انسان شناسی: تکامل

گفتگوی رسانه ای: گفتمان گفتاری در تلویزیون و رادیو

Media Talk: Spoken Discourse on TV and Radio

دانلود کتاب Media Talk: Spoken Discourse on TV and Radio (به فارسی: گفتگوی رسانه ای: گفتمان گفتاری در تلویزیون و رادیو) نوشته شده توسط «Andrew Tolson»


اطلاعات کتاب گفتگوی رسانه ای: گفتمان گفتاری در تلویزیون و رادیو

موضوع اصلی: جامعه، سیاست و فلسفه – انسان شناسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Edinburgh University Press

نویسنده: Andrew Tolson

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2006

تعداد صفحه: 200

حجم فایل: 1.45 مگابایت

کد کتاب: 0748618260 , 9780748618262

توضیحات کتاب گفتگوی رسانه ای: گفتمان گفتاری در تلویزیون و رادیو

در طول بیست سال گذشته، تمرکز بر گفتگوی پخش به عنوان یک رویکرد نوآورانه برای مطالعه رسانه ها ظاهر شده است. این رویکرد با تطبیق دیدگاه‌های برگرفته از تحلیل گفتمان و گفتگو، اشکال متمایز گفتار میانجی در تلویزیون و رادیو را بررسی می‌کند. این بینش‌های اصلی را در مورد روش‌های پخش مراحل پخش «رویدادهای گفتمانی» (مصاحبه، مناظره، تفسیر و اجرای شفاهی) ارائه می‌کند که برای جذب و درگیر کردن مخاطبان شنوا طراحی شده‌اند.

گفتگوی رسانه‌ای اولین کتابی است که به بررسی جامعی از این اثر مهم پرداخته است که در دسترس دانشجویان و خوانندگان غیرمتخصص است. با این حال، این بسیار بیشتر از یک کتاب درسی است که با تحقیقات خود نویسنده در مورد تحولات معاصر، گاهی اوقات بحث برانگیز، تقویت شده است. مقدمه‌ای بر این حوزه از مطالعات رسانه‌ای، و روش‌شناسی متمایز آن، با فصل‌هایی در مورد گفتگوی خبری، گفتگوی سیاسی، گفتگوی ورزشی، گفتگوی دی‌جی رادیویی، برنامه‌های گفتگو، مصاحبه‌های افراد مشهور و «تلویزیون واقعیت» دنبال می‌شود. این کتاب با نمونه هایی از رادیو و تلویزیون بریتانیا و آمریکا نشان داده شده است.

موضوعات خاص عبارتند از:

* به اصطلاح “آلودگی” اخبار و امور جاری در “مکالمه” فزاینده فرم‌ها

* طراحی فرم‌های گفتگو برای جذابیت برای مخاطبان هدف خاص

* توسعه اشکال جدید برنامه‌نویسی «واقعیت» با اجرای کلامی بدون فیلمنامه توسط افراد «عادی»


Over the past twenty years, a focus on broadcast talk has emerged as an innovative approach to studying the media. Adapting perspectives derived from Discourse and Conversation Analysis, this approach investigates distinctive forms of mediated speech on TV and radio. It provides original insights into the ways in which broadcasting stages ‘discourse events’ (interviews, debates, commentaries and verbal performances) which are designed to attract and involve overhearing audiences.

Media Talk is the first book to provide a comprehensive review of this important work, in terms which are accessible to students and non-specialist readers. It is however, much more than a text book, being augmented throughout by the author’s own research into contemporary, sometimes controversial developments. An introduction to this area of media studies, and its distinctive methodologies, is followed by chapters on news talk, political talk, sports talk, radio DJ talk, talk shows, celebrity interviews and ‘reality TV’. The book is illustrated with examples from British and American radio and television.

Particular themes include:

* the so-called “dumbing down” of news and current affairs in increasingly ‘conversational’ forms

* the design of forms of talk to appeal to particular target audiences

* the development of new forms of “reality” programming featuring unscripted verbal performances by “ordinary” people

دانلود کتاب «گفتگوی رسانه ای: گفتمان گفتاری در تلویزیون و رادیو»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید