ریاضیات محاسباتی

ریاضیات برای برنامه نویسی بازی های سه بعدی و گرافیک کامپیوتری، ویرایش دوم

Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Second Edition

دانلود کتاب Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Second Edition (به فارسی: ریاضیات برای برنامه نویسی بازی های سه بعدی و گرافیک کامپیوتری، ویرایش دوم) نوشته شده توسط «Eric (Eric Lengyel) Lengyel»


اطلاعات کتاب ریاضیات برای برنامه نویسی بازی های سه بعدی و گرافیک کامپیوتری، ویرایش دوم

موضوع اصلی: ریاضیات – ریاضیات محاسباتی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Charles River Media

نویسنده: Eric (Eric Lengyel) Lengyel

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2004

تعداد صفحه: 571

حجم فایل: 15.34 مگابایت

کد کتاب: 1584502770 , 9781584502777

نوبت چاپ: 2

توضیحات کتاب ریاضیات برای برنامه نویسی بازی های سه بعدی و گرافیک کامپیوتری، ویرایش دوم

این نسخه دوم کاملاً به روز شده مفاهیم ریاضی را نشان می دهد که یک برنامه نویس بازی برای توسعه یک موتور سه بعدی با کیفیت حرفه ای به آن نیاز دارد. اگرچه این کتاب به سمت برنامه های کاربردی در توسعه بازی طراحی شده است، بسیاری از موضوعات به علایق عمومی در گرافیک سه بعدی توجه دارند. از یک سطح نسبتاً ابتدایی در زمینه هایی مانند هندسه برداری و جبر خطی شروع می شود و سپس به موضوعات پیشرفته تر در برنامه نویسی بازی های سه بعدی مانند روشنایی و تعیین دید پیشرفت می کند. توجه ویژه ای به مشتقات نتایج کلیدی داده می شود و اطمینان حاصل می شود که خواننده مجبور به تحمل شکاف های نظریه نیست. این کتاب دانش کاری از مثلثات و حساب دیفرانسیل و انتگرال را فرض می‌کند، اما همچنین شامل بخش‌هایی است که ابزارهای مهم مورد استفاده از این رشته‌ها، مانند هویت‌های مثلثاتی، معادلات دیفرانسیل، و سری‌های تیلور را بررسی می‌کند.


This completely updated second edition illustrates the mathematical concepts that a game programmer would need to develop a professional-quality 3D engine. Although the book is geared toward applications in game development, many of the topics appeal to general interests in 3D graphics. It starts at a fairly basic level in areas such as vector geometry and linear algebra, and then progresses to more advanced topics in 3D game programming such as illumination and visibility determination. Particular attention is given to derivations of key results, ensuring that the reader is not forced to endure gaps in the theory. The book assumes a working knowledge of trigonometry and calculus, but also includes sections that review the important tools used from these disciplines, such as trigonometric identities, differential equations, and Taylor series.

دانلود کتاب «ریاضیات برای برنامه نویسی بازی های سه بعدی و گرافیک کامپیوتری، ویرایش دوم»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید