیح می‌دهد. با استفاده از OpenGL و سایه‌زن‌های نوشته شده در زبان سایه‌اندازی OpenGL، برنامه‌ها می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند و با استفاده از قابلیت‌های واحد پردازش بصری و واحد پردازش مرکزی، به جلوه‌های گرافیکی خیره‌کننده دست پیدا کنند. در این کتاب، شما معرفی مفصلی از OpenGL Shading Language (GLSL) و فراخوانی تابع OpenGL جدید که از آن پشتیبانی می کند، خواهید دید. متن با توصیف نحو و معنای این زبان برنامه نویسی سطح بالا آغاز می شود. هنگامی که این پایه ایجاد شد، این کتاب به بررسی ایجاد و دستکاری سایه بان ها با استفاده از فراخوانی های تابع OpenGL جدید می پردازد. OpenGL® Shading Language، نسخه سوم، شامل توضیحات به روز شده برای زبان و تمام نقاط ورودی GLSL اضافه شده با OpenGL 3.1، و همچنین فصل های به روز شده ای است که تغییرات، نور، سایه ها و ویژگی های سطح را مورد بحث قرار می دهد. نسخه سوم همچنین دارای سایه‌زن‌هایی است که به OpenGL Shading Language نسخه 1.40 و الگوریتم‌های زیربنایی آن‌ها به‌روزرسانی شده‌اند، از جمله   عملکرد ثابت OpenGL سنتی بافت‌های ذخیره‌شده و بافت‌های رویه‌ای نورپردازی مبتنی بر تصویر نورپردازی با هارمونیک‌های کروی انسداد محیط و نقشه‌برداری سایه با استفاده از سایه‌های روشن‌شده حجم‌دهی‌شده Warfer’s مدل BRDF   بخش صفحه رنگی قدرت و پیچیدگی زبان سایه‌زنی OpenGL را نشان می‌دهد. مرجع تابع API در انتهای کتاب راهنمای عالی برای نقاط ورودی API است که از زبان سایه زنی OpenGL پشتیبانی می کنند.


OpenGL® Shading Language, Third Edition, extensively updated for OpenGL 3.1, is the experienced application programmer’s guide to writing shaders. Part reference, part tutorial, this book thoroughly explains the shift from fixed-functionality graphics hardware to the new era of programmable graphics hardware and the additions to the OpenGL API that support this programmability. With OpenGL and shaders written in the OpenGL Shading Language, applications can perform better, achieving stunning graphics effects by using the capabilities of both the visual processing unit and the central processing unit.   In this book, you will find a detailed introduction to the OpenGL Shading Language (GLSL) and the new OpenGL function calls that support it. The text begins by describing the syntax and semantics of this high-level programming language. Once this foundation has been established, the book explores the creation and manipulation of shaders using new OpenGL function calls.   OpenGL® Shading Language, Third Edition, includes updated descriptions for the language and all the GLSL entry points added though OpenGL 3.1, as well as updated chapters that discuss transformations, lighting, shadows, and surface characteristics. The third edition also features shaders that have been updated to OpenGL Shading Language Version 1.40 and their underlying algorithms, including   Traditional OpenGL fixed functionality Stored textures and procedural textures Image-based lighting Lighting with spherical harmonics Ambient occlusion and shadow mapping Volume shadows using deferred lighting Ward’s BRDF model   The color plate section illustrates the power and sophistication of the OpenGL Shading Language. The API Function Reference at the end of the book is an excellent guide to the API entry points that support the OpenGL Shading Language.

دانلود کتاب «زبان سایه زنی OpenGL»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید