برنامه نويسي

ساختارهای ریاضی برای گرافیک کامپیوتری

Mathematical structures for computer graphics

دانلود کتاب Mathematical structures for computer graphics (به فارسی: ساختارهای ریاضی برای گرافیک کامپیوتری) نوشته شده توسط «Steven J. Janke»


اطلاعات کتاب ساختارهای ریاضی برای گرافیک کامپیوتری

موضوع اصلی: کامپیوتر – برنامه نویسی

نوع: کتاب الکترونیکی

ناشر: Wiley

نویسنده: Steven J. Janke

زبان: english

فرمت کتاب: PDF (قابل تبدیل به سایر فرمت ها)

سال انتشار: 2015

تعداد صفحه: 410

حجم فایل: 2.89 مگابایت

کد کتاب: 1118712196 , 9781118712191

نوبت چاپ: 1

توضیحات کتاب ساختارهای ریاضی برای گرافیک کامپیوتری

کاوشی جامع از ریاضیات پشت مدل‌سازی و ارائه صحنه‌های گرافیک کامپیوتری

ساختارهای ریاضی برای گرافیک کامپیوتری رویکردی قابل دسترس و شهودی را ارائه می‌دهد. به ایده ها و تکنیک های ریاضی لازم برای گرافیک کامپیوتری دو بعدی و سه بعدی. این کتاب با تمرکز بر نتایج قابل توجه ریاضی، الگوریتم‌های کلیدی مورد استفاده برای ساخت صحنه‌های گرافیکی پیچیده را ایجاد می‌کند.

این کتاب که برای خوانندگانی با سطوح مختلف پیش‌زمینه ریاضی نوشته شده است، پایه محکمی برای تکنیک‌های گرافیکی ایجاد می‌کند و جزئیات گرافیکی مرتبط را که اغلب نادیده گرفته می‌شوند، پر می‌کند. در ادبیات به‌جای استفاده از یک رویکرد قضیه/اثبات صلب، این کتاب یک بحث انعطاف‌پذیر ارائه می‌کند که از هندسه برداری از طریق تبدیل‌ها، مدل‌سازی منحنی، دید و مدل‌های روشنایی حرکت می‌کند. ساختارهای ریاضی برای گرافیک کامپیوتری همچنین شامل موارد زیر است:

  • نمونه های متعددی از تکنیک های دو بعدی و سه بعدی همراه با محاسبات عددی
  • تعداد زیادی تمرین‌های ریاضی و برنامه‌نویسی در هر فصل، که مخصوصاً برای کارهای گرافیکی طراحی شده‌اند
  • جزئیات اضافی در پایان هر فصل شامل یادداشت‌های تاریخی، محاسبات بیشتر و مفاهیم مرتبط برای خوانندگانی که می‌خواهند عمیق‌تر شوند
  • پوشش منحصر به فرد موضوعاتی مانند محاسبات با مختصات همگن، هندسه محاسباتی برای چند ضلعی ها، استفاده از مختصات باریسنتریک، توضیحات مختلف برای منحنی ها، و تکنیک های سیستم L برای تصاویر بازگشتی

i>ساختارهای ریاضی برای گرافیک کامپیوتری یک کتاب درسی عالی برای دوره های کارشناسی در رشته های علوم کامپیوتر، ریاضیات و مهندسی، و همچنین مرجعی ایده آل برای مهندسین، محققان و متخصصان در زمینه گرافیک کامپیوتری است. این کتاب همچنین برای آن دسته از خوانندگانی که مایل به درک الگوریتم هایی برای تولید تصاویر کامپیوتری جالب خود هستند مفید است.


A comprehensive exploration of the mathematics behind the modeling and rendering of computer graphics scenes

Mathematical Structures for Computer Graphics presents an accessible and intuitive approach to the mathematical ideas and techniques necessary for two- and three-dimensional computer graphics. Focusing on the significant mathematical results, the book establishes key algorithms used to build complex graphics scenes.

Written for readers with various levels of mathematical background, the book develops a solid foundation for graphics techniques and fills in relevant graphics details often overlooked in the literature. Rather than use a rigid theorem/proof approach, the book provides a flexible discussion that moves from vector geometry through transformations, curve modeling, visibility, and lighting models. Mathematical Structures for Computer Graphics also includes:

  • Numerous examples of two- and three-dimensional techniques along with numerical calculations
  • Plenty of mathematical and programming exercises in each chapter, which are designed particularly for graphics tasks
  • Additional details at the end of each chapter covering historical notes, further calculations, and connected concepts for readers who wish to delve deeper
  • Unique coverage of topics such as calculations with homogeneous coordinates, computational geometry for polygons, use of barycentric coordinates, various descriptions for curves, and L-system techniques for recursive images

Mathematical Structures for Computer Graphics is an excellent textbook for undergraduate courses in computer science, mathematics, and engineering, as well as an ideal reference for practicing engineers, researchers, and professionals in computer graphics fields. The book is also useful for those readers who wish to understand algorithms for producing their own interesting computer images.

دانلود کتاب «ساختارهای ریاضی برای گرافیک کامپیوتری»

مبلغی که بابت خرید کتاب می‌پردازیم به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی این کتاب، ابتدا صفحه اینستاگرام کازرون آنلاین (@kazerun.online ) را دنبال کنید. سپس، کلمه «بلیان» را در دایرکت ارسال کنید تا کد تخفیف به شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید